Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tafel in de schuifdeur

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Tafel in de schuifdeur

Bericht door Hanz »

Nee, als ik hier al mee aan de slag ga dan zou ik als eerste een tweede paneel op de kop tikken. Als het dan niets wordt dan kan de oude situatie nog hersteld worden.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gobert
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2014, 21:24

Re: Tafel in de schuifdeur

Bericht door Gobert »

Marco Polo W639 heeft dit standaard. Kun je daar niets mee?
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Tafel in de schuifdeur

Bericht door Hanz »

Gobert schreef: 07 sep 2019, 18:10 Marco Polo W639 heeft dit standaard. Kun je daar niets mee?
Metalen frame van de deur is dan anders en het paneel is anders maar afkijken hoe het bij de Marco Polo opgelost is kan natuurlijk geen kwaad. Goeie tip.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Peter73
Berichten: 289
Lid geworden op: 03 apr 2007, 12:28

Re: Tafel in de schuifdeur

Bericht door Peter73 »

De ruimte onder de zitbank is me liever dan de ruimte onder de slaapplank achterin. Mede om die reden heb ik de tafel er jaren terug al uitgehaald en ligt nu incl. het opbergframe keurig op zolder. Onder de slaapplank ligt nu een opvouwbare tafel (ingevouwen 40x50cm). Die gebruik ik buiten en voor die spaarzame keer dat de tafel binnen nodig is kan deze ook binnen staan. Ikzelf zou dus de boel niet verbouwen, tenzij je het natuurlijk héél netjes kunt maken. In dat geval zijn er vast meer mensen geïnteresseerd :toppie
Groet, Peter

T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Tafel in de schuifdeur

Bericht door J vd Pal »

Ik heb een opvouwbare tafel achter de bestuurdersstoel staan. Zit met een spanbandje met kliksluiting vast.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Tafel in de schuifdeur

Bericht door Hanz »

Peter73 schreef: 09 sep 2019, 10:32 De ruimte onder de zitbank is me liever dan de ruimte onder de slaapplank achterin. Mede om die reden heb ik de tafel er jaren terug al uitgehaald en ligt nu incl. het opbergframe keurig op zolder.
De ruimte onder de zitbank gebruik ik ook liever voor andere zaken dan de tafel, vandaar dat ik kijk of het mogelijk is om de tafel in de schuifdeur te plaatsen zoals bij de latere T5 California's en zoals Westfalia dat bij de Vito Marco Polo ook heeft gedaan.
Peter73 schreef: 09 sep 2019, 10:32 Onder de slaapplank ligt nu een opvouwbare tafel (ingevouwen 40x50cm). Die gebruik ik buiten en voor die spaarzame keer dat de tafel binnen nodig is kan deze ook binnen staan.
Mijn Cali is van 1997 en heeft de watertank dus nog rechts achterin. Daardoor is de bergruimte onder de bedplank beperkt en deze ligt al helemaal vol met andere zaken. Daar past geen tafel meer bij. Wij gebruiken de tafel eigenlijk ook alleen maar buiten, vandaar dat ik zelf een tafel heb gemaakt met 4 poten die buiten kan staan maar wel onder de zitbank past.
Peter73 schreef: 09 sep 2019, 10:32 Ikzelf zou dus de boel niet verbouwen, tenzij je het natuurlijk héél netjes kunt maken. In dat geval zijn er vast meer mensen geïnteresseerd :toppie
Ik ga zeker niet zonder meer de zaag in het bestaande schuifdeurpaneel zetten. Als ik hier al mee aan de slag ga dan zoek ik eerst een tweede paneel dat voor de verbouwing gebruikt kan worden. Het zou natuurlijk wel mooi zijn als je de ruimte in de schuifdeur kan gebruiken. De tafel zou daar niemand in de weg zitten. Het blijft tenslotte toch woekeren met de ruimte in zo'n compact campertje.
J vd Pal schreef: 09 sep 2019, 13:31 Ik heb een opvouwbare tafel achter de bestuurdersstoel staan. Zit met een spanbandje met kliksluiting vast.
En waar laat je de tafel als je de bestuurdersstoel omdraait?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Tafel in de schuifdeur

Bericht door J vd Pal »

Hanz schreef: 11 sep 2019, 11:10 [
J vd Pal schreef: 09 sep 2019, 13:31 Ik heb een opvouwbare tafel achter de bestuurdersstoel staan. Zit met een spanbandje met kliksluiting vast.
En waar laat je de tafel als je de bestuurdersstoel omdraait?
Die staat meestal buiten, het is een aluminiumframe met kunststofblad dus goed bestand tegen de elementen. Past ook onder het stuur bij de pedalen, achter de passagiersstoel of achter de bank op de bedplank.

Een soortgelijke tafel als deze https://www.obelink.nl/eurotrail-monnai ... tafel.html
Bijlagen
IMG_20190911_182755553-918x1632.jpg
IMG_20190911_182745881-918x1632.jpg
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
hangover
Berichten: 127
Lid geworden op: 13 feb 2019, 14:06
Locatie: Driebergen

Re: Tafel in de schuifdeur

Bericht door hangover »

erik wijn schreef: 04 sep 2019, 12:27 Nog 2 foto's die konden niet meer bij het 1e bericht!tafel deur 5.jpgtafel deur 4.jpg
Hallo Erik,

Wat voor poot heb je gebruikt? Ik wil ook zo iets maken maar dan dat de tafel vier poten heeft zodat hij ook buiten kan staan.
Ik heb op goed geluk vier poten besteld maar daar zit de knik zover van het blad af dat hij niet meer in het onderste deel van de deur past :muur
Afbeelding 2002 T4 LWB Syncro AXL :T44EVER
erik wijn
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:43
Locatie: hengelo

Re: Tafel in de schuifdeur

Bericht door erik wijn »

Hallo hangover,

Kijk even terug naar boven dan zie je de foto's van mijn tafel, 1 poot inklapbaar! Niet geschikt dus om er een buitentafel van te maken.
Als het mooi weer is staat de schuifdeur open en voelt het ook aan of we buiten zitten! Geen gesleep met allerlei kooktoestanden naar buiten, daarbij gaan we bijna uitsluitend naar Scandinavië waar het niet altijd lokt om buiten te bivakkeren. Ofwel het weer werkt niet mee, als dat wel het geval is zijn muggen en ander vliegend spul die het genot van buiten zitten verstoren.

Succes met "de tafel in de schuifdeur"
Sinds 2006 een blije weetjeweller
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chewbacca
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 dec 2017, 17:33

Re: Tafel in de schuifdeur

Bericht door Chewbacca »

:driveT4
J vd Pal schreef: 09 sep 2019, 13:31 Ik heb een opvouwbare tafel achter de bestuurdersstoel staan. Zit met een spanbandje met kliksluiting vast.
Is dat voor de rdw/belastingdienst voldoende?
In de eisen staat 'een vaste tafel'...
Gebruikersavatar
Chewbacca
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 dec 2017, 17:33

Re: Tafel in de schuifdeur

Bericht door Chewbacca »

Daar was ik idd al bang voor. ..

Ben zelf ook aan het oriënteren op een betere tafel, maar dan maak ik een combinatie van deze ideeën
Een tafel in de deur, om ook aan de deur te hangen.
En als de deur dan open is een losse tafel, die dan ook voor buiten te gebruiken zou zijn (en die je om die reden dan toch ook al mee hebt)
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Tafel in de schuifdeur

Bericht door J vd Pal »

Chewbacca schreef: 20 mei 2020, 12:46 :driveT4
J vd Pal schreef: 09 sep 2019, 13:31 Ik heb een opvouwbare tafel achter de bestuurdersstoel staan. Zit met een spanbandje met kliksluiting vast.
Is dat voor de rdw/belastingdienst voldoende?
In de eisen staat 'een vaste tafel'...
Geen idee, de eis van de belastingdienst is "een vaste tafel, De tafel mag zo bevestigd zijn, dat u die eenvoudig kunt verwijderen." Wat zij verstaan onder "vast" staat er niet bij. De originele tafel van een California zit ook niet vast want kan altijd nog naar voren en achteren geschoven worden tijdens gebruik. Ik heb ook nog een klein los tafel blad bij mij wat net zo bevestigd wordt als de originele dus als er iemand lastig doet dan kan die ook aan het keukenblok. Zie https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 6&start=60
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Franz
Berichten: 177
Lid geworden op: 04 aug 2018, 14:26
Locatie: Beverwijk

Re: Tafel in de schuifdeur

Bericht door Franz »

Wij hebben een "deksel" die over het gasfornuis/spoelbak past. Die is tevens een tafel.
T4 2002 2.5 TDI ajt gechipt naar 135 pk.
Gebruikersavatar
starfire
Berichten: 358
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:55
Locatie: Heino

Re: Tafel in de schuifdeur

Bericht door starfire »

Zie mijn oplossing. Railtje van een caravantafel gebruikt.
Afbeelding
Bij controle door de belastingdienst is deze gewoon goedgekeurd.
Hij kan gemakkelijk van het keukentje afgepakt worden en staat dan ook altijd achter de koelbox tijdens het rijden.
"Mac" camper: T4 1.9TD (12-2002)
Jeep Compass Night Eagle Liberty Edition (10-2020)
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Tafel in de schuifdeur

Bericht door J vd Pal »

Ziet er leuk uit. Vraag blijft wat de Belastingdienst dan verstaat onder een "vaste" tafel.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Plaats reactie