Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Cruise controle en dashbord willen niet mee.

vragen over de T4
Plaats reactie
Kristienvh
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 dec 2015, 20:19

Cruise controle en dashbord willen niet mee.

Bericht door Kristienvh »

Gisteren naar de Ardennen gereden met de bus en geen enkel probleem. Deze morgen starten en de toerenteller blijft hangen op 1000 toeren, km teller blijft op 0 staan, brandstof en temp meter doen het niet en ineens brandt er een lampje van de veiligheidsgordel ( ik wist niet eens dat m'n bus dit had). Op de autostrade vastgesteld dat de cruisecontrole het ook niet doet. Na een 100 km rijden komt er precies terug leven in het dashbord maar is niet blijvend. Dan werkt het wel, dan niet, dan blijft hij hangen..tegen als we thuis waren is hij wel terug correct aan het meten maar cruisecontrole werkt nog niet. We hebben deze nacht op een weide gestaan waar het heel vochtig was...ik dacht dus miss een zekering met slecht contact ofzo. Ik lees hier veel over de spanningsregelaar maar het dashbord in de handleiding ziet er niet uit zoals het mijne, ik heb hetgene met blauw licht. Alle sugesties welkom. Ik meet zeker deze week alle zekeringen na maar als dit de oorzaak niet heb ik geen idee. Alvast bedankt,

Groeten
Kristien
STEGMA
Berichten: 252
Lid geworden op: 30 sep 2019, 18:14

Re: Cruise controle en dashbord willen niet mee.

Bericht door STEGMA »

Klinkt als slecht contact,hobbelweggetjes in de Ardennen genomen? Wellicht multistekker achter dash?
Anders eens laten uitlezen.
Laatst gewijzigd door STEGMA op 21 jun 2020, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MiNiER
Berichten: 168
Lid geworden op: 31 dec 2007, 14:15
Locatie: Zwolle

Re: Cruise controle en dashbord willen niet mee.

Bericht door MiNiER »

Lijkt wel of je bus in de noodloop zit. Heb ik ook vaak gehad met mijn automaat.
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 709
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: Cruise controle en dashbord willen niet mee.

Bericht door websurfer »

Droelo daar moet je niet over lullen hoor :zwaai :nuts
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Kristienvh
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 dec 2015, 20:19

Re: Cruise controle en dashbord willen niet mee.

Bericht door Kristienvh »

MiNiER schreef: 21 jun 2020, 19:03 Lijkt wel of je bus in de noodloop zit. Heb ik ook vaak gehad met mijn automaat.
De bus reed normaal. Optrekken ging vlot en ik ben tegen 110km/h naar huis gebold.
Ik ga in ieder geval alles wat ik kan nakijken/meten en als ik het probleem vind post ik voor de toekomst.
Kristien
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Cruise controle en dashbord willen niet mee.

Bericht door Pascal-141 »

slecht contact bij de stekkers aan de achterzijde van de zekeringkast komt wel eens vaker voor . Vaak zit daar een dikke laag stof op .
Haal het bakje voor de zekeringkast weg , maak de zekeringkast los (2 witte vergrendelingen aan de zijkant wegdraaien en de zekeringkast naar voor wiebelen ) . Dan kun je bij de achterzijde . Daar dan alle stekkers die er opzitten eens bewegen zodat ze terug goed contact maken , en eventueel stof afblazen . Je kan eventueel ook de vergrendeling (schuif) losmaken van de stekkers en ze een voor een lostrekken en terug inpluggen .

Misschien helpt dit je probleem uit de weg .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Kristienvh
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 dec 2015, 20:19

Re: Cruise controle en dashbord willen niet mee.

Bericht door Kristienvh »

Hoi Pascal! Danku wel, ik ga er deze week werk van maken en alles nakijken/ proper maken en ik hoop dat hij dan terug flink gaat rijden :driveT5
Plaats reactie