Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ruimte op gesloten schuifdeur ?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 382
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

ruimte op gesloten schuifdeur ?

Bericht door Erwin L »

Mijn 2004 T5 bevalt prima, maar van 1 ding word ik wel een beetje tureluurs.... de schuifdeur maakt lawaai. Het is een soort kedeng geluid bij het rijden over een oneffenheid, het klinkt alsof de deur er los inzit. De deur is pasgeleden echter afgesteld door de garage, evenals het rechter voorportier. Beide sluiten strak.
Het komt volgens mij niet door de dubbele cabine, die maakt wel wat kraakgeluiden zo nu en dan maar dat is het niet.
Ik heb het hardboard paneel eraf gepeuterd, iemand achterin mee laten rijden om te luisteren, overal aan te voelen, van alles vast te houden maar het is niet te vinden. Bij het rijden met de deur open (hebben we een klein stukje gedaan) verdwijnt het geluid. Misschien niet helemaal, dat is moeilijk vast te stellen met alle geluid die dan van buitenaf binnendringt, maar dan toch grotendeels.

Binnenkort gaat de bus voor een onderhoudsbeurt en apk naar de garage, wat kan ik nog aangeven waar ze naar moeten kijken ?
T5 1,9 Tdi 2004
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: ruimte op gesloten schuifdeur ?

Bericht door Snautzer »

Ruimte in de deur geleiders?
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 382
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: ruimte op gesloten schuifdeur ?

Bericht door Erwin L »

zoals bijvoorbeeld het kunststof wieltje bovenin ? moet dat er strak inlopen of juist ietwat ruimte hebben ?

bij mijn t4 zat daar altijd wat ruimte maar die rammelde nooit
T5 1,9 Tdi 2004
STEGMA
Berichten: 252
Lid geworden op: 30 sep 2019, 18:14

Re: ruimte op gesloten schuifdeur ?

Bericht door STEGMA »

Weet niet of het bij een t5 ook is, maar op de schuifdeur van een t4 zitten onder en boven geleide pennen die vallen bij het sluiten in de 2 "gaten" van de B stijl.Daar zitten weer kunststof doppen in ,misschien mis je er 1 daarvan....
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 382
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: ruimte op gesloten schuifdeur ?

Bericht door Erwin L »

Ja zo werkt het bij de T5 ook ongeveer, maar dat is in orde.
T5 1,9 Tdi 2004
Plaats reactie