Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gezocht: c-rail om dakdragers te kunnen monteren

vragen over de T5
Plaats reactie
Serge2410
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 apr 2018, 18:52

gezocht: c-rail om dakdragers te kunnen monteren

Bericht door Serge2410 »

Beste weetjewellers,
ik heb een set LOGO dakdragers gekocht. Die moeten middels vaste rails (c-rails geloof ik) op het dak bevestigd worden. Ik zoek internet af naar een leverancier maar kom ze nergens tegen. Weet iemand waar ik ze kan vinden?
Dank en groet,
Serge
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: gezocht: c-rail om dakdragers te kunnen monteren

Bericht door Multivan Generation »

Je kunt ze gewoon bij volkswagen vinden.
Bij de oudere T5's kon je die als meerprijs er bij bestellen.

Groetjes Peter
Bijlagen
20180318_171250.jpg
20180318_160514.jpg
20180318_160344.jpg
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 169
Lid geworden op: 31 mei 2013, 17:56

Re: gezocht: c-rail om dakdragers te kunnen monteren

Bericht door melvin »

Er staat/stond een setje gebruikte op MP voor de korte wielbasis... ik zoek helaas de lange :) maar wie weet heb je er wat aan.
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 169
Lid geworden op: 31 mei 2013, 17:56

Re: gezocht: c-rail om dakdragers te kunnen monteren

Bericht door melvin »

Volkswagen T5 transporter dak rails korte wielbasis
€ 75,00
http://link.marktplaats.nl/m1404503049? ... ialbuttons
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: gezocht: c-rail om dakdragers te kunnen monteren

Bericht door Walda »

Ik heb ze vorig jaar gekocht bij de VW dealer voor mijn korte T5 uit 2012. Achteraf blijken er 2 soorten te zijn, één die alleen geschroefd wordt en waarvoor er dus aan de binnenzijde van de auto beugeltjes moeten worden bij geplaats en één met minder schroeven die verder gelijmd wordt. Standaard zitten er in het dak ik dacht 5 bevestigings gaatjes per zijde, de rails om te schroeven heeft er zo uit mijn hoofd 7 of 9. Ik heb de dus de schroef uitvoering geplaatst op de al aanwezige, bestaande, bevestigingspunten en de rest geplakt met sikaflex.

Groeten,

Walter
Serge2410
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 apr 2018, 18:52

Re: gezocht: c-rail om dakdragers te kunnen monteren

Bericht door Serge2410 »

Dank voor de reacties. Ik had de advertentie voor de korte ook gevonden maar heb lange nodig. Wel verbaasd dat ze zo weinig aangeboden worden. Hoe dan ook, ik ga morgen naar VW en bestel ze. Bouten in de bestaande gaten en de rest kitten lijkt me een prima tip.
Dank!
Serge2410
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 apr 2018, 18:52

Re: gezocht: c-rail om dakdragers te kunnen monteren

Bericht door Serge2410 »

Ik heb ze inderdaad gevonden bij een VW dealer. Kosten 112 euro ex per kant. Plus nog wat losse onderdelen.
Ik heb dus een nieuwe set dakdragers besteld die gewoon in de bestaande boutgaatjes in het dak worden bevestigd en het mooie logo dakdragersetje dat ik heb gaat op marktplaats. Mooi systeem maar te duur als je de c-rail niet hebt...
BosscheBol
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 aug 2010, 12:37

Re: gezocht: c-rail om dakdragers te kunnen monteren

Bericht door BosscheBol »

Walda schreef: 22 feb 2020, 10:13 Ik heb ze vorig jaar gekocht bij de VW dealer voor mijn korte T5 uit 2012. Achteraf blijken er 2 soorten te zijn, één die alleen geschroefd wordt en waarvoor er dus aan de binnenzijde van de auto beugeltjes moeten worden bij geplaats en één met minder schroeven die verder gelijmd wordt. Standaard zitten er in het dak ik dacht 5 bevestigings gaatjes per zijde, de rails om te schroeven heeft er zo uit mijn hoofd 7 of 9. Ik heb de dus de schroef uitvoering geplaatst op de al aanwezige, bestaande, bevestigingspunten en de rest geplakt met sikaflex.

Groeten,

Walter
Ook ik ben op zoek naar een dakdrager systeem, ivm parkeren en omdat ik ze niet vaak nodig heb, een set die makkelijk demonteerbaar is.
Na wat zoekwerk op dit forum, kwam ik dit topic en het (verzonken) railssysteem lijkt me ideaal.
Hier heb ik wat vragen over...
In de 'gleuven' op het dak zitten aan elke zijde 4 boutjes, dit lijkt me stevig genoeg om zo af en toe wat kano's of een ladder te vervoeren?
Echt heel veel gewicht komt er niet op de dakdragers die in de rails vallen.
Of zal extra gaten boren of de overige 3? bevestigingen verlijmen echt nodig zijn?

De hier benoemde LOGO dakdragers, of evt andere die in de (c?) rails passen, krijg ik zo snel niet gevonden, iemand tips?
Krijg wel sets van Thule gevonden, maar dier spreken ze over het bevestigen op een T-profiel, gaat het om dezelfde rails?
https://www.dakdragerwinkel.nl/thule-da ... -t-profiel

Krijg deze spcifieke T5 aadapterset ook nog gevonden, ik snap er niks van hoe dit aan de auto te bevestigen
https://www.thule.com/nl-nl/roof-rack/f ... 7-_-183057
Plaats reactie