Reimo hefdak

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
ozkaynar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 aug 2007, 21:30

Reimo hefdak

Bericht door ozkaynar »

Hoi forumleden,

Ik wil een reimo hefdak laten plaatsen type 2115004C, alleen is het raadzaam om er eentje te nemen met een lattenbodem? heeft een meerprijs van 600€. Of voldoet alleen een matras?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33812
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Reimo hefdak

Bericht door Multivan Generation »

Waar ga je die matras op leggen als je geen lattenbodem kiest?

Ik zou even goed doorlezen wat er allemaal standaard bij je dak geleverd wordt. Een bedplank kan ook wel eens tegen meerprijs te krijgen zijn.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4821
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Reimo hefdak

Bericht door Hanz »

Volgens de website van Reimo zijn er twee bedvarianten:
Een starre tweedelige bedplank met 3 cm dik matras, kosten 579,-
Een eendelige plank (aluminium?) met schotelvormige veerelementen en een 5 cm dik matras, kosten 1149,- Dus inderdaad zo'n 600 euro duurder dan de bedplank.
Een lattenbodem zie ik daar niet aangeboden.
In alle gevallen komt volgens mij de prijs van het bedsysteem nog boven op de prijs voor het hefdak zelf.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
ozkaynar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 aug 2007, 21:30

Re: Reimo hefdak

Bericht door ozkaynar »

Geen verstand van hefdaken, word mijn eerste camper ombouw. Kreeg deze offerte: slaaphefdak 2115005C, compleet met bed en matras kost in kleur gespoten 5750 euro inc montage.(2115004C kost 5830 euro) met latten bodem meerprijs 600€.

Zelf weet ik ook niet wat het verschil is tussen 2115004c en 2115005c
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4821
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Reimo hefdak

Bericht door Hanz »

Offerte van Reimo? Dan kan je hier alle varianten vinden en vergelijken. https://www.reimo.com/de/G-campingbus_a ... h_hubdach/
Offerte van inbouwbedrijf? Dan zou ik daar eens navragen wat het verschil is en wat je precies krijgt.

En wat je eerste vraag betreft, ja een lattenbodem ligt prettiger dan een harde plank. Maar een betere en dikkere matras kan ook al veel verschil maken en hoeft geen 600 euro te kosten.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4821
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Reimo hefdak

Bericht door Hanz »

ozkaynar schreef: 12 feb 2020, 12:54 Geen verstand van hefdaken, word mijn eerste camper ombouw.
Een hefdak inbouwen is een nogal ingrijpende wijziging aan je bus die je ook niet even over kunt doen als het niet bevalt en het gaat ook om serieuze bedragen.
Misschien is het verstandig om je er eerst wat meer in te verdiepen voordat je iets bestelt. Er zijn namelijk wel wat varianten.
Er zijn hefdaken die aan de voorkant omhoog gaan en hefdaken die aan de achterkant omhoog gaan. Wat het handigst is hangt helemaal af van hoe je de camper hebt ingericht en aan welke kant je de stahoogte nodig hebt.
Er zijn heel platte hefdaken waardoor je bus nauwelijks hoger wordt, andere hefdaken (zoals de Reimo) maken je bus zo'n 7-10 cm hoger, dus eerst even nadenken of dat geen probleem geeft met bijvoorbeeld je garagedeur.
En dan zijn er nog verschillen in prijs die het de moeite waard maken om meerdere offertes op te vragen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33812
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Reimo hefdak

Bericht door Multivan Generation »

ozkaynar schreef: 12 feb 2020, 12:54 Geen verstand van hefdaken, word mijn eerste camper ombouw. Kreeg deze offerte: slaaphefdak 2115005C, compleet met bed en matras kost in kleur gespoten 5750 euro inc montage.(2115004C kost 5830 euro) met latten bodem meerprijs 600€.

Zelf weet ik ook niet wat het verschil is tussen 2115004c en 2115005c
Artikelnummer: 2115004C

Leichte und stabile Dachschale
Bessere Isolation durch Sandwichkonstruktion
Elegante und glatte Innen- und Außenoberfläche
Mehr Fußraum durch höhere Schere
Stehhöhe im Eingangsbereich
Schlafdachbett Luxus oder STANDARD optional erhältlich
Integrierter GFK Einbaurahmen



Das neue Easy Fit V-Tec Schlafdach ist eine Sandwichkonstruktion aus Innen- und Außenschale mit integrierten Verstärkungen, leicht und stabil.
Mit eleganter, glatter Oberfläche innen wie außen. Die V-Tec Schale ist leicht zu reinigen. Bei geöffnetem Schlafdach ergibt sich eine Stehhöhe von 175 bis 227cm. 3-geteiltes Schlafdach, integrierter GFK-Einbaurahmen, keine weitere Verstärkung notwendig.
Dachaufstellung mit Gasfederunterstützung, Feststellung durch Gurtverschluss.

Auch für Fahrzeuge mit Airbag im Fahrgastraum geeignet.

Gute Belüftung durch 2 mit Moskitonetz und Zeltstoff von innen verschließbare Fenster(2 Seitenfenster komplett zu öffnen), Frontfenster Folie. Zeltbalg aus 100% Baumwolle (grau), atmungsaktiv.

Fahrzeugerhöhung ca. 7 cm, Fahrzeughöhe mit Dach (je nach Ausführung + Belastung) ca. 200 cm.

Dachfarbe weiß, für Klimahimmel


Gewicht
Gewicht:
ca. 63 kg


Lieferumfang: Vormontiert mit Montagematerial, Frontspoiler und Montageanleitung (ohne Bett)
Material: Zeltbalg: 100% Baumwolle, grau.



Dus tegen meerprijs kun je er een bedplank bij kopen + matras.

Ik weet niet wat voor sluiting je voor je hefdak voor ogen hebt, maar Reimo heeft meestal 2 spanbandjes om het dak te borgen tijdens het rijden.

Artikelnummer: 2115005C

Leichte und stabile Dachschale
Bessere Isolation durch Sandwichkonstruktion
Elegante und glatte Innen- und Außenoberfläche
Niedrige Fahrzeughöhe, für die meisten Tiefgaragen geeignet
Schlafdachbett Luxus oder STANDARD optional erhältlich
Integrierter GFK Einbaurahmen
Ausführung für VW Klimahimmel

Dus heb je geen dubbele climatronic, dan hoef je niet per se voor deze te kiezen,
wel heeft deze een betere/luxeren fixering van het hefdak:



Das neue Easy Fit V-Tec Schlafdach ist eine Sandwichkonstruktion aus Innen- und Außenschale mit integrierten Verstärkungen, leicht und stabil.
Mit eleganter, glatter Oberfläche innen wie außen. Die V-Tec Schale ist leicht zu reinigen. Bei geöffnetem Schlafdach ergibt sich eine Stehhöhe von 175 bis 227cm. 3-geteiltes Schlafdach, integrierter GFK-Einbaurahmen, keine weitere Verstärkung notwendig.
Dachaufstellung mit Gasfederunterstützung, Feststellung durch Sicherheitsverschluss.

Auch für Fahrzeuge mit Airbag im Fahrgastraum geeignet.

Gute Belüftung durch 2 mit Moskitonetz und Zeltstoff von innen verschließbare Fenster(2 Seitenfenster komplett zu öffnen), Frontfenster Folie. Zeltbalg aus 100% Baumwolle (grau), atmungsaktiv.

Fahrzeugerhöhung ca. 7 cm, Fahrzeughöhe mit Dach (je nach Ausführung + Belastung) ca. 2,00m
Dachfarbe weiß, Ausführung für Klimahimmel


Gewicht
Gewicht:
ca. 80 kg


Lieferumfang: Vormontiert mit Montagematerial, Frontspoiler und Montageanleitung (ohne Bett)
Material: Zeltbalg: 100% Baumwolle, grau.

Maar bij beide dus standaard geen bed(plank) !
Bij SCA zit er wel standaard een bedplank bij, de 30 mm matras is optioneel.
Er zijn SCA daken die aan het voeteneinde extra naar boven gaan, en voorzien zijn van een verdiepte lattenbodem, waardoor je lekkerder en comfortabeler slaapt en de mogelijkheid hebt om een dikkere matras kwijt te kunnen..

Levertijd van zowel Reimo als SCA is vaak een week of 12+, tenzij een gerenommeerde inbouwer er een paar in voorraad heeft.
Rondbellen voor complete prijzen loont.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1395
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: Reimo hefdak

Bericht door Gretschi »

ozkaynar schreef: 12 feb 2020, 07:42 Hoi forumleden,

Ik wil een reimo hefdak laten plaatsen type 2115004C, alleen is het raadzaam om er eentje te nemen met een lattenbodem? heeft een meerprijs van 600€. Of voldoet alleen een matras?
Ik weet niet waar je woont maar ga eens bij Aart camperinbouw in Heino kijken, ik ben daar heel goed geholpen en geen gezeur. Ik heb daar een Reimo hefdak laten plaatsen maar ze hebben ook nog andere merken,

Groetjes Peter
Plaats reactie