Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

radio uitbouwen vw t5 california 2006 lukt niet

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
fresco
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: radio uitbouwen vw t5 california 2006 lukt niet

Bericht door fresco »

fresco schreef: 14 dec 2019, 14:25
Angelo-anneveld schreef: 14 dec 2019, 12:31 Hallo frank, waar woon je?
Ik heb het zelfde gehad. Naar veel moeite en bewegen toch los gekregen duurde wel 40 min.
Wellicht als je in de buurt woont kunnen we er samen naar kijken.
ik woon in zwolle
hallo angelo-anneveld.
deze week opnieuw een paar pogingen gedaan om de radio te verwijderen. ik heb inmiddels ook tools voor het openen van sloten e.d . deze passen in de sleuf, maar ook dat biedt geen soelaas.
Naar aanleiding van een pb van jou zou ik graag even telefonisch contact willen. ik heb je enkele dagen geleden een pb gestuurd met mijn nummer.
dinsdagmorgen 28 januari moet ik toevallig ook in emmen zijn, misschien is dat ook nog een optie?
frank
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: radio uitbouwen vw t5 california 2006 lukt niet

Bericht door Angelo-anneveld »

Ik heb je een appje gestuurd.


Groetjes!
fresco
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: radio uitbouwen vw t5 california 2006 lukt niet; opgelost

Bericht door fresco »

Dan toch uiteindelijk voor elkaar gekregen. Met veel kracht en macht: een stevige schroevendraaier achter de radio van bovenaf rechts gestoken achter het scherm en uiteindelijk met heel veel kracht zetten knapte de borgveer rechtsonder los ( topje van het borgveertje was inderdaad deels afgebroken ( hoe? geen idee) blokkeerde de radio nog wel) . Even schrikken (maar ja :een bewust risico genomen). De radio is los en kon eruit geschoven worden. Alles functioneert . Rechtsboven is de behuizing iets verbogen, maar bij terugplaatsen is het acceptabel toonbaar.

Ik heb nu een andere radioantenne kunnen aansluiten ( geplaatst rechtsboven op het raam achter de bekleding) waardoor de ontvangst beduidend beter is.
Dus voorlopig zijn we klaar.
Over een poosje een Kenwood met dab+ en mirroring (voor het koppelen van navigatie smartphone op het radioscherm) plaatsen en dan zijn we helemaal tevreden.

frank
sjaak jacob
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 jul 2012, 11:13

Re: radio uitbouwen vw t5 california 2006 lukt niet

Bericht door sjaak jacob »

Wat is een mirroring? Voor koppelen begrijp ik van navigatie, maar hoe werkt dat?
Andere vraag
Ik heb een slechte radio ontvangst, ik lees over wegwerken achter bekleding, kan je dat toelichten?
Ik heb nu een glas antenne en dab+, maar vreselijke ontvangst
brecht_van
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 dec 2019, 20:51

Re: radio uitbouwen vw t5 california 2006 lukt niet

Bericht door brecht_van »

Maakt je glas antenne wel goed contact met de massa? Normaal moet er bij een glas antenne ook een massa strip zitten en deze moet goed contact maken met een stuk carosserie.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: radio uitbouwen vw t5 california 2006 lukt niet

Bericht door Multivan Generation »

sjaak jacob schreef: 17 feb 2020, 17:07 Wat is een mirroring? Voor koppelen begrijp ik van navigatie, maar hoe werkt dat?
Mirroring is het tonen van bijvoorbeeld je navigatie app op je telefoon in het display van de radio.
Wil je echter bijvoorbeeld een eindbestemming wijzigen, dan zul je dit op je telefoon moeten doen.
De bediening gaat niet via de radio lopen, op de radio wordt alleen het scherm van je telefoon gemirrored (gekopieerd).

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie