Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dakdragers t5 california 2004-2009; gelukt!

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
fresco
Berichten: 125
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Dakdragers t5 california 2004-2009; gelukt!

Bericht door fresco »

ik weet niet zeker of dit bericht op dit deel van het forum thuishoort, maar ik heb een vraag die eigenlijk maandag aanstaande opgelost moet worden ivm vertrek voor vakantie. het is dus kort dag.

Ik heb dakdragers besteld via ebay voor mijn t5 california 2006. De bevestiging op de sleuf op het hefdak wordt dacht ik t-track of t-profiel genoemd.

De dakdragers worden te laat geleverd helaas. Levertijd is enorm uitgelopen ivm drukte waarschijnlijk. nu zonder surfplank weg? dat moeten we voorkomen lijkt me. dus zoeken waar op korte termijn dakdragers verkrijgbaar zijn.

ik zie geen aanbod in Nederland buiten het merk thule.
Weet iemand een adres, liefst wijde regio zwolle, waar je de juiste dragers met de juiste bevestiging op het hefdak, maar liefst een goedkopere versie dan die van Thule , kunt kopen?

ik hoor het graag,
groeten, frank
Laatst gewijzigd door fresco op 06 jul 2020, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Dakdragers t5 california 2004-2009

Bericht door Multivan Generation »

fresco schreef: 04 jul 2020, 17:29 ik weet niet zeker of dit bericht op dit deel van het forum thuishoort, maar ik heb een vraag die eigenlijk maandag aanstaande opgelost moet worden ivm vertrek voor vakantie. het is dus kort dag.

Ik heb dakdragers besteld via ebay voor mijn t5 california 2006. De bevestiging op de sleuf op het hefdak wordt dacht ik t-track of t-profiel genoemd.

De dakdragers worden te laat geleverd helaas. Levertijd is enorm uitgelopen ivm drukte waarschijnlijk. nu zonder surfplank weg? dat moeten we voorkomen lijkt me. dus zoeken waar op korte termijn dakdragers verkrijgbaar zijn.

ik zie geen aanbod in Nederland buiten het merk thule.
Weet iemand een adres, liefst wijde regio zwolle, waar je de juiste dragers met de juiste bevestiging op het hefdak, maar liefst een goedkopere versie dan die van Thule , kunt kopen?

ik hoor het graag,
groeten, frank

Dus je plaatst een berichtje met een verzoekje voor een oplossing om kwart voor 6 op zaterdag middag, de winkels zijn dan dus al dicht.
En het liefste moet het dan maandag opgelost zijn, in de regio Zwolle en liefst nog zo goedkoop mogelijk ook?

Wat vind je hier zelf van, als je dit even zo terug leest? :zwaai

Bel campercentrum Amersfoort op, vraag of ze, daar een setje hebben.

Of misschien is er een weetjeweller die ze, aan je uit zou willen lenen..
Dan zou je echt stront geluk hebben..
Of je laat gewoon die surfplank thuis, en gaat ontspannen op vakantie..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
fresco
Berichten: 125
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: Dakdragers t5 california 2004-2009

Bericht door fresco »

fijne reactie :groteogen
sommige dingen kunnen je overkomen; ik heb niet altijd de regie over wat er gebeurt namelijk. vandaar deze noodoproep. als er een adres is dat ik niet in beeld heb dan zou dat misschien de oplossing bieden ,zodat ik maandag nog op stap kan om iets te pakken te krijgen. meer vraag ik niet ; en als die oplossing er niet komt, dan is dat jammer maar niet dodelijk voor mijn vakantie hoor.
goed weekend en bedankt voor de tips.
enneh: volgende keer iets vriendelijker op zaterdagavond alsjeblieft

groeten,
Frank
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Dakdragers t5 california 2004-2009

Bericht door Multivan Generation »

https://www.rent-a-skibox.nl/huurprijzen-berekenen.html

En als je nood heel hoog is, dan kan ik morgen een oplossing voor je maken,
maar dat is niet regio Zwolle :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
fresco
Berichten: 125
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: Dakdragers t5 california 2004-2009

Bericht door fresco »

kijk zo kan het ook: bedankt :knipoog . Deze had ik nog niet in beeld. Even uitzoeken wat de mogelijkheden zijn en of het betaalbaar blijft.
benieuwd of er nog meer/andere opties komen.
groeten;
frank
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Dakdragers t5 california 2004-2009

Bericht door Multivan Generation »

Je realiseert je/ziet in, dat je bijna het onmogelijke vraagt he?
Dat was mijn reactie om je dat te laten inzien.. (spiegel)

Ga naar een bouwmarkt met het volgende boodschappenlijstje:

2 stukken koker profiel 40x40 mm van 1 meter 50
10 slotbouten M12 of M12
carrosserie ringen M12
Zelf borgende moeren M12
En buis isolatie zelfklevend.
isolatie tochtstrip of compriband.

Met de breedte op van de rail (buiten-buiten) en de hart op hart maat van de rails.
Slijp 2 platte kanten aan de slotbout kop en schuif ze in de rails.
Boor op die maat een gat in de koker en leg de kokers over de 2 slotbouten dwars over je dak.
Eventueel tochtstrip en carrosserie ring er onder tegen het beschadigen.

Wil je hoger, dan zaag je een stuk af en plaats dat in de lengterichting op je T-profiel,
laat dan per stukje 2 slotbouten doorsteken en zet dan daar bovenop dwars over je dak het lange profiel ook met slotbout, carrosserie en zelf borgende moeren vast.
ter bescherming van plank, zet je er buis isolatie overheen.

Simpel, snel en zo kun je er mee op vakantie.

Zelf zou ik het, maar dat is net welk materiaal je voorradig hebt, van geëxtrudeerd aluminium profielen maken.
Spullen daarvoor heb ik allemaal liggen..

Succes met je zoektocht en oplossing..

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Dakdragers t5 california 2004-2009

Bericht door Multivan Generation »

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Dakdragers t5 california 2004-2009

Bericht door krekwakwol »

Kerel kerel,
Heb jij een bedrijfje in snelle oplossingen ofzo?

Ik verbaas me steeds weer over jou, (meestal) in positieve zin dan.
Ik ben ook creatief, maar heb er vaak iets meer tijd voor nodig.
Ga zo door Peter :yes
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
fresco
Berichten: 125
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: Dakdragers t5 california 2004-2009

Bericht door fresco »

Multivan Generation schreef: 04 jul 2020, 20:09 Je realiseert je/ziet in, dat je bijna het onmogelijke vraagt he?
Dat was mijn reactie om je dat te laten inzien.. (spiegel)

Ga naar een bouwmarkt met het volgende boodschappenlijstje:

2 stukken koker profiel 40x40 mm van 1 meter 50
10 slotbouten M12 of M12
carrosserie ringen M12
Zelf borgende moeren M12
En buis isolatie zelfklevend.
isolatie tochtstrip of compriband.

Met de breedte op van de rail (buiten-buiten) en de hart op hart maat van de rails.
Slijp 2 platte kanten aan de slotbout kop en schuif ze in de rails.
Boor op die maat een gat in de koker en leg de kokers over de 2 slotbouten dwars over je dak.
Eventueel tochtstrip en carrosserie ring er onder tegen het beschadigen.

Wil je hoger, dan zaag je een stuk af en plaats dat in de lengterichting op je T-profiel,
laat dan per stukje 2 slotbouten doorsteken en zet dan daar bovenop dwars over je dak het lange profiel ook met slotbout, carrosserie en zelf borgende moeren vast.
ter bescherming van plank, zet je er buis isolatie overheen.

Simpel, snel en zo kun je er mee op vakantie.

Zelf zou ik het, maar dat is net welk materiaal je voorradig hebt, van geëxtrudeerd aluminium profielen maken.
Spullen daarvoor heb ik allemaal liggen..

Succes met je zoektocht en oplossing..

Groeten Peter


tja; die spiegel? ik vroeg het bijna onmogelijke , dat wist ik. Ik heb het geprobeerd en in mijn ogen was het te proberen. Er was gewoon te weinig tijd: afgelopen 2 dagen , onverwachts, ben ik in jouw mooie zeeland ( Brouwershaven) geweest op bezoek bij mijn 92-jarige schoonmoeder die ziek is. vandaag eind van de middag terug, dat verklaart een beetje de situatie.
Maar nu jouw oplossing: wow , dat is wel een heel mooie, betaalbare, en vermoedelijk ook praktisch haalbare oplossing . ik ga er morgen naar kijken, maar op de dag zelf(zondag) kom ik er verder niet aan toe. Hopelijk gaat het maandag lukken en anders , houd ik deze oplossing voor na de vakantie tegoed voor mijn zoon die ook eenzelfde bus heeft ( we gaan deels samen naar de zuidwest-kust Frankrijk ).

wat betreft de ebay- voorbeelden : daarvan heb ik er ook een ( een andere dan die jij hier aangeeft) gebruikt met als resultaat dat de levering niet op tijd is, hoewel de site een snelle levering meldde: extreme drukte vanwege coronatijd werd later gemeld.

