Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

huishoudaccu

vragen over de T4
Plaats reactie
michieltje
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 mar 2019, 19:43

huishoudaccu

Bericht door michieltje »

Beste bus-vrienden,

Voor mijn VW T4 California uit 1993 ben ik op zoek naar een huishoudaccu. Er zitten er nu 2 in waarvan ik door de leeftijd van de accu's niet goed kan vaststellen wat de precieze specificaties zijn. De afmeting van deze twee accu's is 16x32cm en 2x 80 Ah.. Heeft iemand toevallig recent of goede ervaringen met huishoudaccu's voor de VW T4 camper. Hier op het forum heb ik al gezocht, maar de discussies gaan al gauw in op de details of gaan over accu's die nu niet meer verkrijgbaar zijn. We zijn op zoek naar accu's waarmee het mogelijk is om 2/3 dagen zonder stroom te kunnen.

:ikrij
Alle tips welkom!

Groet,
Michiel
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: huishoudaccu

Bericht door Multivan Generation »

Mijn tip: kijk op eBay naar een Duitse of Franse handelaar die naar Nederland wil versturen.
Scheelde mij bijna 30%.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: huishoudaccu

Bericht door Hanz »

michieltje schreef: 07 apr 2020, 22:27 We zijn op zoek naar accu's waarmee het mogelijk is om 2/3 dagen zonder stroom te kunnen.
Hoeveel dagen je zonder stroom kunt staan hangt sterk af van de apparatuur die door de accu gevoed moet worden. Op de site van Mickel Moen staat een schema om dit verbruik te berekenen: https://mickelmoen.blogspot.com/
Op dit forum wordt regelmatig het merk Exide genoemd als goede en betrouwbare accu. Je kan eens op hun website kijken wat er zoal te koop is. Of googelen op accu's voor campers en boten.
Over je oude accu's meld je twee maten (lengte en breedte?). Maar let ook op de hoogte want niet elke accu zal in je California passen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Martens-Tvier
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 feb 2014, 09:47
Locatie: Twente

Re: huishoudaccu

Bericht door Martens-Tvier »

michieltje schreef: 07 apr 2020, 22:27 Beste bus-vrienden,

Voor mijn VW T4 California uit 1993 ben ik op zoek naar een huishoudaccu. Er zitten er nu 2 in waarvan ik door de leeftijd van de accu's niet goed kan vaststellen wat de precieze specificaties zijn. De afmeting van deze twee accu's is 16x32cm en 2x 80 Ah.. Heeft iemand toevallig recent of goede ervaringen met huishoudaccu's voor de VW T4 camper. Hier op het forum heb ik al gezocht, maar de discussies gaan al gauw in op de details of gaan over accu's die nu niet meer verkrijgbaar zijn. We zijn op zoek naar accu's waarmee het mogelijk is om 2/3 dagen zonder stroom te kunnen.

:ikrij
Alle tips welkom!

Groet,
Michiel
Tip #1: kijk voor HH-accu info in het camperdeel van ons forum......
Tip #2: voor mijn persoonlijke ervaringen met het vervangen van de HH accu: mijn bericht op 1-4-2019 in deze draad:viewtopic.php?f=23&t=61244
T4 California Event 2.5TDI 102pk 2003
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: huishoudaccu

Bericht door odorf »

michieltje schreef: 07 apr 2020, 22:27 Heeft iemand toevallig recent of goede ervaringen met huishoudaccu's voor de VW T4 camper.
Ik heb een tijdje terug de originele Gel-accu’s ook moeten vervangen. Ik heb toen 2stuks Exide Gel accu’s van 85 ah geplaatst. Niet de goedkoopste maar dat was ik snel vergeten. Ik heb hier tot nu geen enkel moment spijt van gehad.
http://automotive.exide.nl/producten/he ... vt_gel.php


Oja deze accu’s passen ook perfect in de beschikbare ruimte.

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
michieltje
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 mar 2019, 19:43

Re: huishoudaccu

Bericht door michieltje »

Bedankt bus vrienden voor jullie tips. Met jullie adviezen weet ik inmiddels meer over welke huishoud accu ik wil gaan kiezen.

:T44EVER
Plaats reactie