Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T6 Bus camper voor Mark

VW T6 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door MGA1600 »

De eigenaar boft maar met jouw mooie werk Peter! En je hebt de vaart er enorm in zitten als ik het zo bekijk en lees. Leuk om te volgen!

Groet Huib
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Renew »

Ziet er strak uit!
Leuk om jouw vorderingen te volgen, netjes hoor de hele binnenzijde met vilt bekleden.
Zou ik nu ook doen als ik weer opnieuw zou beginnen.
Succes met de rest van de bus.
Rene
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 511
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door moosev »

Peter, je laat het er weer makkelijk uitzien. Wat een werk is er al verricht!
Mooi verslag! Benieuwd naar het vervolg.
gr
René
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door hugopoley »

Zo dat ziet er goed uit!! Mooi karwei, en super netjes afgewerkt zeg. :toppie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 Bus camper voor Mark + verschil T5-GP 140pk tov T6-150 pk

Bericht door Multivan Generation »

MGA1600 schreef: 16 jun 2020, 23:49 De eigenaar boft maar met jouw mooie werk Peter! En je hebt de vaart er enorm in zitten als ik het zo bekijk en lees. Leuk om te volgen!

Groet Huib
Dank je wel Huib :toppie
Renew schreef: 17 jun 2020, 00:09 Ziet er strak uit!
Leuk om jouw vorderingen te volgen, netjes hoor de hele binnenzijde met vilt bekleden.
Zou ik nu ook doen als ik weer opnieuw zou beginnen.
Succes met de rest van de bus.
Rene
Gewoon doen, maar belangrijkste hierbij is dat je goed spul koopt waarmee je dat wilt doen.
Goedkoop is duurkoop hierin.
moosev schreef: 17 jun 2020, 07:36 Peter, je laat het er weer makkelijk uitzien. Wat een werk is er al verricht!
Mooi verslag! Benieuwd naar het vervolg.
gr
René
Dank je wel René,
Soms is het wel eens leuk om andere skills aan mensen te laten zien..
Ook andere oplossingen als in onze eigen bus, zo wordt de kennis steeds completer.
En gaan dingen ook steeds gemakkelijker.
hugopoley schreef: 17 jun 2020, 15:04 Zo dat ziet er goed uit!! Mooi karwei, en super netjes afgewerkt zeg. :toppie
Dank je wel, je mag wel komen kijken hoor.. :knipoog
De eerste weetjeweller, een T4-purist, kon de verleiding al niet meer weerstaan.. :bifun
Eigenlijk had hij er ook mee moeten rijden..


Wat mij opvalt tussen Onze T5-GP met 140 pk (gechipt naar 182pk - 420 Nm) en deze T6 met 150 pk,
zijn veel verschillen. Neem van mij aan, die mensen die zeggen dat een T6 een zoveelste facelift is van een T5, die weten niet waarover ze praten. Er zit zoveel verschil in, ook technisch en op de meest gekke en onverwachte plaatsen, dat in mijn ogen het een heel andere auto is.

De stoelen zijn zachter en geven in combinatie met de zachtere schokdempers merkbaar meer comfort.
Het schakelen gaat iets steviger en trefzekerder. De stuurbekrachtiging is anders afgestemd en rijdt prettiger.
De voorstoelen qua verstelling is vergelijkbaar met een personenauto, dus niet meer in het midden met een grote beugel, maar met een kleine kunststof versteller uit het midden.
De bekledingsstoffen voelen hoogwaardiger aan, de structuur van de A-stijlen is fijner, luxer.
Het dashboard bij een T6 zit strakker in elkaar, en waar je bij een GP nog schroefjes tegen kwam is nu bijna alles strak geklemd met hele kleine naden. Je hebt echt kunststof tools nodig om dashboarddelen los te krijgen, het sluit allemaal als een oester.
De kabelbomen onder het dashboard zijn heel anders, om richting radio te komen is bij een GP veel eenvoudiger als bij een T6 waar het achter het dashboard veel dichter zit.
Beplating onder de auto zitten verschillen in. Bekerhouders in de hoeken op het dashboard zijn prettig als je lange stukken moet rijden. Geen afsluitbaar dashboard kastje is een misser op een T6 Transporter, bakje op het dashboard is handiger als bij GP.
Motorisch is de 150 pk veel smoother, pakt veel sneller op, en trekt ook harder door, en het verbruik is ook nog eens lager door de blue motion technologie. Ik reed er zo 190 km/u mee op de GPS en had nog over.. en het voelt er super gemakkelijk uit.

EDIT Ook de ruitensproeiers zijn anders, geen klein strookje waar een nevel uit komt, maar per ruitensproeier 3 openingen, dus 6 in totaal.

Hoe het qua milieu-maatregelen gaat zoals EGR koeler en add-blue en technisch qua motor toekomstig wordt, is afwachten, maar hij rijdt echt heel fijn. De 150 pk TDI in de T6 vindt ik persoonlijk lekkerder rijden als de 140 pk TDI in een T5-GP.
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 25 jun 2020, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Snautzer »

Een heel leuk project om te volgen. Zal een zeer mooie bus worden, dat is nu al meer dan duidelijk.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 Bus camper voor Mark --> brandrup toprails

Bericht door Multivan Generation »

Eindelijk,
het video bewerken heeft wat langer geduurd en weet nu dat Windows 10 ook kan crashen :muur

Maar hier is de video dan, over het plaatsen van de Brandrup toprails.



Geniet er van :knipoog

Groetjes Peter
PS maar een zijde in het filmpje opgenomen, de andere zijde hebben we ook, maar komt op hetzelfde neer..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Lambiek
Berichten: 402
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Lambiek »

Netjes,
:T5cruisin
Langbeest
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 mar 2018, 16:15

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Langbeest »

Mooi hoor.....

PS top tuinslanghoudermuurvelg heb je :lach
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Multivan Generation »

Verder gegaan vandaag met bijrijders zijde
20200618_152350kopie.jpg
20200618_153335kopie.jpg
20200618_160656.jpg
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Multivan Generation »

En een bedplank proef passing
20200618_160730.jpg

20200618_161734.jpg
Passing van de bedplank is té pas.
Hier moet over de lengte nog een mm of 5 af..

Dank jullie wel voor de complimenten..
@ Jan, nee niet gepoetst.. Licht viel gunstig.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door MGA1600 »

Dat is wat je noemt strak werk (niet cynisch bedoeld met die bedplank...... haha maar) ik bedoel die bekleding aan de zijkanten.

Ten opzichte van een Multivan met al die plastic panelen heb je best wel een stukje meer leefbreedte zo te zien?

Wordt super!
Cerbera28
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2020, 14:11

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Cerbera28 »

Hoi Peter,
Jouw werk ziet er goed uit! Ik ben erg benieuwd naar de inrichting. Zelf zit ik te denken aan een inrichting ala Tonke, met de naar buiten draaibare keuken, dus tweede schuifdeur.
Een vraag:heb jij voor het vilten nog de (extra) zgn. dreunplaten geplakt? Of anders; wat heb je aan het geluid gedaan?
Mvg Marco
T6 buske :nuts Caravelle, LWB, 204pk, DSG, 4-motion
WRX STi My05, 350pk, 495Nm !!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Multivan Generation »

Cerbera28 schreef: 19 jun 2020, 16:16 Hoi Peter,
Jouw werk ziet er goed uit! Ik ben erg benieuwd naar de inrichting. Zelf zit ik te denken aan een inrichting ala Tonke, met de naar buiten draaibare keuken, dus tweede schuifdeur.
Een vraag:heb jij voor het vilten nog de (extra) zgn. dreunplaten geplakt? Of anders; wat heb je aan het geluid gedaan?
Mvg Marco
Dank je wel Marco.
Er komt na de keuring en weging schapenwol isolatie tegenaan.
Voor die inrichting kun je mij een PB sturen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Multivan Generation »

Gisteren verder gegaan met achter hemeltje passing en bedplank.
Bedplank in de heel lichtgrijze lak gezet (onderzijde)
Bedplank in de heel lichtgrijze lak gezet (onderzijde)
Passing laatste hemeltje
Passing laatste hemeltje
Hemelbekleding moet natuurlijk wel in één lijn door lopen he..
Hemelbekleding moet natuurlijk wel in één lijn door lopen he..
Vandaag andere zijde bedplank in de lak zetten.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie