Vanmorgen weer verder gegaan met de zoektocht naar de juiste draad.
Met behulp van de info over de zekering kast iets gerichter kunnen zoeken.
https://www.t4-wiki.de/wiki/Mehrfachstecker
De link kwam in het T4 zekeringkast topic voorbij.
Uiteindelijk was het bij stekker K raak alleen was het bij mij een zwarte draad met een grijze streep.
Staar je dus niet dood op zwart blauw...
Voor de gene die ook een camera willen inbouwen en de stroom van voren willen hebben.
Stekker K is de zwarte stekker aan linker kant van de zekeringkast en deze zie je vanzelf als je de zekeringkast naar je toe openklapt en is ten op zichtte van stekker F waar ook over wordt gesproken veel prettiger te bereiken.
Daarna was het een kwestie van een paar draden soldereren en omwikkelen en de boel weer dichtbouwen.
Misschien is het overkill maar ik heb de in elkaar gestoken tulp stekkertjes etc allemaal omwikkeld met wat zwarte elektrotape gewoon om er zeker van de zijn dat ze niet spontaan los kunnen komen al is de kans klein.
Ook heb ik op de plekken waar de kabel door een paar gaten gaat in de klep wat schuim om de draad heen gedaan te voorkoming van doorsnijden/ schuren.
Ik heb daar wat van dat isolatie schuim voor gebruikt wat je normaal om waterleidingen heen doet.
Bij het doorvoeren van de draad door de rubber slang klep/ carrosserie heb ik even wat smeermiddel op silicone basis in de slang gespoten en dat scheelt een hoop gepiel omdat veel minder weerstand hebt van de stekkers op het rubber.
De camera heb ik in het plastic deel van de achterklep geplaatst aan de linker kant van de deurgreep en dan past deze precies tussen de handel de kenteken verlichting.
Door de bouw van het plastic deel staat de camera iets naar beneden gericht en dat komt heel mooi uit voor je zicht.
Door een klein beetje materiaal van de kenteken verlichting weg te vijlen kun je probleemloos de draad naar binnen voeren
Wie weet heeft een ander wat aan deze info.
Groet,
Ilja