Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aanschaf T4 Carthargo

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
HJvD
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jun 2020, 20:29
Locatie: Kampen
Contacteer:

Aanschaf T4 Carthargo

Bericht door HJvD »

Goedendag,

komende vrijdag gaan wij kijken naar een camper die te koop staat op marktplaats. Het is onze eerste camper. Hij zit vrij hoog in de km's is mij al opgevallen. Waar moet ik komende vrijdag op letten? Ik vind m er op de foto's zeer netjes uit zien.

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... b9c5b7a618
Laatst gewijzigd door HJvD op 05 jun 2020, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
VW Transporter T5 - VW Passat - https://klussenpunt.nl
STEGMA
Berichten: 252
Lid geworden op: 30 sep 2019, 18:14

Re: Aanschaf T4 Cathargo

Bericht door STEGMA »

Kenteken:47-BB-SP volgens ovi (rdw kenteken check)daar kun je kijken naar alle gegevens.oa kilometerstand, eigenaren(ned) etc.Verkoper heeft bus nog geen jaar...tis een geïmporteerde bus waarschijnlijk.77pk motortje:de bergen in wordt een uitdaging volbepakt.
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Aanschaf T4 Cathargo

Bericht door koensch »

de omschrijving "originele carthago inbouw" zou de suggestie kunnen wekken de inhoud van een "originele carthago" in een andere bus is ingebouwd.
als dat goed gedaan is, en de verkoper is daar helder in, zou daar niks mis meer hoeven zijn. mbv het serienummer kan je bij een dealer de historie laten uitdraaien. gaan max 20 jaar terug geloof ik
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
pwhooftman
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 jul 2019, 22:06

Re: Aanschaf T4 Cathargo

Bericht door pwhooftman »

Als dat kenteken inderdaad klopt, dan is hij volgens https://www.qenteken.nl/kenteken/47-BB-SP niet verzekerd, geen apk, en een ex-bedrijfsauto. De inbouw (die dan later aangebracht is) ziet er wel goed uit, maar de foto's zijn donker.

77 pk is niet veel, maar als je geen haast hebt is dat ook geen probleem.
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 416
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: Aanschaf T4 Cathargo

Bericht door Timy »

Sowieso even lezen op het forum over de bekende roestlocaties. Daar zou deze prima wat van kunnen hebben want de prijs is relatief laag.

Qua vermogen.. Dat is hoe je je vakantie ervaart. Wij zijn letterlijk Europa van Noord-Zuid en Oost-West doorgegaan met hetzelfde blokje (inmiddels revisie) maar je komt echt overal. Haast moet je in bergen niet altijd hebben..

De 2.4 heeft nog wel eens het risico van heet lopen en een gescheurde kop (daarom hebben wij een revisie). Dit kan je eigenlijk niet zien. Goed proberen te kijken naar de olie of je sludge ziet en hoeveel het blok onder de kop (niet het deksel maar de kop) zweet.
STEGMA
Berichten: 252
Lid geworden op: 30 sep 2019, 18:14

Re: Aanschaf T4 Cathargo

Bericht door STEGMA »

pwhooftman schreef: 03 jun 2020, 21:34 Als dat kenteken inderdaad klopt, dan is hij volgens https://www.qenteken.nl/kenteken/47-BB-SP niet verzekerd, geen apk, en een ex-bedrijfsauto. De inbouw (die dan later aangebracht is) ziet er wel goed uit, maar de foto's zijn donker.

77 pk is niet veel, maar als je geen haast hebt is dat ook geen probleem.
Eens ovi googlen is gewoon verzekerd en apk
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Aanschaf T4 Cathargo

Bericht door Snautzer »

Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Aanschaf T4 Cathargo

Bericht door odorf »

Hij zit vrij hoog in de km's is mij al opgevallen.
Hij is uit negentienhonderdéénennegentig. :yes Een camper met gemiddeld 10.000 km per jaar vind ik niet bijzonder veel.

2.4D heeft z’ aandachtspunten qua motor. Ook hier is op wjw veel over te vinden.
Waar moet ik komende vrijdag op letten? Ik vind m er op de foto's zeer netjes uit zien.
Foto’s kan ik niet veel van zeggen, zijn vrij donker en niet bijzonder veel detail.

Neem je tijd. Laat je niet opjagen door verkoper. Check of alle voorzieningen werken. Van walstroom tot koelkast op accu. Etc.

1991 kán meevallen qua roest, maar roest is wel een belangrijk aandachtspunt bij een inspectie. Hier is veel over te vinden ... hier op wjw (zoekfunctie) en op google. Globaal roesten ze allemaal op dezelfde plekken. Soms meer, soms minder. Binnenin is de roest bij een camper vaak lastig te ontdekken omdat daar vaak bijna overal bekledimg en interieur overheen zit. Maar kruip er met een goede lamp zeker onder en check van voor tot achter de onderkant.

Ik heb het vermoeden dat dit best een originele Cartago kan zijn. Interieur overbouwen in zo’n oude bus lijkt me namelijk nogal onwaarschijnlijk.

Succes!
:toppie
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Aanschaf T4 Cathargo

Bericht door Pascal-141 »

Of het nou een omgebouwde is of niet , maakt niet zoveel uit voor dat geld , dan heb je een goedkope camper .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aanschaf T4 Cathargo

Bericht door Multivan Generation »

odorf schreef: 03 jun 2020, 23:05 1991 kán meevallen qua roest, maar roest is wel een belangrijk aandachtspunt bij een inspectie. Hier is veel over te vinden ... hier op wjw (zoekfunctie) en op google. Globaal roesten ze allemaal op dezelfde plekken.
Kijk even op foto 16
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1154
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Aanschaf T4 Cathargo

Bericht door brugseb »

Voor die prijs weet je wat je mag verwachten; wat roest bijwerken zal in het pakket zitten, je moet alleen zeker zijn van de omvang... dus treeplank, bumperbalk, voorruit kader, zeker te bekijken. Carthago had toen wellicht een betere kwaliteit inbouw als Westfalia, dus daar zou ik ook niet teveel van wakker liggen, als alles tenminste werkt want vervangstukken zijn niet evident.
En dat dieseltje, tja, daar zijn de meningen over verdeeld en kan je oeverloos discussiëren. Koeling verzorgen, oliepeil versnellingsbak verzorgen, voor de rest kan er al niet veel mislopen (look who's talking :bonk ).
Veel succes met je zoektocht!
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
l1w
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 sep 2016, 18:43
Locatie: Alblasserwaard

Re: Aanschaf T4 Cathargo

Bericht door l1w »

Heb ook een Carthago, wel iets jonger, maar de inbouw is nagenoeg gelijk. Denk wel dat het een ‘originele’ is.
VW T4 Carthago Malibu
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aanschaf T4 Cathargo

Bericht door Multivan Generation »

l1w schreef: 04 jun 2020, 13:24 Heb ook een Carthago, wel iets jonger, maar de inbouw is nagenoeg gelijk. Denk wel dat het een ‘originele’ is.
Waar begint jouw chassisnummer mee? WV1 of WV2?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
l1w
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 sep 2016, 18:43
Locatie: Alblasserwaard

Re: Aanschaf T4 Cathargo

Bericht door l1w »

Multivan Generation schreef: 04 jun 2020, 14:23
l1w schreef: 04 jun 2020, 13:24 Heb ook een Carthago, wel iets jonger, maar de inbouw is nagenoeg gelijk. Denk wel dat het een ‘originele’ is.
Waar begint jouw chassisnummer mee? WV1 of WV2?

WV1
VW T4 Carthago Malibu
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Aanschaf T4 Cathargo

Bericht door Hanz »

Deze camper is in maart 2002 ingevoerd. Sindsdien al 7 eigenaren gehad waarvan de meeste de camper na ongeveer 2 jaar weer wegdeden, één zelfs al na twee maanden. Ook de huidige verkoper heeft de camper nog geen jaar. Het kan natuurlijk allemaal verklaarbaar zijn maar je vraagt je dan wel af of er iets is waardoor de auto steeds zo snel weer van de hand wordt gedaan.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie