Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
andre-VW
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 jul 2020, 08:31

AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door andre-VW »

Goedemiddag,

wij kunnen een 1995 camper kopen met een AAB motor motor volgens mij is dat de 2.4 diesel blok van Volkswagen.
het blokje heeft ruim 4 ton erop zitten. volledig onderhoud historie is aanwezig zijn er punten waar ik op moet letten?
vaak zijn er wel uiterlijke kenmerken of geluid dat aangeeft dat de motor toch niet zo gezond meer is.

alvast bedankt.


Andre
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door Snautzer »

Leuk dat je een t4 kan kopen. Missischien even voorstellen. Me dunkt dat dat de volgorde is.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door Multivan Generation »

andre-VW schreef: 10 jul 2020, 14:41 Goedemiddag,

wij kunnen een 1995 camper kopen met een AAB motor motor volgens mij is dat de 2.4 diesel blok van Volkswagen.
het blokje heeft ruim 4 ton erop zitten. volledig onderhoud historie is aanwezig zijn er punten waar ik op moet letten?
vaak zijn er wel uiterlijke kenmerken of geluid dat aangeeft dat de motor toch niet zo gezond meer is.

alvast bedankt.


Andre
Ga er vooral mee rijden, ook even invoegen op de snelweg..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
andre-VW
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 jul 2020, 08:31

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door andre-VW »

Snautzer schreef: 10 jul 2020, 14:57 Leuk dat je een t4 kan kopen. Missischien even voorstellen. Me dunkt dat dat de volgorde is.
klopt helemaal zal ik idd ook even doen ...
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door Beckontheroad »

En let op de temperatuur meter als je even een stuk 100 kan rijden, soms worden ze warm
Controleer koelvloeistof en olie kleur.

Suc6!

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door Snautzer »

http://link.marktplaats.nl/m1565695429? ... ons_seller

Deze staat bij garage Ismet. Een garage waar veel wjw heen gaan voor onderhoud. Ik ga daar ook heen met al mijn bussen.
Deze bus is van een wjw geweest en had een kapotte diesel pomp. Hij heeft deze bij ismet ingeruild.
Deze bus is bijna geheel uit elkaar gehaald rotte plekken weggehaald en opnieuw gespoten. Uiteraard is het motorisch ook weet op goed nivo. Het slaaphefdak is natuurlijk mooi meegenomen.
In ieder geval denk ik een bus om in overweging te nemen.

Succes met je speurtocht.
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 416
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door Timy »

De stelling dat busjes van dat jaar op zijn bewijst dit forum niet. Die zijn zeker niet op maar de VW heeft wel aandachtspunten! Ga vooral neuzen op het forum, is echt veel over de aandachtspunten van de T4 en het 2.4 blok geschreven.

De ene vindt hem te traag de andere vind het prima. De laatste categorie horen wij bij. Tuurlijk kan het sneller maar je komt mee en overal. Soms moet je alleen even bedenken dat haast geen optie is ;-)
Met 4k moet je wel rekening houden dat het blok onderhoud zal vergen en het risico opbgroot onderhoud is reëel. Maar als aantoonbaar alles gedaan is.. tja..

Dus snuffel rustig op het forum, daar haal je echt het meeste vandaan. Zonde van een zoveelste topic over dezelfde dingen
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door Beckontheroad »

Hebben 10 jaar met een reimo AAB gereden bij elkaar ca 80k, stond ie op 150k.
Veel mooie vakanties mee gehad.en die rijdt nog steeds begreep ik
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 416
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door Timy »

http://link.marktplaats.nl/m1564791640? ... ialbuttons

Deze? Dan zou ik heeeeeel serieus naar de bekende roestplekken kijken en de woorden van de verkoper echt met een korrel nemen. Zelf vast (laten) stellen zodat je weet wat er is.
En de prijs is m.i. ook echt veel te hoog.. maar de busjes hebben tegenwoordig bijzonder prijzen :bonk
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door websurfer »

Heb het ellenlange verhaal in de adv gelezen
Pff wat een kul verhaal en wist niet dat een 2.4een 6 cilinder was
Weer wat geleerd
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 416
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door Timy »

:nuts
websurfer schreef: 11 jul 2020, 10:34 Heb het ellenlange verhaal in de adv gelezen
Pff wat een kul verhaal en wist niet dat een 2.4een 6 cilinder was
Weer wat geleerd
Ik kwam er ook achter dat ik een geknepen 2.4 heb.. heb toch echt maar 5 cilinders :ikrij
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door Hanz »

Inderdaad één groot flauwekul verhaal. En die vorige eigenaar die hem na zeven jaar met pijn in het hart wegdoet is volgens de RDW pas een half jaar de eigenaar.
Wekt allemaal niet veel vertrouwen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
andre-VW
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 jul 2020, 08:31

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door andre-VW »

Vandaag 2 campers bekeken. Maar beide wordt het hem niet
de eerste had aardig wat plekken onderaan drempel roest gat en interieur was wat uitgeleefd
2de was een T5 omgebouwd echt basis klein blokje erin en bank/bed dat was het maar dat is altijd aan te passen. Helaas had de T5 flink wat schades van parkeren of dergelijke. klein stukje spuitwerk links achter. (spuitbus werk)

Conclusie wij kijken nog even rustig verder en verhogen onze budget om toch wat jongere VW te kopen.
Laatst gewijzigd door andre-VW op 11 jul 2020, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
andre-VW
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 jul 2020, 08:31

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door andre-VW »

jan2009 schreef: 11 jul 2020, 15:54
Conclusie wij kijken nog even rustig verder en verhogen onze budget om toch wat jongere VW te kopen.
Verstandige keuze.
Daar heb je op de lange termijn in verschillende opzichten meer plezier van.
En veel lezen in de tussentijd op dit forum.
En proefrijden met verschillende motoren wellicht , ook al is het een bus die je helemaal niet wil kopen.
Een handelaar wil altijd verkopen dus een proefrit is een vereiste.
idd Jan,

Wij kijken rustig verder en gaan wat meerdere VW's ook rijden. op dit moment wordt je op marktplaats bedolven met campers.
Alleen ook vele "goudzoekers" en de versies op foto's lijken ze geweldig maar als je er bent denk je hoe durf je dit niet te vermelden in je advertentie.
Zo 1 had ik vandaag ook bijna 2 uur voor gereden en het was echt niets... zonde van de tijd helaas.

maar goed Budget is verhoogd en wij kijken met volle moed verder. (wie weet is er iemand hier die willen upgraden en hun T4 of T5 willen verkopen :-) )


Groet, Andre
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door Snautzer »

Ik had je een link gegeven met een bus. Is dat niets ?

http://link.marktplaats.nl/m1565695429? ... ons_seller
Plaats reactie