Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aangepast interieur en extra kast

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Aangepast interieur en extra kast

Bericht door Hanz »

Bij het snuffelen op Marktplaats kwam ik een Westfalia California tegen waarvan het interieur een make-over heeft gekregen. De eigenaar heeft alle deuren vervangen door zelfgemaakte deuren van hardhout. Hieronder wat foto's uit de advertentie ter inspiratie voor mensen die deze stijl kunnen waarderen.
Interessant is ook de extra (demontabele) kast die hij achterin heeft gemaakt. Als je met twee personen op reis gaat en boven slaapt dan geeft dit een hoop extra bergruimte.
Let ook op de verwijderde achterwand van de hoge kast linksachter, waardoor een ruimte ontstaat om bijvoorbeeld campingmeubels te bergen.
Ik heb geen enkele binding met deze verkoper en deze camper maar ik wilde deze ongebruikelijke aanpassingen gewoon met jullie delen.
c.jpg
b.jpg
a.jpg
Voor de geïnteresseerden hier nog de link naar de advertentie, voor zolang die op MP blijft staan.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/vol ... ousPage=lr
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Aangepast interieur en extra kast

Bericht door J vd Pal »

Bedankt voor het delen!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Bas_Caravelle
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 okt 2018, 16:50
Locatie: Huizen N-H

Re: Aangepast interieur en extra kast

Bericht door Bas_Caravelle »

Mooi gemaakt hoor! Kan mij voorstellen dat het erg praktisch is
Nu in bezit:
Vw T4 2.5 81kW Kombi, ex - :T4politie

Bezat ooit:
Vw T2 1.6 Westfalia Berlin
Vw T4 2.5 Multivan Syncro
Vw T4 2.5 Tdi LWB Caravelle
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Aangepast interieur en extra kast

Bericht door Hanz »

De verkoper is meubelmaker, dus het zal inderdaad netjes gedaan zijn. Zelf zegt hij in de advertentie het volgende over deze aanpassingen:
"Wat het interieur betreft hebben wij gekozen voor een warmere look dan het jaren 90 pastel paars. Ik heb de deurtjes van het Westfalia interieur vervangen voor hardhout paneel. Dit is professioneel gedaan, omdat ik meubelmaker ben. De typische Westfalia-handgreepjes zijn geïntegreerd. Je geniet dus van de originele, degelijke Westfalia-indeling in een unieke stijl. Ook hebben we extra kastruimte gebouwd. Deze unit is demontabel. Omdat de ene vakantie de andere niet is, is de kast is er op eenvoudige wijze in en uit te halen."
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 416
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: Aangepast interieur en extra kast

Bericht door Timy »

:proost thx voor het delen! Mooi gedaan door hem.

Ook even geïnformeerd naar de kwalificaties van de hoes. Ben benieuwd welk merk enzo. Ik zoek nog een goede (buiten) hoes dus kan dan gerichter zoeken. Dus dubbel bedankt!
Jenson
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 feb 2020, 10:59
Locatie: Den Haag

Re: Aangepast interieur en extra kast

Bericht door Jenson »

Interessante ideeën. Grappig dat het plastic bakjespaneel ter de hoogte van de bank wel nog origineel is.
N'onzbuzzie: VW T4 California, 2.5 Benzine AAF
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Aangepast interieur en extra kast

Bericht door Hanz »

Hij heeft heel consequent alle bewegende delen (deuren, kleppen) en alle panelen die je kunt verwijderen (ombouw watertank, achterste bedplank, paneel voor de accu) door hardhout vervangen en de rest origineel gelaten. Inderdaad ook het plastic paneel met bergvakjes.
Nog twee foto's waarop dat goed te zien is.
e.jpg
f.jpg
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie