Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vraagje?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lammert
Berichten: 295
Lid geworden op: 05 jun 2009, 21:13
Locatie: Geeuwenbrug

Vraagje?

Bericht door Lammert »

Hallo, ik/wij rijden nogal veel in onze T4. Het rij comfort is niet dat van een luxe auto. Mijn vrouw heeft nogaal veel last van der schouders. Als we door een straat komen met nogal wat drempels, wat tegenwoordig geen luxe meer is, hebben haar schouders het niet meer. Ik neem de hobbels al met een behoorlijk lage snelheid om dat ongemak wat te verlichten.Ik zit nu te denken aan een verende "chauffeurs stoel. Ik zag er eentje vaan ca €375 met heupgordel. Aangezien ik ook lees dat er nog al eens andere stoelen in de T4 gezet worden, vraag ik me af of zoiets plaatsen ook mag.hij heeft wel de naam van een tractor chauffeurs stoel, maar dat boeit meniet. Het is een Chauffeurs stoel. Wie kan me daar een gefundeert antwoord op te geven.
We rijden met veel plezier,in onze 18 jr jonge :driveT4 .
Lammert :ikrij
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. :ikrij
Gebruikersavatar
de smederij
Berichten: 256
Lid geworden op: 25 dec 2011, 16:02
Locatie: lopik/drenthe

Re: Vraagje?

Bericht door de smederij »

hoi lammert

ik rij zelf al jaren met stoelen uit een Chrysler voyager deze heb pasgemaakt op de bestaande boutgaten van de t4
apk is nooit een probleem geweest en ze zitten voor de lange afstand perfect.
ik zou zelf niet kiezen voor een heupgordel voorin, weet ook niet of dat mag maar dat weten ze in de garage wel en anders even rdw bellen.

gr ronald
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Vraagje?

Bericht door odorf »

Alles is pas te maken. De stoel van een T4 zit in principe maar met 4 bouten op de vloer. De zithoogte ongeveer hetzelfde krijgen zal de grootste uitdaging zijn.

Wellicht beginnen met een onderplaat met 4 gaten die past op de bestaande aansluitingen in de vloer. En hier door een constructiebedrijf/smit/of zelf een stukje dikwandig buis op de juiste hoogte op maken waar bovenopop een flens de aansluiting voor de gewenste geveerde stoel zit.

Onderkant dus een beetje zoals -de onderkant- van een draaizuil zoals Westfalia voorstoelen hebben. En daar op jouw gewenste stoel.

Ik heb even een plaatje van Ebay geleend waar de draaiconsole onderkant goed op staat.
BCA2AFFB-8DA7-41B2-B11D-E1221AF42508.jpeg
BCA2AFFB-8DA7-41B2-B11D-E1221AF42508.jpeg (35.72 KiB) 802 keer bekeken
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vraagje?

Bericht door Multivan Generation »

@ Lammert,
welke schokdempers heb je onder de bus en hoe oud zijn deze?

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Lammert
Berichten: 295
Lid geworden op: 05 jun 2009, 21:13
Locatie: Geeuwenbrug

Re: Vraagje?

Bericht door Lammert »

Ik heb er Eibach onder zitten. Vraag me niet welk type. Zijn er een jaar of 4 geleden onder gezet bij Jos. Kan ook zijn dat ik mijn bus verlaagd heb. Al zeker 15 jaar. Het gaat me erom, om wat extra veer comfort te hebben. De stoelen op zich is niet het probleem. Die zitten voor ons goed. Gaat dus om de bijrijders stoel.Misschien moet ik de bus wat opschroeven. Maar dat vind ik weer niet zo mooi.
Groeten.
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. :ikrij
Plaats reactie