Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Verlopen Apk na schorsing en opnieuw keuren

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JURGEN
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 jul 2007, 22:26
Locatie: ULFT (GLD)

Verlopen Apk na schorsing en opnieuw keuren

Bericht door JURGEN »

Mijn camper is geschorst en de apk is sinds een maand verlopen. Meestal zorg ik ervoor dat de camper voordat de apk vervalt opnieuw gekeurd is, want dan voorkom je een camper met een verlopen Apk op de weg en evt. problemen nadien, maar ivm de Corona was dat nogal lastig.
Wat ik nu doe is het volgende;

Een dag voordat de camper gekeurd wordt zet ik de camper bij de garage en zorg ik ook op diezelfde dag dat de camper verzekerd is en de schorsing is beindigd. Is dit juist, of beindig ik de schorsing pas nadat de camper gekeurd is?
Ik zal vast niet de enige met een camper zijn die in deze situatie zit en hoor graag van jullie?

Gr,
Jurgen
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 613
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Verlopen Apk na schorsing en opnieuw keuren

Bericht door MarkV »

Google is je vriend:

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ing%20gaat.

Tijdens de schorsing mag u op de dag van de APK-keuring met het geschorste motorrijtuig naar de plaats van de keuring rijden en een APK-keuring laten uitvoeren. U hoeft dan geen motorrijtuigenbelasting te betalen. U hoeft ook niet te melden dat u tijdens de schorsing naar de APK-keuring gaat. Kijk op rdw.nl voor aanvullende voorwaarden.
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
JURGEN
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 jul 2007, 22:26
Locatie: ULFT (GLD)

Re: Verlopen Apk na schorsing en opnieuw keuren

Bericht door JURGEN »

Dag Mark,

Bedankt. De bedoeling is dat ik zodra de bus gekeurd is er weer mee ga rijden. Mijn dilemma is, de schorsing opheffen voor of na de keuring?
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 613
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Verlopen Apk na schorsing en opnieuw keuren

Bericht door MarkV »

Schorsing na de APK keuring opheffen.

Tijdens de schorsing mag je namelijk wel naar de APK- keuring rijden. Als je geen APK hebt en de auto is niet geschorst, dan mag je sowieso niet de weg op.



Op RDW.nl staat nog:
"APK keuren tijdens schorsing
Als uw kenteken is geschorst, mag u met dit voertuig geen gebruik maken van de openbare weg. Als uitzondering op deze regel mag u voor een Algemene Periodieke Keuring (APK) met uw geschorste voertuig naar het keuringsbedrijf rijden. De reden voor deze uitzondering is, dat uw voertuig een geldige APK moet hebben op het moment dat de schorsing afloopt of door u wordt beëindigd.

Voorwaarden voor het rijden met een geschorst voertuig
Als u met uw voertuig naar het keuringsbedrijf rijdt, gelden de volgende voorwaarden:

Het voertuig is WA-verzekerd.
Op de dag van de keuring rijdt u de kortste weg naar het keuringsbedrijf en terug (naar het adres waar uw voertuig is gestald).
U heeft een afspraakbevestiging bij u waarop het tijdstip van de keuring staat vermeld. Dat moet u kunnen tonen als de politie u staande houdt.
U neemt contact op met de BelastingTelefoonAuto, hier kunt u de gegevens van de keuring (datum en naam van het bedrijf) vooraf doorgeven. Zo voorkomt u een eventuele naheffingsaanslag.
De afspraaktijd moet overeenkomen met het tijdstip dat u met uw voertuig gebruik maakt van de openbare weg."
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
Olaf
Berichten: 677
Lid geworden op: 18 aug 2013, 22:30
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Verlopen Apk na schorsing en opnieuw keuren

Bericht door Olaf »

Schorsing NA de apk opheffen, wel verzekeren voor je hem naar de apk rijd !
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Gebruikersavatar
JURGEN
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 jul 2007, 22:26
Locatie: ULFT (GLD)

Re: Verlopen Apk na schorsing en opnieuw keuren

Bericht door JURGEN »

Bedankt allen, tis mij helemaal duidelijk.
Schorsing opheffen NA de Apk.
Gr,
Jurgen
Catsailor
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 aug 2015, 13:30

Re: Verlopen Apk na schorsing en opnieuw keuren

Bericht door Catsailor »

Ik had hetzelfde, heb de belasting telefoon auto gebeld, gezegt dat ik de auto naar de garage bracht voor apk, hier wordt dan een notitie van gemaakt , er wordt gevraagt naar welke garage je gaat, dit zie je in de melding(notitie) ook terug, de dag van ophalen , de bus uit de schorsing, dus prima te doen.
Vw T4 2.4 aab bj 1991
Saab 9000
Volvo S 70 1997
Mercedes SLK 200 R171 2004
Volvo C70 2008
Catsailor
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 aug 2015, 13:30

Re: Verlopen Apk na schorsing en opnieuw keuren

Bericht door Catsailor »

Ik had hetzelfde, heb de belasting telefoon auto gebeld, gezegt dat ik de auto naar de garage bracht voor apk, hier wordt dan een notitie van gemaakt , er wordt gevraagt naar welke garage je gaat, dit zie je in de melding(notitie) ook terug, de dag van ophalen , de bus uit de schorsing, dus prima te doen.
Vw T4 2.4 aab bj 1991
Saab 9000
Volvo S 70 1997
Mercedes SLK 200 R171 2004
Volvo C70 2008
rrmwessels
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 aug 2012, 22:39

Re: Verlopen Apk na schorsing en opnieuw keuren

Bericht door rrmwessels »

Van de RDW en de belastingdienst mag het wel. Echter oom agent kijkt daar anders tegen aan....
Ik zou het zelf wel aandurven want de kans is klein, maar het is dat je het weet. Een gewaarschuwd mens telt voor twee
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 614
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Verlopen Apk na schorsing en opnieuw keuren

Bericht door Lutra »

rrmwessels schreef: 08 jul 2020, 22:29 Van de RDW en de belastingdienst mag het wel. Echter oom agent kijkt daar anders tegen aan....
Ik zou het zelf wel aandurven want de kans is klein, maar het is dat je het weet. Een gewaarschuwd mens telt voor twee
zorg wel dat je bij een eventuele controle je bewijs hebt van de afspraak voor de apk keuring en neem de kortste weg van stalling naar de garage.
Dan mag je met een auto zonder apk de weg op.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Plaats reactie