Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

WATER IN/ONDER DE DEUR

vragen over de T5
Plaats reactie
phdgent
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 jul 2011, 09:45

WATER IN/ONDER DE DEUR

Bericht door phdgent »

Als ik de deur aan bestuurders zijde open, staat er bij regenweer water op de treeplank aan de binnenzijde van de rubber afdichting band onderaan de deur.
Ik vermoed dat de rubber buiten afdichting onderaan het raam verstorven is, en er zodoende water binnen de deur komt dat onderaan tussen de bekleding weer uit lekt.
Nu wil ik weten hoe deze afdichting te vervangen, de binnenbekleding moet er wellicht af, welk part nummer het is en welke onderdeeltjes ik verder nog zou nodig hebben.

Het betreft een 75 kW diesel T5 2008 type 7HC met elektrische ruitenheffers.

Enkele tips zijn welkom.

Dank u.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: WATER IN/ONDER DE DEUR

Bericht door Multivan Generation »

Kijk maar eens hier:
https://volkswagen.7zap.com/de/rdw/tran ... 31-831010/

en hier:
https://volkswagen.7zap.com/de/rdw/tran ... 37-837060/

daarmee moet je er wel uit kunnen komen.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
phdgent
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 jul 2011, 09:45

Re: WATER IN/ONDER DE DEUR

Bericht door phdgent »

Dank je Peter!
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: WATER IN/ONDER DE DEUR

Bericht door ktmkrik »

Dat hoeft geen rubber te zijn, kan ook nog via de buitenkant van het raam naar binnen lopen.
Zou eerst eens goed kijken waar het weg komt, deurkaart er af en dan even iemand aan de buitenzijde met een tuinslang regen na bootsen... vaak kom je dan gekke dingen tegen zoals ik in het verleden ook gemerkt heb.
Bij mijn bus heb ik de metalen plaat achter de deurkaart grotendeels verlijmd met de deur aangezien het water daar achter weg kwam.
phdgent
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 jul 2011, 09:45

Re: WATER IN/ONDER DE DEUR

Bericht door phdgent »

Beste KtmKrik,

Ja, daar zeg je wat, als ik goed kijk dan is eraan de buitenkant tussen de rubber en het glas een smalle opening van enkele mm breed en 10 cm lang, daar zo ongeveer waar de deurrand ietsje schuin naar boven loopt.
Ook, als ik dan tegen dat deel van het plaatwerk duw, buitenkant, dan sluit die opening zich.
Hoe los je dat op?
Plaats reactie