Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 vragenvuur van Henri

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Henri m
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 nov 2019, 12:40

Re: T4 vragenvuur van Henri

Bericht door Henri m »

Ja dat klopt.
Als ik naar het nieuws luister is het net of ik de oudejaarsconference hoor.
Je lacht je helemaal stuk. Ze weten van domheid niet meet wat ze moeten verzinnen of zeggen.
Neem nu het zandprobleem, eerst mag er geen zandkorrel verplaats worden, maar dan blijkt dat er overal al meer procenten in te zitten dan de norm voorschrijft, en dan wordt de norm omhoog geschroefd. :gekte
Maar goed dat is een ander onderwerp.
Wat betreft mijn (onze) eventuele nog aan te schaffen camper betreft, ik heb zelf ook al naar een T5 gekeken en wat budget bederft ben je misschien niet veel duurder uit als je alles bij elkaar optelt.
Maar een T4 kun je zo mooi stoer laten lijken met die offroad banden en dat vind ik zo mooi. (ja ik blijf een puber :jumpklap )



Henri
Henri m
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 nov 2019, 12:40

Re: T4 vragenvuur van Henri

Bericht door Henri m »

Oké, 1-0 voor jou :proost

Alleen het kenteken klopt niet, is van een audi A4 :bifun


Henri
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 vragenvuur van Henri

Bericht door Pascal-141 »

Henri m schreef: 08 dec 2019, 13:18
Wat betreft mijn (onze) eventuele nog aan te schaffen camper betreft, ik heb zelf ook al naar een T5 gekeken en wat budget bederft ben je misschien niet veel duurder uit als je alles bij elkaar optelt.

Henri
Dat een T5 in aankoop niet duurder is dan een T4 , heeft veel te maken met betrouwbaarheid :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T4-Zaandam
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:58

Re: T4 vragenvuur van Henri

Bericht door T4-Zaandam »

T4 is gewoon het beste :T44EVER mijn bescheiden mening :yes
Henri m
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 nov 2019, 12:40

Re: T4 vragenvuur van Henri

Bericht door Henri m »

Toch wel dus.
Maar dan zeker wel de latere modellen met een 2.5TD ?

Henri
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: T4 vragenvuur van Henri

Bericht door Hanz »

Henri m schreef: 09 dec 2019, 21:07 Toch wel dus.
Maar dan zeker wel de latere modellen met een 2.5TD ?

Henri
2.5 TDI 102 pk (motorcode ACV)
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: T4 vragenvuur van Henri

Bericht door Snautzer »

Axl :jumpklap
Henri m
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 nov 2019, 12:40

Re: T4 vragenvuur van Henri

Bericht door Henri m »

Bedacht mensen voor alle reacties tot zover.
Ik ga eerst een T4 zoeken om te kijken of mijn vrouw het wel wat vindt zo'n slaapdak .
Ik kan wel van alles verzinnen maar als zij het niks vindt houd alles op.

Henri
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: T4 vragenvuur van Henri

Bericht door kroonhome »

Multivan Generation schreef: 06 dec 2019, 16:55
Henri m schreef: 05 dec 2019, 22:08 Als ik het dus goed begrepen heb zoek ik dus een goede lege T4 met camperkenteken en slaap hefdak :yes

Henri
Ik weet niet of je specifiek een T4 zoekt.
Zelf zou ik mijn geld investeren in een T5 vanaf 2010,
dat is wat houdbaarder voor de toekomst :knipoog
Hoe lang is een T5 vanaf 2010 euro 5 houdbaar? Na een aantal jaren mag je met euro 5 ook niet meer de steden in en er komen steeds meer steden bij met milieu zones....
In Denemarken bijvoorbeeld kom je dat duur te staan wanneer (je per ongeluk) een milieu zone in rijd, erg hoge boetes heb ik gelezen. :groteogen
En dan de T6 euro 6, hoe lang kan je hier mee vooruit zonder ook daarmee geweerd te worden :politie

Persoonlijk zou ik nog één keer willen investeren in een T6 of T6.1 California met een euro 6 D-temp diesel wanneer ik zeker weet dat ik de komende 10 jaar overal onbelemmerd rond kan rijden.
De overheid en dus ook Brussel blazen nu hoog van de toren ten aanzien van milieu maatregelen alsof alleen de elektrische auto zalig makend is, diegenen die er een bus camper op na willen houden hebben nu geen reële keus uit een betaalbare elektrische camper met acceptabele actie radius.
Voorlopig rijd ik nog zeker een jaar rond met mijn T4 om te beslissen wat te doen, gewoon doorrijden of afscheid nemen van mijn T4, vervangen door T6/T6.1 of een betaalbare elektrische auto met een caravan als dat mogelijk is??
In Nederland hoop ik nog lang te kunnen kamperen met mijn oude vertrouwdeT3 Club Joker(buiten de steden) tot de overheid dat ook onmogelijk maakt.

Ik ben nu zeer tevreden met mijn T4, rijd fantastisch, heeft mij in de afgelopen 10 jaar nog nooit in de steek gelaten, geen roest. Bij Poptop en mijn garage zeggen ze wanneer ik mijn geld in mijn zak wil houden gewoon moet doorrijden met mijn T4, alles wat daarna komt is veel minder betrouwbaar (lees duurder). Ook het kamperen met de T4 is tot volle tevredenheid, alles heeft zo zijn plekje.... :ikrij

Ik zou graag van anderen willen horen hoe jullie hier in staan met wat ons te wachten staat in de toekomst, wat is wijsheid?? :groteogen
Hopelijk begrijpen jullie mijn dilemma, een hobby is leuk maar moet wel mogelijk en betaalbaar blijven...

Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: T4 vragenvuur van Henri

Bericht door J vd Pal »

Henri m schreef: 11 dec 2019, 22:28 Bedacht mensen voor alle reacties tot zover.
Ik ga eerst een T4 zoeken om te kijken of mijn vrouw het wel wat vindt zo'n slaapdak .
Ik kan wel van alles verzinnen maar als zij het niks vindt houd alles op.

Henri
Er zijn genoeg verhuurders van dit soort campers, probeer het eerst eens uit!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 vragenvuur van Henri

Bericht door Multivan Generation »

kroonhome schreef: 11 dec 2019, 23:03
Hoe lang is een T5 vanaf 2010 euro 5 houdbaar? Na een aantal jaren mag je met euro 5 ook niet meer de steden in en er komen steeds meer steden bij met milieu zones....
Ik schat zeker nog minimaal 6 jaar.
Eerst zijn de euro 2 en euro 3 aan de beurt.
Dus zorg dat je van je T4 op tijd afkomt voordat de waarde echt inklapt..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Henri m
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 nov 2019, 12:40

Re: T4 vragenvuur van Henri

Bericht door Henri m »

jan2009 schreef: 12 dec 2019, 17:44 Een T4 rij je anno 2020 niet meer voor zijn waarde
:T44EVER
Maar wie een auto rijdt voor zijn waarde is volgens mij wel heel simpel :bonk :proost

Henri
Henri m
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 nov 2019, 12:40

Re: T4 vragenvuur van Henri

Bericht door Henri m »

jan2009 schreef: 12 dec 2019, 17:44Neem nu Rotterdam , met ingang van januari 2020 is de milieuzone weer opgeheven
Dit is nou wat ik bedoel, een grote comedy. :bonk :bonk
(zie enkele berichten eerder van mij )

Henri
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: T4 vragenvuur van Henri

Bericht door kroonhome »

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reactie! :toppie
Voor wat de waarde betreft is deze van mijn T4 op dit moment nog heel behoorlijk, zoals gezegd is deze in zeer goede conditie met weinig kilometers (137000 km). Van de waarde vermindering wanneer deze inklapt lig ik niet zo zeer wakker, bij een zo goed als nieuwe T6 California zal deze waarde vermindering nog veel sneller gaan.

De T4 wil ik vooral aanhouden omdat deze nu zo goed bevalt en er geen enkele reden is om deze in te ruilen voor iets anders behalve dan dat je in de toekomst overal geweerd gaat worden, ook in buitenland....
Dit betekent in de toekomst dat ik vooraf moet gaan bekijken waar ik wel en niet mag rijden en wat de consequenties zijn wanneer ik toch per ongelijk zo'n milieuzone in rijd... :politie

Ik voel mij absoluut niet bezwaard t.a.v. het milieu, maak nu verspreid over mijn twee campers ca. 10000 km per jaar. Daarnaast het ik geen gewone auto en fiets ik al 8 jaar lang volledig naar mijn werk, voorheen fiets en trein. Wanneer iedereen dat zou doen hebben we een behoorlijke milieu winst... :groteogen

Verder zijn er ook nog een paar positieve puntjes te melden als ik het goed heb, zo gaat over de 15% milieu toeslag ook het kwart tarief voor campers gelden.
Indien je eigen stad een milieuzone heeft en je woont daarin dan mag je met je oude diesel camper toch voor je deur rijden om deze in en uit te laden. :ikrij

Zoals gezegd ga ik het nog een klein jaartje volgen/aanzien en neem dan een beslissing, komt mijn T4 echt in her verdom hoekje dan zal ik wat anders moeten :huilen

Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 vragenvuur van Henri

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef: 12 dec 2019, 16:42
kroonhome schreef: 11 dec 2019, 23:03
Hoe lang is een T5 vanaf 2010 euro 5 houdbaar? Na een aantal jaren mag je met euro 5 ook niet meer de steden in en er komen steeds meer steden bij met milieu zones....
Ik schat zeker nog minimaal 6 jaar.
Eerst zijn de euro 2 en euro 3 aan de beurt.
Dus zorg dat je van je T4 op tijd afkomt voordat de waarde echt inklapt..
In Belgie is het in 2025 al gedaan met Euro 5 (in de milieuzones) , Euro 3 is nu al gedaan. In Antwerpen bvb is ook Euro 4 al gedaan (alleen nog toegelaten als je betaald)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie