Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Ombouw hefdak gestart en nadert het einde. (artikel gereed)
Zonder ook maar ENIG afbreuk te willen doen aan de prestatie :
Natuurlijk is de afwerking helemaal top, het is immers allemaal origineel VW spul, overgebouwd op een andere bus.
Ik vind het er ook knap uitzien, er gaat gewoon niets boven het origineel.....
Dat slot / vanger voor in het dak doet me wel erg denken aan een motorkapslot van een Golf 1 ?
Ik neem aan dat er nog een stukkie uit de hemel gaat voor de bedplank ??
Ben je met de komst van de andere hemel boven de bestuurder je originele binnenverlichting kwijt ?
Strakke klus en netjes gedaan !!
Natuurlijk is de afwerking helemaal top, het is immers allemaal origineel VW spul, overgebouwd op een andere bus.
Ik vind het er ook knap uitzien, er gaat gewoon niets boven het origineel.....
Dat slot / vanger voor in het dak doet me wel erg denken aan een motorkapslot van een Golf 1 ?
Ik neem aan dat er nog een stukkie uit de hemel gaat voor de bedplank ??
Ben je met de komst van de andere hemel boven de bestuurder je originele binnenverlichting kwijt ?
Strakke klus en netjes gedaan !!
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Ron---63---
- Berichten: 3819
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
- Locatie: IJmond
Rene dat heb je weer heel erg netjes en proff gedaan Kerel !!!
Heel erg gedurfd hoor. Weet zeker dat de rest er ook weer netjes inkomt. Je kunt wel worksshops gaan geven : HOE VERANDER IK MN T4. :klappen :klappen
Echt supers gedaan hoor
Heel erg gedurfd hoor. Weet zeker dat de rest er ook weer netjes inkomt. Je kunt wel worksshops gaan geven : HOE VERANDER IK MN T4. :klappen :klappen
Echt supers gedaan hoor
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
@ Pluuke,pluuke schreef:Zonder ook maar ENIG afbreuk te willen doen aan de prestatie :
Natuurlijk is de afwerking helemaal top, het is immers allemaal origineel VW spul, overgebouwd op een andere bus.
Ik vind het er ook knap uitzien, er gaat gewoon niets boven het origineel.....
Ben je met de komst van de andere hemel boven de bestuurder je originele binnenverlichting kwijt ?
Strakke klus en netjes gedaan !!
wat je zegt is niet helemaal juist, René, Berrie en ik (misschien ook nog wel anderen) zijn uitgegaan van een Transporter als basis.
Dat betekend in sommige gevallen, dat het niet eenvoudig is, om het even zo over te bouwen en dat je dan dezelfde kwaliteit hebt als origineel VW.
Het is een wat gemakkelijke gedachte dat origineel VW altijd tot een perfecte passing leidt. Ik zou dan liever zeggen, dat origineel VW tot een perfecte passing KAN leiden. Ik heb al genoeg mensen gezien, die lijsten om de ramen hebben gemaakt, dat er dus niet strak uitziet.
René, Berrie en ook ik, leggen de lat erg hoog.
Met in je achterhoofd houdende, dat een transporter-carosserie even wat anders is als een caravelle/multivan/california-carosserie. Als je van de laatste 3 uitgaat dan is het net allemaal wat eenvoudiger om tot een zeer fraai eindresultaat te komen.
Vandaar: Petje af René (en ook Berrie natuurlijk)
Een California heeft net boven de spiegel een andere binnenverlichting..
@ Pluuke:
Wanneer komt er bij jou een hefdak op?
Je was er, dacht ik, al een tijdje over aan het denken,
enne goed voorbeeld, doet goed volgen he
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Afwerking is uiteraard een ruim begrip, het gaat hier om 2 dingen
-VW afwerkings-kwaliteit in zijn algemeenheid
-kwaliteit waarmee iemand iets afwerkt
Over het eerste zijn we het denk-ik wel eens.
Voor zover je dit op foto's kan zien is het werk zeer zorgvuldig en netjes gedaan, dat zeg ik dan ook.
Maar waar ik het over had in dit geval de mate van kwaliteit waarmee VW in het algemeen zijn auto's / bussen afwerkt hoog is.
Kijk naar het hele hefdak zelf, de lijsten e.d.
Als je dit vergelijkt met (zoals een vergelijking werd getrokken door iemand anders) andere hefdaken / hefdakinbouwers is het verschil duidelijk.
Zo plakken sommigen de hemel vol met vloerbedekking om maar een voorbeeld te noemen.
En dan is er nog pasvorm, daar heb jij het natuurlijk ook over. Ik heb zelf toch ook al aardig wat aan auto's gesleuteld / omgebouwd, genoeg om te weten dat de interieurdelen van VW in de regel goed passen / aansluiten, zeker in vergelijking tot andere merken. Mijn Multivaninterieur is er grotendeels al een keer uit en in geweest, dan weet je wel of iets goed past of niet.
Laatste punt, het passen van Multivan / Caravelle / California delen op een Transporter, als ik 1 van de eerste 3 en de laatste neem zullen de carrosserien uiteraard niet 1 op 1 hetzelfde zijn. Er zullen ongetwijfeld op specifieke plaatsen steuntjes / gaten ontbreken oid. Als je dan niet weet hoe dat er bij het origineel uitziet, en je moet zelf iets aan het maken gaan, kan dat op verschillende manieren....ook hier bepaald degene die het uitvoert uiteindelijk de kwaliteit van het eindresultaat.
Maar aan de basis (de VW spullen) zal het niet liggen, dat was mijn punt.
-VW afwerkings-kwaliteit in zijn algemeenheid
-kwaliteit waarmee iemand iets afwerkt
Over het eerste zijn we het denk-ik wel eens.
Voor zover je dit op foto's kan zien is het werk zeer zorgvuldig en netjes gedaan, dat zeg ik dan ook.
Maar waar ik het over had in dit geval de mate van kwaliteit waarmee VW in het algemeen zijn auto's / bussen afwerkt hoog is.
Kijk naar het hele hefdak zelf, de lijsten e.d.
Als je dit vergelijkt met (zoals een vergelijking werd getrokken door iemand anders) andere hefdaken / hefdakinbouwers is het verschil duidelijk.
Zo plakken sommigen de hemel vol met vloerbedekking om maar een voorbeeld te noemen.
En dan is er nog pasvorm, daar heb jij het natuurlijk ook over. Ik heb zelf toch ook al aardig wat aan auto's gesleuteld / omgebouwd, genoeg om te weten dat de interieurdelen van VW in de regel goed passen / aansluiten, zeker in vergelijking tot andere merken. Mijn Multivaninterieur is er grotendeels al een keer uit en in geweest, dan weet je wel of iets goed past of niet.
Laatste punt, het passen van Multivan / Caravelle / California delen op een Transporter, als ik 1 van de eerste 3 en de laatste neem zullen de carrosserien uiteraard niet 1 op 1 hetzelfde zijn. Er zullen ongetwijfeld op specifieke plaatsen steuntjes / gaten ontbreken oid. Als je dan niet weet hoe dat er bij het origineel uitziet, en je moet zelf iets aan het maken gaan, kan dat op verschillende manieren....ook hier bepaald degene die het uitvoert uiteindelijk de kwaliteit van het eindresultaat.
Maar aan de basis (de VW spullen) zal het niet liggen, dat was mijn punt.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Inderdaad erg knap gedaan, moet je wel lef en inzicht voor hebben ( en veel rechterhanden)
Op de foto`s is de klimahemel te zien. Kun je hierover nog iets meer vertellen of laten zien d.m.v. foto`s?? Heb je de standaard plank voor het bovenbed niet gebruikt? Hoe heb je dit opgelost of ga je het bed niet gebruiken en is het puur om fiscale redenen dat je het dak hebt geplaatst?
Op de foto`s is de klimahemel te zien. Kun je hierover nog iets meer vertellen of laten zien d.m.v. foto`s?? Heb je de standaard plank voor het bovenbed niet gebruikt? Hoe heb je dit opgelost of ga je het bed niet gebruiken en is het puur om fiscale redenen dat je het dak hebt geplaatst?
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Over de klima hemel kunnen we nog niet heel veel vertellen.wilko schreef:Inderdaad erg knap gedaan, moet je wel lef en inzicht voor hebben ( en veel rechterhanden)
Op de foto`s is de klimahemel te zien. Kun je hierover nog iets meer vertellen of laten zien d.m.v. foto`s?? Heb je de standaard plank voor het bovenbed niet gebruikt? Hoe heb je dit opgelost of ga je het bed niet gebruiken en is het puur om fiscale redenen dat je het dak hebt geplaatst?
Pas als dit 100% tot onze tevredenheid functioneert.
Het hefdak is puur om fiscale redenen toegepast, maar Rene wilde de functionalitet van de klimatronic niet missen.
We hebben bij deze en gene wel oplossingen gezien, maar die waren niet naar 100% tevredenheid. Dus moesten we zelf creatief zijn. De standaard planken voor het bed zijn ook in gebruik en het bed wordt ook gebruikt in de toekomst. Terwijl de stahoogte RDW ook gerechtvaardigd dient te worden.
Kortom we zijn er nog niet voor de volle 100%, maar het gaat goedkomen.
Wat we met name allebei erg belangrijk vinden is de afwerking, die dient door Piëch goedgekeurd te worden.
Berrie
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Berrie en Rene schreef: Kortom we zijn er nog niet voor de volle 100%, maar het gaat goedkomen.
Wat we met name allebei erg belangrijk vinden is de afwerking, die dient door Piëch goedgekeurd te worden.
Berrie
Hahahaha dus binnenkort gaat René 'eine Vorfuhrfahrt nach Österreich machen"?
Weil Herr Piëch in Österreich wohnt und rentnet
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...