Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vliegwiel

vragen over de T5
Plaats reactie
Arie023
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 okt 2017, 10:06
Locatie: Velserbroek

Vliegwiel

Bericht door Arie023 »

Beste Forumleden, Als ik mijn koppeling intrap, hoor ik wrijving, ze hebben er naar gekeken en mij is geadviseerd een nieuwe vliegwiel en misschien ook wel nieuw versnellingsbak. Ik heb een VW T5 GP uit 2012, 140 pk, getuned naar 180 pk. Kilometerstand 265K en een beetje. Mijn vraag is, klinkt het logisch bij deze km-stand? Het bedrijf waar ik het tot nu toe liet doen, en ook nu naar heb laten kijken heeft altijd goed werk verricht en problemen in een keer verholpen. Alvast dank voor de reacties. :T54LIFE
Angelo-anneveld
Berichten: 846
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Vliegwiel

Bericht door Angelo-anneveld »

Als je hem gechipt hebt klinkt het zeker logische..
Ik had destijds mijn t5GP ook gechipt en naar 30.000 km lag mijn LUK vliegwiel er alweer uit. Of naja rammelde hij alweer. Blijkbaar zijn de krachten te groot voor die vliegwieltjes..

Maar dat is mijn ervaring.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3665
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Vliegwiel

Bericht door krekwakwol »

Maar als je de koppeling intrapt draait ook het druklager mee die de koppeling vrij moet drukke en kan ook lawaai geven als hij wat versleten is.
Maakt hij al lawaai als de koppeling aangrijpt of pas als hij volledig ingetrapt is.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Arie023
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 okt 2017, 10:06
Locatie: Velserbroek

Re: Vliegwiel

Bericht door Arie023 »

krekwakwol schreef: 20 mei 2020, 18:03 Maar als je de koppeling intrapt draait ook het druklager mee die de koppeling vrij moet drukke en kan ook lawaai geven als hij wat versleten is.
Maakt hij al lawaai als de koppeling aangrijpt of pas als hij volledig ingetrapt is.
Hij maakt het lawaai als de koppeling aangrijpt, en verdwijnt ook weer als de koppeling volledig ingetrapt is.
Angelo-anneveld
Berichten: 846
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Vliegwiel

Bericht door Angelo-anneveld »

Arie023 schreef: 21 mei 2020, 07:19
krekwakwol schreef: 20 mei 2020, 18:03 Maar als je de koppeling intrapt draait ook het druklager mee die de koppeling vrij moet drukke en kan ook lawaai geven als hij wat versleten is.
Maakt hij al lawaai als de koppeling aangrijpt of pas als hij volledig ingetrapt is.
Hij maakt het lawaai als de koppeling aangrijpt, en verdwijnt ook weer als de koppeling volledig ingetrapt is.
Dat klinkt wel als een druklager verhaaltje..
TTS
Berichten: 203
Lid geworden op: 09 nov 2019, 08:22

Re: Vliegwiel

Bericht door TTS »

256k ..... ik denk dat de meesten hier direct voor zullen tekenen.
Die van mij lag er bij 180k uit. 102 pk standaard
Plaats reactie