Hoe dan ook hartelijk bedankt voor meedenken, en als het allemaal gelukt is laat ik het weten, is het niet maandag dan wellicht een paar weken later,

groeten en goed weekend,
Frank
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Dakdragers t5 california 2004-2009

Bericht door Multivan Generation »

krekwakwol schreef: 04 jul 2020, 21:26 Kerel kerel,
Heb jij een bedrijfje in snelle oplossingen ofzo?

Ik verbaas me steeds weer over jou, (meestal) in positieve zin dan.
Ik ben ook creatief, maar heb er vaak iets meer tijd voor nodig.
Ga zo door Peter :yes
Dank je wel..
Ik ben gewend om snel te moeten schakelen..

En voor de topic starter:
inderdaad jammer maar begrijpelijk in deze situatie.
Had ik het eerder geweten, dan had je de oplossing al mee kunnen nemen op de terugweg..
Hopelijk kun je met het idee het zelf uit voeren en zo ook de zinnen even wat verzetten?

Succes
en anders maandag of vanmiddag (zondag) welkom hoor..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
fresco
Berichten: 125
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: Dakdragers t5 california 2004-2009; gelukt!

Bericht door fresco »

Oke mensen: het is me gelukt om m.b.v. gegevens die Peter stuurde een (nood)oplossing te maken. Ietsje afwijkend van wat Peter schrijft: ik heb aluminiumprofiel 40x20 gebruikt.
Onderwijl toch nog bij de eerste dwarsligger een meetfoutje gemaakt (1cm), maar een kniesoor die daar op let.
met behulp van gereedschap dat ik bezit is het toch allemaal gelukt. Helaas had de ijzerboer geen afdekdoppen meer voor profiel 40x20. Moet ik nog ergens opsnorren, maar eventueel zonder dan maar . Hopelijk geen windgejoel onderweg in de buizen.
isolatiemateriaal zit er inmiddels ook om , maar staat nog niet op de foto.

hieronder wat foto's die het allemaal verduidelijken. het lukt maar om er 3 te uploaden weet niet wat er precies aan de hand is waardoor het niet lukt om de andere ook goed in het bericht te krijgen.
straks nog eens proberen.

hartelijk dank Peter
12 mm slotbout moet afgeviijld worden en onder het "dakje" heb ik uiteindelijk het vierkante deel ook afgerond.
12 mm slotbout moet afgeviijld worden en onder het "dakje" heb ik uiteindelijk het vierkante deel ook afgerond.
Bijlagen
beide dragers op het dak bevestigd
beide dragers op het dak bevestigd
zo zit het geheel op 1 punt op het dak vast
zo zit het geheel op 1 punt op het dak vast
Laatst gewijzigd door fresco op 06 jul 2020, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
fresco
Berichten: 125
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: Dakdragers t5 california 2004-2009; gelukt!

Bericht door fresco »

nog een paar foto's. ongekanteld, anders lukt de upload niet helaas
zo gaat de afgeslepen slotbout in de sleuf de is onder het "dakje"nog niet afgerond!
zo gaat de afgeslepen slotbout in de sleuf de is onder het "dakje"nog niet afgerond!
1 fixeerblok compleet; onderste witte ring komt bovenop de sleuf ter voorkoming van beschadiging
1 fixeerblok compleet; onderste witte ring komt bovenop de sleuf ter voorkoming van beschadiging
Bijlagen
1 drager compleet met 2 fixeerblokken
1 drager compleet met 2 fixeerblokken
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Dakdragers t5 california 2004-2009; gelukt!

Bericht door Snautzer »

Nice! :sjaal
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Dakdragers t5 california 2004-2009; gelukt!

Bericht door Multivan Generation »

Graag gedaan hoor.. :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Dakdragers t5 california 2004-2009; gelukt!

Bericht door Erdem50 »

Super dat het alsnog gelukt is met de tips van Peter!

En dat je het ook zo uitgebreid terugkoppelt met foto’s 👍🏼

Er zijn (helaas) zat gasten die alleen info vragen en daarna niks meer terugkoppelen en laat staan met foto’s.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Plaats reactie