Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuwe zijruiten

vragen over de T5
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door Harm »

Afgelopen maandag gelijk bij Autoglaz Hoofddorp de drie ruiten besteld en een afspraak gemaakt voor plaatsing vanmiddag.

Alles is perfect gelopen, heel prettig en professioneel bedrijf met vriendelijke mensen. Ik mocht toekijken bij het plaatsen van de ruit (dit mag normaliter eigenlijk niet). Ik ben helemaal happy met het resultaat.

In tegenstelling tot wat Harry meldde, worden aan de onderkant van ieder raam twee kleine openingen in de kitrand vrijgehouden zodat de ruimte achter het raam kan ademen. Als verdere reden werd verteld dat ze willen voorkomen dat bij het aandrukken van het raam bij montage er nog lucht door de nog natte kitlaag wil ontwijken en daardoor misschien juist aan de bovenkant of zijkant een blijvend luchtlek zou kunnen ontstaan, met alle nare gevolgen van dien.
De kit is een twee-componenten goedje dat bij het verlaten van de spuitmond van het kitpistool wordt gemengd, de kit is na een kwartiertje of zo al flink uitgehard.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door Harry 341 »

Dan ben ik dus fout geweest met mijn opmerkingen.(ik zat in de wachtruimte)
Dit was mij ook verteld bij het plaatsen van de ruiten op mijn T4 door een andere ruitenboer....mijn excuses hiervoor. :muur

Wel leuk dat je tevreden bent met het resultaat.
Grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door Ralph Bakker »

Harm schreef: 15 feb 2018, 22:35 Afgelopen maandag gelijk bij Autoglaz Hoofddorp de drie ruiten besteld en een afspraak gemaakt voor plaatsing vanmiddag.

Alles is perfect gelopen, heel prettig en professioneel bedrijf met vriendelijke mensen. Ik mocht toekijken bij het plaatsen van de ruit (dit mag normaliter eigenlijk niet). Ik ben helemaal happy met het resultaat.

In tegenstelling tot wat Harry meldde, worden aan de onderkant van ieder raam twee kleine openingen in de kitrand vrijgehouden zodat de ruimte achter het raam kan ademen. Als verdere reden werd verteld dat ze willen voorkomen dat bij het aandrukken van het raam bij montage er nog lucht door de nog natte kitlaag wil ontwijken en daardoor misschien juist aan de bovenkant of zijkant een blijvend luchtlek zou kunnen ontstaan, met alle nare gevolgen van dien.
De kit is een twee-componenten goedje dat bij het verlaten van de spuitmond van het kitpistool wordt gemengd, de kit is na een kwartiertje of zo al flink uitgehard.
Is dit voor een L1H1 bus?
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door Harry 341 »

Ralph..gaat bij mij om een korte en bij Harm om een lange uitvoering..
Grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door Ralph Bakker »

Harry 341 schreef: 16 feb 2018, 22:42 Ralph..gaat bij mij om een korte en bij Harm om een lange uitvoering..
Grt.Harry
:toppie

Heb een offerte gevraagd bij de vestiging in Ravenstein NB. maar die geven vooralsnog niet veel thuis.
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door Harm »

Toen ik een prijsaanvraag deed bij de Autoglaz vestiging (volgens de website) in Apeldoorn, bleek het een gewone autohandel te zijn die een mannetje inhuurt voor het autoglaswerk.
Ik had niet de indruk dat, behalve de ruim twee maal hogere prijs vergeleken met Hoofddorp, het werk daar zo snel, professioneel en met de juiste materialen zou zijn uitgevoerd als afgelopen donderdag in Hoofddorp. Ik zou willen aanraden om dat zeker te stellen voordat je met de vestiging Ravenstijn in zee gaat.

Ik heb er donderdag een genoeglijk middagje van gemaakt, inclusief een uurtje vliegtuigspotten bij de polderbaan van Schiphol, vlakbij Autoglaz.
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door Ralph Bakker »

Harm schreef: 17 feb 2018, 23:49 Toen ik een prijsaanvraag deed bij de Autoglaz vestiging (volgens de website) in Apeldoorn, bleek het een gewone autohandel te zijn die een mannetje inhuurt voor het autoglaswerk.
Ik had niet de indruk dat, behalve de ruim twee maal hogere prijs vergeleken met Hoofddorp, het werk daar zo snel, professioneel en met de juiste materialen zou zijn uitgevoerd als afgelopen donderdag in Hoofddorp. Ik zou willen aanraden om dat zeker te stellen voordat je met de vestiging Ravenstijn in zee gaat.

Ik heb er donderdag een genoeglijk middagje van gemaakt, inclusief een uurtje vliegtuigspotten bij de polderbaan van Schiphol, vlakbij Autoglaz.
Hoi Harm,

Ik heb je een PB gestuurd maar zag dat je ook al een tijd niet meer online bent geweest. Misschien dat iemand amders nog kan zeggen wat het vervangen voor echte ruiten kost? Anders via PB?
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door Ralph Bakker »

Deze week worden de privacy ruiten geplaatst. Ben benieuwd naar het resultaat.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3630
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door krekwakwol »

Misschien een domme vraag, maar waarom boren ze niet voor het plaatsen een gaatje in het paneel achter het glas en daar een rubberdopje in, net als bij een snelkookpan, dan kan er niets met het glaslookpaneel gebeuren als de druk te hoog wordt en kan het via het dopje ontsnappen.
Of is dat te simpel, je ziet het niet omdat er toch weer bekleding aan de binnenkant voor komt. :toppie
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
EeVeeWee
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 jan 2021, 09:43

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door EeVeeWee »

Harry 341 schreef: 25 jan 2018, 10:38 Net bij Autoglaz in Hoofddorp geweest...die lelijke "plastic "glaslook" panelen er af en echt glas er op..zonder folie..dus zwart glas.
Is echt een aanrader..scheelde echt veel met de andere twee bekende ruiten leveranciers..en mooi snel werk ook..
Heb er geen binding mee maar ben dik tevreden...
grt.Harry
Even hierop inhakend, zijn de glaslook panelen die Autoglaz plaatst netjes?
Wijken die niet af van het origineel in de schuifdeur?

https://www.autoglaz.nl/autoruiten-blinderen/
EeVeeWee
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 jan 2021, 09:43

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door EeVeeWee »

OK helder antwoord.
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door Ralph Bakker »

EeVeeWee schreef: 28 jan 2021, 18:25 OK helder antwoord.
Je zult niet echt antwoord krijgen omdat men geen glaslook meer plaatst maar echt donker glas. Dus ik weet echt niet welke kwaliteit ze gebruiken maar om het even ik zou ze ook niet meer willen.
Plaats reactie