Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bus in two tone spuiten

vragen over de T4
Gebruikersavatar
peerke56
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jul 2019, 17:17
Locatie: Drunen
Contacteer:

Re: Bus in two tone spuiten

Bericht door peerke56 »

Deze is geplakt met wrap folie de bus was wit.
Bijlagen
folly
folly
:peace Mvg Peerke :werkaanT4 T4 2.5 1996 340,000
Gebruikersavatar
drakenvader
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 aug 2014, 21:49
Locatie: Goeree-Overflakkee

Re: Bus in two tone spuiten

Bericht door drakenvader »

mijn "oude bus" gewoon met het rolletje.
Staat nu te huur bij camptoo door zijn nieuwe eigenaar,
succes met verzinnen :gekte
Bijlagen
t4 oud.jpg
T4 2002 zelfbouw camper 2.5 TDI ACV
BMW E49 330CI
StijnT4
Berichten: 252
Lid geworden op: 08 dec 2019, 19:01

Re: Bus in two tone spuiten

Bericht door StijnT4 »

drakenvader schreef: 17 feb 2020, 22:58 mijn "oude bus" gewoon met het rolletje.
Staat nu te huur bij camptoo door zijn nieuwe eigenaar,
succes met verzinnen :gekte
Ik ga ook maar lekker met het rolletje aan de gang! Stuk goedkoper en makkelijker. Stel dat er een krasje op komt (wat niet onwaarschijnlijk is hier met die scherpe takken aan de lage struiken) kan ik het gewoon over verfen zonder dat er gekke plekken of kleurverschil komt.
Eerst: vw t4 1996, 1.9D zelf omgebouwd naar camper.

Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!
Langbeest
Berichten: 198
Lid geworden op: 07 mar 2018, 16:15

Re: Bus in two tone spuiten

Bericht door Langbeest »

peerke56 schreef: 17 feb 2020, 19:00 Deze is geplakt met wrap folie de bus was wit.
Das best mooi
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bus in two tone spuiten

Bericht door Multivan Generation »

StijnT4 schreef: kan ik het gewoon over verfen zonder dat er gekke plekken of kleurverschil komt.
Ik vrees voor je, dat je wel kleurverschil gaat zien dan..

Schnarf had dat toen ook..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
StijnT4
Berichten: 252
Lid geworden op: 08 dec 2019, 19:01

Re: Bus in two tone spuiten

Bericht door StijnT4 »

Multivan Generation schreef: 18 feb 2020, 13:06
StijnT4 schreef: kan ik het gewoon over verfen zonder dat er gekke plekken of kleurverschil komt.
Ik vrees voor je, dat je wel kleurverschil gaat zien dan..

Schnarf had dat toen ook..
Maar nog altijd beter dan spuiten (afplakken, dikte enz.)
Eerst: vw t4 1996, 1.9D zelf omgebouwd naar camper.

Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!
MattieBoes
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 mar 2016, 15:23

Re: Bus in two tone spuiten

Bericht door MattieBoes »

Tom_Marloes schreef: 16 feb 2020, 16:16 Het olijfgroen was de grondverf, maar misschien wel mooier dan de eindkleur :bifun
IMG_0536.jpeg
IMG_0558.jpeg
Mooi resultaat wel! Heb je dit gespoten of met de roller gedaan? En waar heb je de verf vandaan?

Ik ben zelf hetzelfde van plan als jij Stijn dus ik volg graag je vorderingen. Staan veel goeie voorbeelden op Youtube ook...
Tom_Marloes
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 jan 2017, 08:56

Re: Bus in two tone spuiten

Bericht door Tom_Marloes »

We hebben het met een rolletje gedaan en de randen met een kwast uiteraard. We hebben twee componenten lak bij poly service op kleur laten maken, die verkopen ook de rolletjes aangezien de normale schuimrollers opgevreten worden door deze verf. Volgens mij konden ze alleen mengen volgens de ncs kleurenwaaier dus geen ral kleuren. We wilde eigenlijk dat diepe donkere blauw van VW maar dat is een beschermde kleur die je niet zomaar mag/kan mengen. We dachten de kleur goed benaderd te hebben maar hij was veel te licht in het begin maar na een half jaar kreeg hij wat meer donker en is nu zo’n anderhalf jaar al stabiel van kleur. Let op dat je met deze verf ongeveer een half uur verwerkingstijd hebt, door de losse verharder die je mengt met de verf gaat deze een reactie aan en moet je er dus ook echt niet meer aanzitten na 10-15 minuten na opzetten. Voordeel is dat de lak echt knetterhard wordt. Het wordt voornamelijk op boten gebruikt.

Wij hebben het vooral gedaan omdat er bij de wielkasten roest vormde en er zaten een aantal flinke vouwen aan de zijkant die ik er niet makkelijk uit kon deuken dus die hebben we geplamuurd, met polyester plamuur. Als je bij de achterste wielkasten roest hebt net boven de bumpers behandel deze echt goed met owatrol olie of iets anders want die zitten echt diep ingebakken. Als je er van binnen nog bij kan ook daar lekker smeren dus.

Goed schuren vooraf en ontvetten, eventueel nog met kleefdoeken afnemen om de laatste stof resten te verwijderen en schilderen in een winddichte niet te koude ruimte. Liefst rond de 17 graden en gebruik geen verdunner, dan vloeit de verf het mooist
VW T4 1998 2,4 diesel ofwel "Torretje"
Tom_Marloes
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 jan 2017, 08:56

Re: Bus in two tone spuiten

Bericht door Tom_Marloes »

Polyservice.nl
DD lak
Ze bieden wel ral kleuren aan maar volgens mij beperkte keuze. Zij hebben alles wat je nodig hebt, maar er zijn uiteraard meer leveranciers
VW T4 1998 2,4 diesel ofwel "Torretje"
crowdsurferke
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 apr 2017, 21:44

Re: Bus in two tone spuiten

Bericht door crowdsurferke »

Leuk onderwerp, ben namelijk ook bezig met een groot project.

De bedoeling is om om mijn witte t4 in 2 tone te laten spuiten. Echter een bevriende carosserier vertelde me dat ik best ook een kleur neem hetzelfde bouwjaar i.v.m. de waarde.

Nu denk ik dat hij wel gelijk kan hebben. Wat denken jullie? Hebben jullie nog voorbeelden?

De kleuren dat ik in dit topic tegenkom zijn nogal fel / flashy.


Stijn
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bus in two tone spuiten

Bericht door Multivan Generation »

crowdsurferke schreef: 24 feb 2020, 08:52 De bedoeling is om om mijn witte t4 in 2 tone te laten spuiten. Echter een bevriende carosserier vertelde me dat ik best ook een kleur neem hetzelfde bouwjaar i.v.m. de waarde.
Een T4 is niet in two tone geleverd, wel in ton sur ton (twee kleuren die heel dicht tegen elkaar aanzitten),
dus of je nu nog naar de waarde moet kijken bij een bus van 20+ jaar oud? Lijkt mij niet.
Tijdscorrect qua uitstraling of velgen, lijkt ook steeds minder een benchmark te zijn..
Dus gewoon doen waar je lekker zin in hebt.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Tom_Marloes
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 jan 2017, 08:56

Re: Bus in two tone spuiten

Bericht door Tom_Marloes »

En? Ben je al begonnen
VW T4 1998 2,4 diesel ofwel "Torretje"
StijnT4
Berichten: 252
Lid geworden op: 08 dec 2019, 19:01

Re: Bus in two tone spuiten

Bericht door StijnT4 »

Tom_Marloes schreef: 08 mar 2020, 10:54 En? Ben je al begonnen
Nog niet! Hopelijk in de loop van de maand tijd om de bus langere tijd stil te laten staan, woon nu in m'n bus en moet nog wel eens ergens heen;)
Eerst: vw t4 1996, 1.9D zelf omgebouwd naar camper.

Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!
Plaats reactie