Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

geklapte 2 zitsbank als tafel?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Bertel 388
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jun 2008, 20:08

geklapte 2 zitsbank als tafel?

Bericht door Bertel 388 »

Ik ben bezig mijn T4 (Caravelle) om te bouwen naar Camper. De inrichtingseisen zijn me duidelijk. Alleen m.b.t. de tafel heb ik nog een vraag:

Mijn T4 is een 7-zitter, uitgerust met een 3 zitsbank achterin (niet verschuifbaar) en een 2 zitsbank op de 2e rij. Beide achterbanken kunnen geklapt worden.

Bij de 2 zitsbank bevindt zich op de rugleuning een tafelblad (standaard af fabriek, zie afbeelding).

Ik weet niet of een tafel op deze manier de handigste oplossing is maar:

Weet iemand of een geklapt 2 zitsbankje als deze voldoet aan de eis dat er een tafel aanwezig moet zijn in de binnenruimte?
Bijlagen
2 zitsbank geklapt.JPG
LeColonel
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 jun 2020, 22:39

Re: geklapte 2 zitsbank als tafel?

Bericht door LeColonel »

Ik kan je geen advies geven, maar ga wel dit topic volgen omdat ik bezig ben om een t4 Caravelle of Multivan aan te schaffen om in te schrijven als camper in België.

Gaat het bij jou om inschrijven in NL of BE?
Bertel 388
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jun 2008, 20:08

Re: geklapte 2 zitsbank als tafel?

Bericht door Bertel 388 »

Bij mij gaat het om inschrijving in Nederland
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: geklapte 2 zitsbank als tafel?

Bericht door Multivan Generation »

Ik vermoed dat de werkhoogte te laag is voor de keuring.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4695
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: geklapte 2 zitsbank als tafel?

Bericht door Hanz »

Werkhoogte geldt voor de keuken, volgens mij niet voor de tafel. Ik zie eerlijk gezegd geen verschil tussen een tafel die je onder een bank vandaan moet halen en aan het keukenblok hangt en deze oplossing. Ik vraag me alleen wel af waar nog ruimte is voor de keuken en de kasten.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Bertel 388
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jun 2008, 20:08

Re: geklapte 2 zitsbank als tafel?

Bericht door Bertel 388 »

Hanz schreef: 13 jun 2020, 19:09 Werkhoogte geldt voor de keuken, volgens mij niet voor de tafel. Ik zie eerlijk gezegd geen verschil tussen een tafel die je onder een bank vandaan moet halen en aan het keukenblok hangt en deze oplossing. Ik vraag me alleen wel af waar nog ruimte is voor de keuken en de kasten.
Daar heb je gelijk aan Hanz. Het is slechts een idee en ik vroeg me af of het zou werken als tafel. Een bank als deze meenemen op reis neemt (te)veel ruimte in. Een kleinere tafel welke eenvoudig weg te klappen is, is een betere oplossing. Ook voor het plaatsen van de keuken en opbergruimten.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: geklapte 2 zitsbank als tafel?

Bericht door Mickel Moen »

Alles wat op een tafel lijkt kan doorgaan als een tafel. Ik had voor de keuring aan een campingtafel een rail gemaakt en dit aan het keukenblok gehangen.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Plaats reactie