Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ervaring Universeel slaaphefdak Atrion

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Suzanne
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2020, 20:25

Ervaring Universeel slaaphefdak Atrion

Bericht door Suzanne »

:T54LIFE
Atrion verkoopt als enige leverancier een universeel slaaphefdak. Dit gaat recht omhoog. Alle andere leveranciers verkopen alleen schuine slaaphefdaken. Waarom is dat? Man lief wil graag het slaaphefsak aanschaffen dat recht omhoog gaat, ik vraag mij af of de kwaliteit goed is omdat geen enkel bedrijf een slaaphefdak wat recht omhoog gaat (80cm) wat 210 bij 110 groot is (binnenmaten). Wie heeft hier ervaring mee? En wie kan mij vertellen wat een betere keuze is. Een hefdak dat recht omhoog gaat lijkt mij meer wind vangen dan een schuin hefdak. Klopt dat?
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Ervaring Universeel slaaphefdak Atrion

Bericht door Beckontheroad »

Kan me voorstellen dat een scheefstaand hefdak steviger staat met de lage kant in de wind, in ieder geval let ik daar wel altijd op met opstellen vd bus...
Dan ook minder blootstelling van tentdoek aan de regen en minder tocht in de bus.
Mijn $0,50..

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Ervaring Universeel slaaphefdak Atrion

Bericht door bvddobb »

Weet je zeker dat het over een slaaphefdak gaat, dwz met een bed erin, zodat je 'boven' kunt slapen? Ik heb dat nog nooit gezien zoals jij het beschrijft. 80 cm lijkt me erg laag om onder te slapen en in te kruipen. Ik heb wel eens een groot Atrion recht-omhoog-hefdak gezien, maar dat gaf alleen maar veel staruimte in de bus, had geen bed bovenin.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Ervaring Universeel slaaphefdak Atrion

Bericht door Snautzer »

https://www.dubbelcabine.com/slaap-hefdaken/


Kunnen geïnteresseerden mee kijken.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4776
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Ervaring Universeel slaaphefdak Atrion

Bericht door Hanz »

Snautzer schreef: 03 mar 2020, 07:59 https://www.dubbelcabine.com/slaap-hefdaken/

Kunnen geïnteresseerden mee kijken.
En daar kan je ook lezen: "Het dak wordt zonder bed en voorbereiding voor het bed geleverd."
Dat bed moet je er dus nog zelf in knutselen.

Wellicht vangt het meer wind maar een schuin dak kan je ook niet altijd gunstig op de wind zetten. Op veel campings sta je toch gewoon met z'n allen keurig op een rijtje. En of 80 cm hoog genoeg is om te slapen? Mijn trekkerstentje is lager en dat gaat ook. Het hangt er ook vanaf hoeveel ruimte de bedconstructie nog in beslag neemt.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4776
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Ervaring Universeel slaaphefdak Atrion

Bericht door Hanz »

En kijk ook nog eens goed naar de maten. Volgens de website van Atrion zijn de buitenmaten 240 x 130 cm. Afgaande op de foto zijn dat de buitenmaten van de dakschaal, de doekmaat is een stuk kleiner. Ik schat dat de opening in het dak van de bus maximaal 220 x 110 cm is. Bij een bedplank van 190 lang (op zich al krap) hou je dus maar 30 cm ruimte over om naar boven te kruipen. Het lijkt mij dat dit dak alleen geschikt is voor kinderslaapplaatsen. Een beetje fatsoenlijk bed voor twee volwassenen lijkt mij niet haalbaar.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Suzanne
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2020, 20:25

Re: Ervaring Universeel slaaphefdak Atrion

Bericht door Suzanne »

Dank jullie wel voor het meedenken en voor de tips!
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3632
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Ervaring Universeel slaaphefdak Atrion

Bericht door krekwakwol »

Je moet er ook rekening mee houden dat je bus met het dak omlaag hoger wordt dan met een schuin slaaphefdak. De opbouw is hoger zoals je ook op de foto kunt zien.
Uni-slaap-T5b-1024x768.jpg
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Plaats reactie