Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Mag dit van meneertje RDW?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Mag dit van meneertje RDW?

Bericht door Snautzer »

en probeer dat maar eens door de rdw heen te krijgen. :knipoog
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 613
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Mag dit van meneertje RDW?

Bericht door MarkV »

...en geen goedkeuring van de RDW kan er toe leiden dat je verzekering niet uitbetaalt bij een ongeval.
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
NS88
Berichten: 223
Lid geworden op: 15 dec 2019, 23:15

Re: Mag dit van meneertje RDW?

Bericht door NS88 »

Alles bij elkaar lijkt me een treinzit de makkelijkste oplossing om meer zitplaatsen op kenteken te krijgen.
Ik zit te denken aan iets als dit:

Afbeelding
Multivan Generation schreef: 18 dec 2019, 19:59
NS88 schreef: 18 dec 2019, 19:02
En een 3zits bankstel van een dubbele cabine? dat een optie eventueel?
Nee helaas..
haha laatste poging: Is een 2zit bank voorin + bestuurdersstoel nog een optie op WV1 chassisnummer dan!? :nuts :nuts :ikrij
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Mag dit van meneertje RDW?

Bericht door Pascal-141 »

RoelandZ schreef: 18 dec 2019, 21:24
Multivan Generation schreef: 18 dec 2019, 21:16
RoelandZ schreef: 18 dec 2019, 18:56

Die gordelpunten zijn wel aanwezig maar niet gekeurd. :knipoog
Probeer je gordels dan maar tussen de C en D-stijl op de originele punten bij het plafond vast te bouten bij een WV-1 bus..
Gewoon een los ijzer plaatje met m10 schroefdraad er achter plaatsen. Net als bij de wv2.. :toppie
Dat bedoeld Peter dus : bij VW1 zijn de ORGINELE gordelpunten er dus niet .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Mag dit van meneertje RDW?

Bericht door Multivan Generation »

NS88 schreef: 19 dec 2019, 07:26
haha laatste poging: Is een 2zit bank voorin + bestuurdersstoel nog een optie op WV1 chassisnummer dan!? :nuts :nuts :ikrij
Dat mag wel ja.
Soms past het niet bij rechter portierbak en schakelpookas is net even anders, maar dat is op te lossen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: Mag dit van meneertje RDW?

Bericht door RoelandZ »

Pascal-141 schreef: 19 dec 2019, 07:35
RoelandZ schreef: 18 dec 2019, 21:24
Multivan Generation schreef: 18 dec 2019, 21:16

Probeer je gordels dan maar tussen de C en D-stijl op de originele punten bij het plafond vast te bouten bij een WV-1 bus..
Gewoon een los ijzer plaatje met m10 schroefdraad er achter plaatsen. Net als bij de wv2.. :toppie
Dat bedoeld Peter dus : bij VW1 zijn de ORGINELE gordelpunten er dus niet .
Snap prima wat hij bedoeld. Bij een wv2 zit er ORIGINEEL een los ijzeren plaatje achter met m10 schroefdraad. Dat is het originele gordelpunt wat je kan overzetten maar niet gekeurd krijgt bij een wv1 chassis. Net als de draaistoelen die bij een wv2 wel goed gekeurd zijn maar bij een wv1 niet. (Zelfde bevestiging)
NS88
Berichten: 223
Lid geworden op: 15 dec 2019, 23:15

Re: Mag dit van meneertje RDW?

Bericht door NS88 »

draaistoel is ook goed om te weten. want die zit er dus ook bij mijn WV1 in.


Ga ik even op zoek naar een aftandse 2 bankenset. :nuts :nuts :ikrij


Ziet iemand nog problemen met de treinzit met slaap/heftafel in het midden om meer zitplaatsen te genereren?
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Mag dit van meneertje RDW?

Bericht door Hanz »

Geen probleem zolang je ze niet tijdens het rijden gebruikt.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
NS88
Berichten: 223
Lid geworden op: 15 dec 2019, 23:15

Re: Mag dit van meneertje RDW?

Bericht door NS88 »

Hanz schreef: 19 dec 2019, 09:38 Geen probleem zolang je ze niet tijdens het rijden gebruikt.
hmm dus hij staat voor bijvoorbeeld voor 4 personen op kenteken. 2 voorstoelen en 2 treinzittingen. Maar dan mag ik met 2 personen voorin en 2 personen op de treinzitting (dus 4 totaal) niet rondrijden? :nuts
Gebruikersavatar
Chewbacca
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 dec 2017, 17:33

Re: Mag dit van meneertje RDW?

Bericht door Chewbacca »

op kenteken staat alleen het aantal stoelen dat tijdens het rijden gebruikt mag worden

gaat alleen om het moment van keuren bij de RDW...
Dus dan originele montage of zitplaatsen in lengterichting geplaatst

als je daarna thuis gaat knutselen is er geen hond die daarnaar kraait... ook bij een APK geen problemen
patjeloos
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 dec 2018, 13:58

Re: Mag dit van meneertje RDW?

Bericht door patjeloos »

als je bus van voor 1998 is kan je zitplaatsen achterin op kenteken krijgen mijn bus heeft drie renault espace stoelen achterin met ingebouwde gordel en is 6 november gekeurd ik heb nu 5 zitplaatsen op kenteken
Gebruikersavatar
Chewbacca
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 dec 2017, 17:33

Re: Mag dit van meneertje RDW?

Bericht door Chewbacca »

bobv schreef: 19 dec 2019, 11:21 En je mag er tijdens het rijden gewoon ongestraft op zitten. Gordels zijn bij die banken verboden.
wat toch bijzonder is... je vliegt net zo hard door de wagen bij een botsing :bonk
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Re: Mag dit van meneertje RDW?

Bericht door Sjoerds »

patjeloos schreef: 19 dec 2019, 11:06 als je bus van voor 1998 is kan je zitplaatsen achterin op kenteken krijgen mijn bus heeft drie renault espace stoelen achterin met ingebouwde gordel en is 6 november gekeurd ik heb nu 5 zitplaatsen op kenteken
Ik heb een stoel en bijrijdersbank voorin en achterin een (bijrijders-) bankje van een Opel Movano geplaatst en heb bij de RDW ook gewoon 5 zitplaatsen op kenteken gekregen. Zelf een bevestigingspunt voor de gordel gemaakt (andere is vaste driepuntsgordel van het bankje) en is allemaal goedgekeurd door de RDW. Moet er wel bij vertellen dat de keurmeester volgens mij niet helemáál op de hoogte was van de regels.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Mag dit van meneertje RDW?

Bericht door Hanz »

Hanz schreef: 19 dec 2019, 09:38 Geen probleem zolang je ze niet tijdens het rijden gebruikt.
Sorry, ik had je bericht met de foto gemist en dacht dat je met treinzit bedoelde: twee banken tegenover elkaar dwars in de bus. Zo zit je meestal in een trein.
Misschien heb je iets aan dit beslisschemaatje, het is wel gebaseerd op wat oudere regelgeving, misschien is er ondertussen iets veranderd.
gordels-zitplaatsen-camper.pdf
(18.73 KiB) 172 keer gedownload
Het belangrijkste is of het aantal zitplaatsen op je kenteken vermeld is. Als dat zo is dan moeten extra zitplaatsen gekeurd worden en dat kan wel problemen geven.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Chewbacca
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 dec 2017, 17:33

Re: Mag dit van meneertje RDW?

Bericht door Chewbacca »

Toen ik naar de RDW ging om mijn WV1 te keuren op camper had de keurmeester geen enkele interesse in dat schema... en kreeg ik alleen de twee voorstoelen op kenteken
Plaats reactie