Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Deuren ipv achterklep

vragen over de T4
Plaats reactie
Felixdeg
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 apr 2018, 19:48

Deuren ipv achterklep

Bericht door Felixdeg »

Hey, ik heb een t4 uit 91 en wil ipv een klep 2 deuren monteren. Mijn vraag is of dat kan en is het makkelijk te doen?

Alvast bedankt.

Felix
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Deuren ipv achterklep

Bericht door odorf »

Hey,

Ja dat kan, nee dat is niet makkelijk te doen.

Onderaan deze pagina bij ‘Umbau auf Flügeltüren’
staat het beschreven.
https://www.t4-wiki.de/wiki/Heckflügelt ... t.C3.BCren

:toppie
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Felixdeg
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 apr 2018, 19:48

Re: Deuren ipv achterklep

Bericht door Felixdeg »

Ow jeej, dat doe je dus niet even. Bedankt voor de info.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Deuren ipv achterklep

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb mijn voormalige Turkse buurman dan zien doen.
Heeft er zeer op het gemakje rustig 2 daagjes over gedaan.

Het mooiste vond ik, toen hij met die zware achterklep zo stond om hem er tegenaan te zetten, en om zijn vrouw riep om even te komen helpen,
en ze even naar de winkel was gegaan, en daarna een vriendin tegenkwam en lekker stond te kletsen.. :gekte
Ik heb hem toen maar even geholpen om de achterklep in bedwang te houden, zodat hij hem bovenaan kon vastzetten..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Felixdeg
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 apr 2018, 19:48

Re: Deuren ipv achterklep

Bericht door Felixdeg »

Kan het wel dat de deuren van een t4 uit 96 in een van 91 passen?
Felixdeg
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 apr 2018, 19:48

Re: Deuren ipv achterklep

Bericht door Felixdeg »

Nog even een vraag, zijn er afteken malletjes voir de nieuwe gaten? De deuren heb ik in bezit inmiddels.
Gr Felix

odorf schreef: 18 apr 2020, 17:55 Hey,

Ja dat kan, nee dat is niet makkelijk te doen.

Onderaan deze pagina bij ‘Umbau auf Flügeltüren’
staat het beschreven.
https://www.t4-wiki.de/wiki/Heckflügelt ... t.C3.BCren

:toppie
Odorf
Felixdeg schreef: 18 apr 2020, 17:31 Hey, ik heb een t4 uit 91 en wil ipv een klep 2 deuren monteren. Mijn vraag is of dat kan en is het makkelijk te doen?

Alvast bedankt.

Felix
Felixdeg
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 apr 2018, 19:48

Re: Deuren ipv achterklep

Bericht door Felixdeg »

Hoi, weet iemand toevallig de maten van de boorgaten voor de deuren?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Deuren ipv achterklep

Bericht door Multivan Generation »

Hou je deur tegen de carrosserie en stel hem op de juiste positie en je kunt zo de gaten voor de scharnieren over zetten.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Deuren ipv achterklep

Bericht door Hanz »

In de link naar T4-wiki die Odorf hierboven gaf staat:
"Nun müssen noch die 8 Löcher für die Befestigung der Flügeltüren gebohrt werden. Das Ausmessen und Anzeichen ist recht aufwändig, da es ja sehr genau passen muss. Man kann es sich aber auch einfach machen, indem man sich einen langen Dorn oder etwas Ähnliches nimmt und die Löcher von innen ankörnt. Das Blech der D-Säulen ist doppelwandig. Das innere Blech hat schon die benötigten Löcher. Es ist also nur noch das dünne Außenblech zu durchbohren. Dann wieder mit dem Stufenbohrer auf 16 mm aufweiten. Dabei kann man kaum was falsch machen, da das innere dicke Blech den Bohrer zentriert."

In de binnenkant van de D-stijl zitten de gaten al en die kan je dus gebruiken om de gaten in de buitenkant van binnenuit te markeren. Vervolgens is er sprake van opruimen tot 16 mm. Lees anders nog even de pagina door waar de link naar verwijst.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Felixdeg
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 apr 2018, 19:48

Re: Deuren ipv achterklep

Bericht door Felixdeg »

Top we gaan er voor.
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Deuren ipv achterklep

Bericht door odorf »

Hanz schreef: 12 mei 2020, 19:43 Stufenbohrer auf 16 mm aufweiten.
Dit is een zogenaamde 'Trapboor' hiermee kun je goed in plaatwerk boren. Maar er zijn wel wat dingen waar je op moet letten.
Begin met een gewoon geboord gat in de kleinste diameter die op de trapboor zit. Dat werkt makkelijker..En zorg dat dit gat zo goed mogelijk in het midden zit Nu kun je stap voor stap doorboren tot je op de trap van 16mm zit.

Maar wat ook belangrijk is bij plaatwerk, boor langzaam en met boorolie. En zorg aan de buitenkant voor een blokje hout of kunststof dat stevig aan de buitenkant tegen het gat geklemd zit Dit zorgt voor tegendruk zodat je geen vervormingen of rafels krijgt als je door de plaat boort.
De boor kan, zeker als je met de hand boort (niet in een boorstandaard) nogal bewegen als je een volgende trap bereikt, Met het planje erachter ho je die beweging wat onder controle.

Probeer het eerst eens in een stukje blik of zoiets, dan heb je gevoel met wat het doet.
En niet om je angstig te maken ... dit boren is verder goed te doen hoor. :toppie
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Plaats reactie