Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Die PDE-Brücke

vragen over de T5
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: Die PDE-Brücke

Bericht door pieters »

Ook eigenaar van een t5 van de eerste generatie. eerste eigenaar nieuw

Veeeel aan versleuteld, Alle hier vaak voorkomende dingen zijn wel gedaan.
Ook hier is door Jos na lekkage van een van de verstuivers nieuwe afdichtingen en een brug geplaatst.
Voorals nog weer prima.

Volgende verwachting: beetje speling op het stuurhuis.

Blijft toch wel een beetje bodemloze put zon t5 eerste generatie
Koffieman
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2017, 00:00
Locatie: Het Westland

Re: Die PDE-Brücke

Bericht door Koffieman »

Wat je zegt, bodemloze put!
Heb er eentje van januari 2005, zal dus een 2004 productie zijn, heb hem nu 10 jaar en er is zeker voor mijn aankoopbedrag aan versleuteld wat niet tot normaal onderhoud behoort, de gekste dingen passeren de revue, als het ene gekke ding is opgelost dient het volgende zich weer aan, achterklep slot gaat niet meer open, beide schuifdeuren sluiten te goed en gaan niet meer open, nu weer wel om en om, de bestuurderskant is het slot al 3 keer door een schroevendraaier bewerkt, 2 x nieuw slot in gezet, 1 bij de dealer besteld, voor nummergelijk, 2e keer eentje in Gemanië besteld kostte een kwart en hem om laten bouwen (€20) die werd binnen een maand er ook weer uitgedraaid alleen kaduuk, zijn niet binnen geweest, nu maar gelaten voor wat het is een half jaar geleden lag er weer een stuk van het inwendige slot oo de grond en een grote verticale kras erbij, due zal wel pissig geweest zijn, die sluit wel maar vaak genoeg niet open willen gaan,nu diet ook het passagiers slot een duit in het zakje! 😐😣🤐😯
Gebruikersavatar
MarcoBT4
Berichten: 634
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:06
Locatie: Rotterdam

Re: Die PDE-Brücke

Bericht door MarcoBT4 »

Ben van plan volgende maand de PDE BRUCKE aan te schaffen voor mijn T5 uit 2004 204pk.
2 mnd geleden is er verstuiver vervangen dus neem aan dat ik dan gewoon de PDE BRUCKE erop kan zetten?
En is dat makkelijk zelf te doen?

Groetjes Marco
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 660
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Die PDE-Brücke

Bericht door jos_br »

MarcoBT4 schreef: 18 sep 2020, 11:24 Ben van plan volgende maand de PDE BRUCKE aan te schaffen voor mijn T5 uit 2004 204pk.
2 mnd geleden is er verstuiver vervangen dus neem aan dat ik dan gewoon de PDE BRUCKE erop kan zetten?
En is dat makkelijk zelf te doen?

Groetjes Marco
Wij lezen zo'n bus eerst uit om te kijken of de verstuivers zelf niets mankeert. Het "makkelijk zelf doen" is sterk afhankelijk van wat je zelf aan gereedschap en handigheid hebt. De voorkant moet in de servicestand aangezien je inlaatspruitstuk eraf moet. Verder is het ook verstandig meteen te kijken hoe je nokkenas/stoters erbij staan en desnoods vervangen.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
MarcoBT4
Berichten: 634
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:06
Locatie: Rotterdam

Re: Die PDE-Brücke

Bericht door MarcoBT4 »

Top, bedankt voor de info Jos :toppie
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
Plaats reactie