AHY en AXG zijn de motorcodes voor de 111kW.
De AHY is een nieuwontwikkelde motor en geen getunede ACV zoals vaak wordt beweerd.
Daardoor is een ACV niet om te bouwen tot AHY. Na zijn invoering zijn er wel delen van de AHY op de ACV toegepast.
De AXG is een doorontwikkeling op de AHY, waarbij er met name op het vlak van aanzuigbereik en motorsturing veranderingen zijn doorgevoerd.
Hierdoor was het mogelijk de motor in de Euro-3 klasse in te schalen.
In de tabel valt alleen op dat de compressieverhouding iets is verlaagd.
Bron: T4-wiki.de
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
150pk
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
De DRH bak is voor een synchro, dus dat verklaart al een hoop.
En ja er zit verschil tussen de AHY en de AXG.
Uitlaatspruitstuk is anders en ook de motorcomputer is anders.
De AXG is wat moderner..
Misschien nog meer verschillen, maar bovenstaande schoot me zo te binnen.
Ook is de AXG geleverd in 151 EN 165 pk.
Hoewel die 165 pk zeer zeer zeldzaam is..
De AHY alleen in 151 pk.
En ja er zit verschil tussen de AHY en de AXG.
Uitlaatspruitstuk is anders en ook de motorcomputer is anders.
De AXG is wat moderner..
Misschien nog meer verschillen, maar bovenstaande schoot me zo te binnen.
Ook is de AXG geleverd in 151 EN 165 pk.
Hoewel die 165 pk zeer zeer zeldzaam is..
De AHY alleen in 151 pk.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...