Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 2.5 TDi

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
SteefT4
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 feb 2020, 13:20

T4 2.5 TDi

Bericht door SteefT4 »

Hoi allen, ik heb nu exact 5 jaar geleden een T4 aangeschaft, na lang gezocht te hebben naar een knap exemplaar.
Moest 15 jaar oud zijn, geen dubbele cabine, 3 zitplaatsen, en geen afgeleefd interieur.
Bij aanvang 2 ton op de teller, inmiddels ruim 3 ton, zonder al te veel problemen. Onderhoud wordt niet op bezuinigd.
Remmen, uitlaat, wat slangetjes en starterdinges, geen rare kosten gehad. Geen olieverbruik, gemiddeld 1 op 14 haalbaar, zéker als we straks 100 moeten rijden. Ik rij er of hele korte stukjes mee, of afstanden van rond de 150 km (MX). Als het motortje op temperatuur is, dan rij ik pas boven de 2000rpm. Hier en daar een deukje en krasje, de lak is verweerd, soms staan de mossen op het dak, en is dan een hels karwei om dit weer schoon te krijgen (alles te maken met de omgeving waar we wonen, en de al slechte staat van de lak, dus sneller hechting van mos). Ik heb een winter- en zomer-set velgen. Ik heb meer auto's ter beschikking, maar op de één of andere manier heb ik volledig de rust in mijn bus. Ik parkeer hem waar ik wil, zonder na te denken of er iemand tegenaan rijdt zonder gegevens achter te laten, en ik kan er werkelijk ALLES mee :) (behalve driften en hard optrekken). Hij doet exact wat ie moet doen. (hoewel dat driften wel een paar keer, per ongeluk, bij plotselinge gladheid is voorgekomen...)

Twee problemen: ik twijfel om de bus te laten spuiten. Dit is kostbaar, en wellicht de investering niet waard. Maar het roestduiveltje loert...
Het andere probleem: bij temperaturen onder de 5 graden, valt bij de koudestart mijn dashboard uit, om vervolgens volledig te resetten (klok en dagteller), en het daarna gewoon weer te doen. Dit was vorige winter precies hetzelfde, accu is vers, vanaf het voorjaar geen enkel probleem. Dus hier zoek ik informatie over, de garage tast in het duister....(startblokje reeds vv). Van de week viel het dashboard voor het eerst helemaal uit, om vervolgens na enkele kilometers na wat geklik in de zekeringkast ineens weer op te komen. Ik zal dit tzt ook als tech-vraag in het daarvoor bestemde topic stellen.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: T4 2.5 TDi

Bericht door Snautzer »

Hoi, je zou je bus ook kunnen rollen. Zelf ook een paar keer gedaan en was best mooi.
SteefT4
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 feb 2020, 13:20

Re: T4 2.5 TDi

Bericht door SteefT4 »

Daar heb ik ook al aan gedacht: van wit naar Slate-Grey non metallic.
Ik ken nog iemand die dat heeft gedaan, best netjes, maar je ziet duidelijk dat het 'geverfd' is...
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: T4 2.5 TDi

Bericht door Snautzer »

Mwoahh hangt erg af van je voorbereiding en het af plakken.
SteefT4
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 feb 2020, 13:20

Re: T4 2.5 TDi

Bericht door SteefT4 »

Als ik alle tijd van de wereld had, dan was het geen probleem geweest.....ik heb ook geen ruimte om dit netjes te doen, temeer omdat ik mijn voorruit wil verwijderen voor een dergelijke ingreep (kleine roestplekjes naast het rubber!)
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: T4 2.5 TDi

Bericht door Snautzer »

Tja. Geen tijd. Dan houd het op. Maar gelukkig dan ook geen twijfel meer.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33773
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 2.5 TDi

Bericht door Multivan Generation »

Snautzer schreef: 11 feb 2020, 21:45 Mwoahh hangt erg af van je voorbereiding en het af plakken.
En van welk niveau van afwerking wat je als eindresultaat verwacht,
evenals soms de look and feel van de auto..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie