Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

radio uitbouwen vw t5 california 2006 lukt niet

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
fresco
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

radio uitbouwen vw t5 california 2006 lukt niet

Bericht door fresco »

dashboard zoals in mijn t5  california 2006
dashboard zoals in mijn t5 california 2006
dashboard t5 california 2006 IMG_8426.JPG (42.26 KiB) 2146 keer bekeken
Het lukt niet om met de bijbehorende sleutels mijn autoradio uit te bouwen. in het sleufje rechtsonder is inwendig iets van het borgveertje afgebroken waardoor de sleutel deze niet meer kan wegduwen. ik heb met diverse instrumentjes geprobeerd om dit alsnog voor elkaar te krijgen, helaas vergeefs.
Om de radio er nu uit te krijgen zal denk ik het dasboard open moeten ,maar hoe? of is er misschien toch nog een andere truc of een eenvoudiger oplossing?
Mijn dasboard in de t5 california uit 2006 is volgens mij die van een multivan zoals op de foto (geleend uit een ander bericht )
Wie heeft een tip, foto's en/of een handleiding om het dashboard open te maken?

groeten;
frank
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: radio uitbouwen vw t5 california 2006 lukt niet

Bericht door Angelo-anneveld »

Hallo frank, waar woon je?
Ik heb het zelfde gehad. Naar veel moeite en bewegen toch los gekregen duurde wel 40 min.
Wellicht als je in de buurt woont kunnen we er samen naar kijken.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: radio uitbouwen vw t5 california 2006 lukt niet

Bericht door Beckontheroad »

Je kunt eenvoudig de klep er boven verwijderen
Biedt dat geen soelaas?
Suc6
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
fresco
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: radio uitbouwen vw t5 california 2006 lukt niet

Bericht door fresco »

Angelo-anneveld schreef: 14 dec 2019, 12:31 Hallo frank, waar woon je?
Ik heb het zelfde gehad. Naar veel moeite en bewegen toch los gekregen duurde wel 40 min.
Wellicht als je in de buurt woont kunnen we er samen naar kijken.
ik woon in zwolle
fresco
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: radio uitbouwen vw t5 california 2006 lukt niet

Bericht door fresco »

Beckontheroad schreef: 14 dec 2019, 12:54 Je kunt eenvoudig de klep er boven verwijderen
Biedt dat geen soelaas?
Suc6
JB
als je de klep verwijderd kun je nog niet bij het punt waar de radio geborgd is met een soort veertjes
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: radio uitbouwen vw t5 california 2006 lukt niet

Bericht door Beckontheroad »

fresco schreef: 14 dec 2019, 14:26
Beckontheroad schreef: 14 dec 2019, 12:54 Je kunt eenvoudig de klep er boven verwijderen
Biedt dat geen soelaas?
Suc6
JB
als je de klep verwijderd kun je nog niet bij het punt waar de radio geborgd is met een soort veertjes
Vermoed ik, wellicht werpt het een ander licht op de zaak..
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
fresco
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: radio uitbouwen vw t5 california 2006 lukt niet

Bericht door fresco »

bovenaanzicht radio.jpg
detail borgklem.jpg
op de foto is te is te zien om welk soort borgklemmetjes het gaat. de eerste foto toont het bovenaanzicht van de radio. bij mij is het klemmetje rechtsonder in de radio niet meer weg te duwen, omdat het stukje bovenaan het veertje afgebroken is (niet meer zichtbaar in het sleufje).
fresco
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: radio uitbouwen vw t5 california 2006 lukt niet

Bericht door fresco »

Beckontheroad schreef: 14 dec 2019, 14:28
fresco schreef: 14 dec 2019, 14:26
Beckontheroad schreef: 14 dec 2019, 12:54 Je kunt eenvoudig de klep er boven verwijderen
Biedt dat geen soelaas?
Suc6
JB
als je de klep verwijderd kun je nog niet bij het punt waar de radio geborgd is met een soort veertjes
Vermoed ik, wellicht werpt het een ander licht op de zaak..
JB
ik heb dat al geprobeerd, maar je kunt echt niet bij het punt waar ik moet zijn om de borg los te duwen
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: radio uitbouwen vw t5 california 2006 lukt niet

Bericht door Angelo-anneveld »

fresco schreef: 14 dec 2019, 14:56
Beckontheroad schreef: 14 dec 2019, 14:28
fresco schreef: 14 dec 2019, 14:26

als je de klep verwijderd kun je nog niet bij het punt waar de radio geborgd is met een soort veertjes
Vermoed ik, wellicht werpt het een ander licht op de zaak..
JB
ik heb dat al geprobeerd, maar je kunt echt niet bij het punt waar ik moet zijn om de borg los te duwen

Lukt je ook niet. Kom je niet bij!
Met die tooltjes moet het wel lukken. Ook al is 1 pen afgebroken. Het is mij destijds ook gelukt naar veel strijd woon zelf in emmen. Ook niet echt om de hoek dus..
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: radio uitbouwen vw t5 california 2006 lukt niet

Bericht door Multivan Generation »

Haal het dashboardkastje er eens uit, en het ventilatieroostertje aan de rechterzijde en voila de wereld ziet er ineens een stuk anders uit, zeker als je het klep aan de bovenzijde, zoals reeds vermeldt is, er ook nog afhaald.
Dan kun je zien wat er gebeurt, of niet gebeurd en eventueel er vanaf de zijkant bij.

