Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Beurtje en APK

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lammert
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 jun 2009, 21:13
Locatie: Geeuwenbrug

Beurtje en APK

Bericht door Lammert »

Vanmiddag mijn T4 tje een opfrisbeurt gegeven. Nieuwe filters, olie, interieur en luchtfilter. 8 weken geleden brandstof filter. Hij heb nu 427000 gelopen. Morgen nog ff de voorremmen nakijken. Kan hij voor APK. Had er nu lol in, moet een beetje van de straat blijven. Afgelopen week na 7 weken weer een keer getankt. 80 ltr voor €1,099 de lietr. en rijdt 1 op 13,75. Vind ik niet slecht. Ben toch echt geen zondagsrijder.
1 ste eigenaar en dat blijft voorlopig zo. Groot onderhoud bij Jos in Dieverbrug. En de rest bij mijn APK station.
Groeten en een prettig weekend.
Nog steeds met plezier,
rijden in mijn T4.
:T44EVER :driveT4 :ikrij
Lammert
Laatst gewijzigd door Lammert op 27 mei 2020, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. :ikrij
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Beurtje

Bericht door koensch »

leuk te horen lammert!

afgelopen week is mijn busje ook voor een beurt+apk+zomerbanden ook bij de garage geweest. Geen onvoorspelbare dingen, alleen de achterremmen moesten gangbaar worden gemaakt (ik had al gehoord dat ze soms een beetje aanliepen).

heel bijzonder, een auto van bijna 20 jaar zonder verrassingen door de apk.

rijden en blijven rijden en veel veilige km's gewenst.... enne hou tenminste 1.5m afstand.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
Chewbacca
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 dec 2017, 17:33

Re: Beurtje

Bericht door Chewbacca »

Ja valt mij ook op dat er nu voor de derde keer op rij weinig punten waren bij de apk van mijn bus.
Helaas zat de remkrachtverdeler achter vast, van binnen helemaal verroest, en moest dus vervangen worden, gelijk ook maar de remvloeistof laten doen (zat al aardig wat vocht bij in, geen idee wanneer het voor het laatst was gedaan).

Ook wilde ik de distributieriem en waterpomp laten vervangen, omdat ook onduidelijk was wanneer dat voor het laatst was gedaan. Keerringen allemaal mooi droog, helaas wel scheurtjes in de krukaspoelie, dus ook die laten vervangen. Ik wil er toch met een zeker gevoel mee kunnen rijden, in plaats van een tikkende tijdbom... En het metalige tikken in de motor bij stationair is nu overigens ook weg.

Voor komend weekend staat de rest op het programma (olie en alle filters), maar dat kan ik gelukkig zelf.
Veel mooie kilometers!
:yes
Gebruikersavatar
Lammert
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 jun 2009, 21:13
Locatie: Geeuwenbrug

Re: Beurtje en APK

Bericht door Lammert »

Vandaag een APK beurt. Goedgekeurd na reparatie. Mistlamp defect. Stom ,datje zelf niet ff de verlichting controleerd. Het zij zo. Gelijk ff getankt. Nu met de crisis en de verlaagde maximum snelheid vol getankt. precies 60 ltr en 925 km gerden. Dat is dan1 op 15,4. dat is niet slecht en er echt niet mee gesjoemeld. Ok kan er weer een jaartje tegen. Tenzij er wat bijzonders gebeurt. Maar ik heb er vertrouwen in.
Dus, met veelplezier,
rijden in onze T4.
:ikrij :driveT4 :T44EVER
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. :ikrij
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3212
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Beurtje en APK

Bericht door J vd Pal »

Afgelopen week APK en beurt, gelukkig geen verrassingen deze keer. Vorige keer airco pomp, condensor, radiateur auto, remmen en nog een paar dingen voor in totaal ruim duizend euro :groteogen :groteogen Nu voor aanmerkelijk minder klaar.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Beurtje en APK

Bericht door koensch »

mooi te horen.

ik sprak laatst een monteur van m'n garage die belangstellend naar m'n volgende "klokje rond" uitkijkt, verzuchtte dat dat met al die complexe techniek in die moderne bussen zoveel stuk kan gaan dat die dat niet zo makkelijk meer halen.

ook ik ben heel tevreden met m'n T4-tje!
Laatst gewijzigd door koensch op 27 mei 2020, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
Lammert
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 jun 2009, 21:13
Locatie: Geeuwenbrug

Re: Beurtje en APK

Bericht door Lammert »

foutje, dubbel geplaatst, :T44EVER
Laatst gewijzigd door Lammert op 27 mei 2020, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. :ikrij
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Beurtje en APK

Bericht door m.c van den berg »

2 maanden terug Apk gedaan. was gelukkig niks aan de hand, daarvoor zelf olie en filters en remblokken gedaan.
Dus we kunnen weer :yes
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
Franz
Berichten: 177
Lid geworden op: 04 aug 2018, 14:26
Locatie: Beverwijk

Re: Beurtje en APK

Bericht door Franz »

Mooi, weer een jaartje verder :yes
Maar vraagje, die brandstoffilter, om de hoeveel km of tijd moet die vervangen worden?
T4 2002 2.5 TDI ajt gechipt naar 135 pk.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Beurtje en APK

Bericht door Multivan Generation »

Om de 60.000 km maar mijn advies, na er eens eentje opgezaagd te hebben, en mede in ogenschouw nemende de milieuvriendelijker brandstoffen (meer bacteriegroei en dichtslibben van het filter)
Zou ik hem jaarlijks vervangen, zeker als je minder veel km's maakt.

Growten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie