Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Speakers vw t4 multivan tot 1996

vragen over de T4
Plaats reactie
longboy
Berichten: 102
Lid geworden op: 04 nov 2014, 17:02

Speakers vw t4 multivan tot 1996

Bericht door longboy »

Ik heb echt zitten zoeken naar welke speakers nu eigenlijk passend zijn voor mijn multivan, maar ik kon het nergens vinden. Het originele parts number Blaupunkt 703 036 403, en ook 8637611123 leverden niks op. Omdat de speakers idealiter in hun originele houders moeten kunnen klikken is goede pasvorm wel belangrijk. De tweeters die in het dashboard zitten heb ik gelaten omdat er niks mis mee was. Ik heb het over de speakers in de deuren en de panelen achter, die dezelfde zijn trouwens. Uiteindelijk kwam ik na opmeten en googelen uit op 12cm speakers. Die zijn niet echt courant, maar worden wel hier en daar verkocht specifiek voor mercedes w124. Heb deze besteld, en ik moet zeggen dat ze wonderwel passen. Ze zitten niet zo strak vastgeklikt als de originele, maar toch. Ik heb er langs achter gewoon een streepje carrosserie kit bijgedaan als extra zekerheid. De originele stekkers moet je vervangen door klemmetjes, maar er zijn ook verloopstekker in de handel. Er zijn verschillende merken speakers beschikbaar, maar dat kan je best zelf beoordelen. Ik ben alvast heel erg tevreden. Hopelijk heeft iemand anders er wat aan.
Plaats reactie