Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gaten voor extra stoel.

vragen over de T4
Plaats reactie
Pieternel
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 nov 2015, 10:24

Gaten voor extra stoel.

Bericht door Pieternel »

Ik zoek de positie van 4 gaten voor een extra stoel, achter de bijrijder, bij aan caravelle 1997 benzine.
Herman1945
Berichten: 51
Lid geworden op: 25 mar 2018, 16:33

Re: Gaten voor extra stoel.

Bericht door Herman1945 »

Heb wel extra stoel van T4 !
Pieternel
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 nov 2015, 10:24

Re: Gaten voor extra stoel.

Bericht door Pieternel »

De stoel is niet het probleem, ik heb een extra stoel uit een wegenwacht auto.
pwhooftman
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 jul 2019, 22:06

Re: Gaten voor extra stoel.

Bericht door pwhooftman »

Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Gaten voor extra stoel.

Bericht door Multivan Generation »

Pieternel schreef: 12 mar 2020, 17:16 Ik zoek de positie van 4 gaten voor een extra stoel, achter de bijrijder, bij aan caravelle 1997 benzine.
Zoek je de maatvoering voor de bolkop bouten?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Pieternel
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 nov 2015, 10:24

Re: Gaten voor extra stoel.

Bericht door Pieternel »

De gaten waar de schroeven in moeten zitten ergens onder de houten vloer,die is gelijmd,
Ik wil niet gaan breken en hoop dat ik erachter kan komen waar ze precies zitten, dan kan
ik met een klein boortje gaat zoeken,We hebben vijf zitplaatsen en er zitten 7 gordels in. :driveT5
STEGMA
Berichten: 252
Lid geworden op: 30 sep 2019, 18:14

Re: Gaten voor extra stoel.

Bericht door STEGMA »

Als je de vloer eens van onderen bekijkt(dus onder je bus kruipen)is er dan niets te zien?
Pieternel
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 nov 2015, 10:24

Re: Gaten voor extra stoel.

Bericht door Pieternel »

Inderdaad het gaat om de 4 gaten om de bouten in te schroeven. :driveT5
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 755
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Gaten voor extra stoel.

Bericht door limburger »

Pieternel schreef: 16 mar 2020, 15:46 Inderdaad het gaat om de 4 gaten om de bouten in te schroeven. :driveT5
heb je achter de bestuurdersstoel wel een 2 zits bankje dan? de bouten zitten op dezelfde lijn, ik zou dan de afstand kunnen meten hoever ze uit elkaar zitten. dus met de 2 zits als begin punt.
maar als het een caravelle is dan zie je misschien de moeren van onder al zitten en kun je die met een dunner boor 5mm of zo naar boven boren.

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Gaten voor extra stoel.

Bericht door Multivan Generation »

limburger schreef: 18 mar 2020, 09:39
Pieternel schreef: 16 mar 2020, 15:46 Inderdaad het gaat om de 4 gaten om de bouten in te schroeven. :driveT5
heb je achter de bestuurdersstoel wel een 2 zits bankje dan? de bouten zitten op dezelfde lijn, ik zou dan de afstand kunnen meten hoever ze uit elkaar zitten. dus met de 2 zits als begin punt.
maar als het een caravelle is dan zie je misschien de moeren van onder al zitten en kun je die met een dunner boor 5mm of zo naar boven boren.

:driveT4 :T44EVER
Of met een lange tap naar boven.. dan weet je 100 procent zeker dat de maatvoering klopt.

Echter hoe ziet de vraagsteller het voor zich?
Rondom 60 Mm rondom de poten uit de vloer halen, of het draad van de bolkopbouten verlengen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
pwhooftman
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 jul 2019, 22:06

Re: Gaten voor extra stoel.

Bericht door pwhooftman »

Ik heb (ik meen M10?) draadeind door de bodem gestoken, onder de vloer door stukken hoekstaal heen voor de stevigheid, en op de vloer vastgezet met verbindingsmoeren waar het draadeind van onder half inzit. Loctite gebruikt zodat de verbindingsmoeren niet losdraaien. En dan heb je dus M10 moergaten gecreëerd 1-2 cm onder je houten vloer, maar bovenop de stalen vloer waar de bolkopbouten weer ingedraaid kunnen worden.
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 755
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Gaten voor extra stoel.

Bericht door limburger »

Multivan Generation schreef: 18 mar 2020, 13:08
Echter hoe ziet de vraagsteller het voor zich?
Rondom 60 Mm rondom de poten uit de vloer halen, of het draad van de bolkopbouten verlengen?
de bouten zijn er in 2 lengtes 723883297a voor de lange en 703883297a voor de korte.

en ik zou sowieso even netjes de brede ring met afdekkapje in het hout verdiepen zodat de stoel over de vloer kan schuiven en er zo in klikt.


:driveT4 :T44EVER
Pieternel
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 nov 2015, 10:24

Re: Gaten voor extra stoel.

Bericht door Pieternel »

ik ben onder de bus wezen kijken, de uitlaat en hitteschild hangen er voor.
we hebben twee stoelen voorin en een drie zits bank achter,en linksvoor een keukentje
de rest is ruimte de vorige eigenaar had daar een heftrukje voor zijn rolstoel.
we hebben wel 7 veiligheids riemen erin.
Plaats reactie