Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Niet helemaal nieuw..

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
stephan_m65
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 mei 2019, 12:23
Locatie: Zoetermeer

Niet helemaal nieuw..

Bericht door stephan_m65 »

Hoi allemaal, Na een jaar of 8 een T3 te hebben gehad, vorig jaar een T4 Multivan aangeschaft. Wat een wereld van verschil met rijden! Ondanks het het betere rijden wel heel veel plezier van mijn T3 gehad. Inmiddels een jaar verder met de T4 met AAB motor, en toch wel een hoop kosten gehad. Versnellingsbak niet meer in zijn 2de versnelling, koppelingscilinders vervangen, beide accu's en uiteindelijk 2 weken geleden heel slecht lopen.

Ik had al heel veel goede berichten gehoord over garage Ismet hier en hem daar gebracht. Er bleek nog meer mis, startmotor, brandstofpomp, vacuumpomp gewoon voor mij teveel kosten. Zeker omdat ook de versnellingsbak nog gedaan moest en er laswerk aan zat te komen1

Nu heb ik voor mij een leuke deal kunnen maken met Ismet want hij had een leuke Multivan staan maar dan wel met de ACV motor en best in goed staat. Wel een krasje hier en daar maar volgens Ismet zeer goede motor en goede carrosserie. Ik heb inderdaad de bodem en de dorpels bekeken en die zien er prima uit! Ik ben er tot nu toe erg blij mee, en ook weer een heel verschil met de AAB motor! Er zijn natuurlijk altijd verbeterpunten zoals de velgen en de standkachel die bijvoorbeeld niet werkt. Ook moet ik een keukenblokje opnieuw inbouwen want deze ziet er niet uit. Al met al wel weer een leuke uitdaging. Alle wijsheid wat betreft de motoren AAB/ACV, schakel bolletjes vervangen, koelbox info, enz...heb ik hier door jullie WJWers
vergaard! Mijn dank daarvoor, ik ga lekker verder met klussen en info scoren op het forum!

Mvg Stephan
Bijlagen
T4-2.jpg
T4-3.jpg
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Niet helemaal nieuw..

Bericht door Snautzer »

Leuke bus ! Mocht je nog orginele multivan velgen willen voor niet zo veel pm dan maar. :sjaal
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Niet helemaal nieuw..

Bericht door Harry 341 »

Ziet er goed uit,ik was bij Ismet toen jullie m kochten..
grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4453
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Niet helemaal nieuw..

Bericht door Henk-1 »

Hoi Stephan,

Mijn eerste Transporter T4 was ook een AAB motor, voelde me de king off the road.
Maar mijn tweede Transporter T4 met ACV motor, daar zit je toch met een flinke smile achter het stuur.
En het is een hele betrouwbare motor.
:ikrij

Veel rijplezier met je nieuwe aanwinst
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
stephan_m65
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 mei 2019, 12:23
Locatie: Zoetermeer

Re: Niet helemaal nieuw..

Bericht door stephan_m65 »

Dankjewel! Ja het is een dag en een nacht verschil en bevalt prima! De bus rijd echt super hoor! Stukje bij beetje de boel opknappen. Ben begonnen met een nieuw keukentje maken want dat was echt niets! Gr. Stephan
Plaats reactie