Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achterdeurslot Links

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Achterdeurslot Links

Bericht door Ralph Bakker »

Mijn achterdeurslot onderin de deur heeft een microswitch probleem.
Stekkertje eruit getrokken zodat de BC deze niet meer ziet omdat het alarm steeds afgaat als deze zomaar gaat schakelen.

Nu probeer ik te zoeken op 7H0827505F zoals op slot afgebeeld maar krijg weinig resultaten.
Kan iemand zeggen of 7H0827505G ook past?
Meestal als het onderdeelnummer op het eind de letter wijzigt dan is het onderdeel hetzelfde maar 'nieuwer"
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Achterdeurslot Links

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb nog zo'n slot liggen,
als je wilt, dan wil ik vanmiddag wel even voor je kijken.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Re: Achterdeurslot Links

Bericht door Ralph Bakker »

Multivan Generation schreef: 08 feb 2020, 08:53 Ik heb nog zo'n slot liggen,
als je wilt, dan wil ik vanmiddag wel even voor je kijken.

Groetjes Peter
Graag Peter. Ook verneem ik graag wat de kosten zijn.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Achterdeurslot Links

Bericht door Multivan Generation »

Kijk maar eens naar 7H0 827 201 BA
Dat staat er op,
is een geheel in zwart kunststof.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Re: Achterdeurslot Links

Bericht door Ralph Bakker »

Als ik hierop google dan kom ik op de binnenplaat met greep uit. Deze is al reeds vervangen geweest. Het gaat om het slot onderin de deur die de pin vastgrijpt. Deze heb ik elektronisch ontkoppelt ivm alarm. Mechanisch werkt deze nog alleen de BC ziet niet meer of de deur open/dicht is.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Achterdeurslot Links

Bericht door Multivan Generation »

Dan zal ik even verder zoeken vanmiddag
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
brecht_van
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 dec 2019, 20:51

Re: Achterdeurslot Links

Bericht door brecht_van »

De 7H0827505G is voor een transporter met achterklep, de 7H0827505F is voor een transporter met achterdeuren. De microswitch die in het slot zelf zit kan je niet los verkrijgen bij volkswagen dus moet dit op zijn geheel vervangen worden. Als je eventueel wat handig bent kan je dit normaal wel zelf herstellen, is een kwestie van de juiste microswitch te vinden op conrad en het kabelboompje terug over te zetten. Maar dit is wel wat gepriegel.
Zou je foto's hebben van de microswitch? En zit hij wel nog op de juiste plaast want dit kan ook wel eens gebeuren dat deze microswitch niet meer op de juiste plaats zit of dat er wat plastic afgebroken is waardoor deze niet meer juist werkt.
Gebruikersavatar
lars 766
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:39
Locatie: assendelft

Re: Achterdeurslot Links

Bericht door lars 766 »

brecht_van schreef: 09 feb 2020, 13:01 De 7H0827505G is voor een transporter met achterklep, de 7H0827505F is voor een transporter met achterdeuren. De microswitch die in het slot zelf zit kan je niet los verkrijgen bij volkswagen dus moet dit op zijn geheel vervangen worden. Als je eventueel wat handig bent kan je dit normaal wel zelf herstellen, is een kwestie van de juiste microswitch te vinden op conrad en het kabelboompje terug over te zetten. Maar dit is wel wat gepriegel.
Zou je foto's hebben van de microswitch? En zit hij wel nog op de juiste plaast want dit kan ook wel eens gebeuren dat deze microswitch niet meer op de juiste plaats zit of dat er wat plastic afgebroken is waardoor deze niet meer juist werkt.
7H0827505F isvervangen door dit nummer 7H0827505F9B9
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Achterdeurslot Links

Bericht door Multivan Generation »

Het slot kon ik niet vinden in de schuur..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
brecht_van
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 dec 2019, 20:51

Re: Achterdeurslot Links

Bericht door brecht_van »

lars 766 schreef: 09 feb 2020, 13:31
brecht_van schreef: 09 feb 2020, 13:01 De 7H0827505G is voor een transporter met achterklep, de 7H0827505F is voor een transporter met achterdeuren. De microswitch die in het slot zelf zit kan je niet los verkrijgen bij volkswagen dus moet dit op zijn geheel vervangen worden. Als je eventueel wat handig bent kan je dit normaal wel zelf herstellen, is een kwestie van de juiste microswitch te vinden op conrad en het kabelboompje terug over te zetten. Maar dit is wel wat gepriegel.
Zou je foto's hebben van de microswitch? En zit hij wel nog op de juiste plaast want dit kan ook wel eens gebeuren dat deze microswitch niet meer op de juiste plaats zit of dat er wat plastic afgebroken is waardoor deze niet meer juist werkt.
7H0827505F isvervangen door dit nummer 7H0827505F9B9
Dit is normaal hetzelfde nummer, die 9b9 is de kleurcode die het onderdeel draagt. 9b9 zou normaal satijnzwart moeten zijn als ik me niet vergis.
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Re: Achterdeurslot Links

Bericht door Ralph Bakker »

Dank voor de reacties.

Peter dank voor het zoeken.

7H0827505F9B9 op dit nummer gezocht kwam ik bij ahw-shop uit en meteen van een nood een deugd gemaakt. 3de remlicht was oa gescheurd dus dit ook meteen mee besteld.

Het slot was iets meer als 20 euri dus daar kan ik niet tegen klooien met een nieuwe microswitch.
Heb het eea wel nader bekeken maar er lijkt water via de doorvoerrubber van de wisserarm te komen dit rubber schiet elke keer los van de carrosserie. Dit zal het slot ook wel hebben aangetast. :bonk
brecht_van
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 dec 2019, 20:51

Re: Achterdeurslot Links

Bericht door brecht_van »

Best ook het rubber herstellen dan of het zou wel eens kunnen dat je niet lang plezier zal hebben van het nieuwe slot.
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Re: Achterdeurslot Links

Bericht door Ralph Bakker »

Zojuist alles al binnen van AHW. Slottype nr is 7E827505B geworden. Alles werkt feilloos tot op heden. Dank voor de hulp.

Tevens meteen de nieuwe 3de remlichten boven in de deuren vervangen. En een accu cover geplaatst 7E0119515A.
Plaats reactie