Probeer het anders ook eens met een stevige tierap vanaf de zijkant er tussen te steken. :gekte

Good luck :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: radio uitbouwen vw t5 california 2006 lukt niet

Bericht door Angelo-anneveld »

Multivan Generation schreef: 14 dec 2019, 19:15 Haal het dashboardkastje er eens uit, en het ventilatieroostertje aan de rechterzijde en voila de wereld ziet er ineens een stuk anders uit, zeker als je het klep aan de bovenzijde, zoals reeds vermeldt is, er ook nog afhaald.
Dan kun je zien wat er gebeurt, of niet gebeurd en eventueel er vanaf de zijkant bij.

Probeer het anders ook eens met een stevige tierap vanaf de zijkant er tussen te steken. :gekte

Good luck :toppie
Zelfs dan lukt het je niet..
fresco
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: radio uitbouwen vw t5 california 2006 lukt niet

Bericht door fresco »

Angelo-anneveld schreef: 14 dec 2019, 19:23
Multivan Generation schreef: 14 dec 2019, 19:15 Haal het dashboardkastje er eens uit, en het ventilatieroostertje aan de rechterzijde en voila de wereld ziet er ineens een stuk anders uit, zeker als je het klep aan de bovenzijde, zoals reeds vermeldt is, er ook nog afhaald.
Dan kun je zien wat er gebeurt, of niet gebeurd en eventueel er vanaf de zijkant bij.

Probeer het anders ook eens met een stevige tierap vanaf de zijkant er tussen te steken. :gekte

Good luck :toppie
Zelfs dan lukt het je niet..
Klopt allemaal al geprobeerd. Ik heb nu een toolsetje om sloten te bewerken besteld op Ali-express. Daar zitten heel specifieke tools bij om in een slot te komen. Komt ergens in januari binnen. Wel even geduld dus........ en dan maar weer opnieuw prutsen.
Bedankt tot zover voor meedenken

Ondertussen is er niemand die zo’n dashboard al een keer losgehaald heeft en wat tips heeft hoe het front weg te halen? Lijkt op een lastige klus.
ruud vd meulen
Berichten: 99
Lid geworden op: 25 mei 2019, 19:23
Locatie: West-friesland

Re: radio uitbouwen vw t5 california 2006 lukt niet

Bericht door ruud vd meulen »

misschien met een plamuurmes, of een kunststof lamel van een lamellengordijn
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: radio uitbouwen vw t5 california 2006 lukt niet

Bericht door Angelo-anneveld »

fresco schreef: 14 dec 2019, 21:17
Angelo-anneveld schreef: 14 dec 2019, 19:23
Multivan Generation schreef: 14 dec 2019, 19:15 Haal het dashboardkastje er eens uit, en het ventilatieroostertje aan de rechterzijde en voila de wereld ziet er ineens een stuk anders uit, zeker als je het klep aan de bovenzijde, zoals reeds vermeldt is, er ook nog afhaald.
Dan kun je zien wat er gebeurt, of niet gebeurd en eventueel er vanaf de zijkant bij.

Probeer het anders ook eens met een stevige tierap vanaf de zijkant er tussen te steken. :gekte

Good luck :toppie
Zelfs dan lukt het je niet..
Klopt allemaal al geprobeerd. Ik heb nu een toolsetje om sloten te bewerken besteld op Ali-express. Daar zitten heel specifieke tools bij om in een slot te komen. Komt ergens in januari binnen. Wel even geduld dus........ en dan maar weer opnieuw prutsen.
Bedankt tot zover voor meedenken

Ondertussen is er niemand die zo’n dashboard al een keer losgehaald heeft en wat tips heeft hoe het front weg te halen? Lijkt op een lastige klus.

Heb zo’n dashboard al 3x gemonteerd compleet stuur me anders even een prive bericht met je 06 dan bellen we even!
Jaap de K
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 okt 2011, 22:43

Re: radio uitbouwen vw t5 california 2006 lukt niet

Bericht door Jaap de K »

Hallo,

Ik ben diegene die die bovenste foto van het dashboard geplaatst heeft.
Mijn radio is er ook nog niet uit, dus ik ben wel benieuwd of en hoe dat uiteindelijk lukt.
Ik wil de radio er namelijk uit halen om de kachelbediening te repareren.
Graag dus een verslagje van het demonteren van de radio op dit forum.

Alvast bedankt en groeten,
Jaap
Plaats reactie