Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bustent

vragen over de T4
Gebruikersavatar
CapoJan
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 nov 2016, 10:40
Locatie: Gent

Re: Bustent

Bericht door CapoJan »

Ik had eerst een bustent met buizen: een Easycamp Brooklands. Relatief goedkoop, maar toen ik ermee op toer ging door Frankrijk, bleek het echt rommel: lastig om op te zetten, het dak zakte door als het regende, de naden losten, de waterdichtheid liet te wensen over... Na die vakantie ging de tent terug en de winkel betaalde het ding integraal terug na akkoord van de leverancier. Commentaar van de verkoper: 'mocht je beweren dat die acht jaar oud was in plaats van een maand of twee, ik zou je geloven'.
kampeerplaats.jpg
Nadien werd een Kampa Cross Air VW opblaasbare bustent in de plaats aangeschaft. Daarbij is het oordeel genuanceerder.
Opzetten gaat behoorlijk snel. De constructie is ook veel degelijker dan van die Easycamp en de stof kan veel meer water hebben (maar droog weer is sowieso veel aangenamer). Er is plaats zat voor twee personen in die tent en het is een aangename aanvulling als je in je busje beneden slaapt (of met meer dan 2 onderweg bent). Plaats om te eten, te koken, wat te lezen...

Anderzijds: wegbergen, vooral weer in de zak krijgen, is evenveel werk als met eender welke tent. Het blijft hoe dan ook extra volume en gewicht om mee te nemen. Een gebrek aan deze bustent is dat er niet overal horren zitten, maar dat wist ik bij de aankoop.

Wat mij betreft is zo'n bustent prima als je meer dagen op dezelfde plaats blijft staan, maar als je rondtrekt moet je er niet aan beginnen.
T4 Multivan 1.9D 1X (omgebouwd tot kampeerauto) - 1994
femkeb
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 mei 2016, 13:40

Re: Bustent

Bericht door femkeb »

Bedankt voor alle reacties
We hebben besloten t te gaan proberen met een bustent van Obelink; die prijzen vallen mee en daarmee wil ik de gok wel maken als t toch niet echt iets voor ons blijkt te zijn.

Ik twijfel tussen deze 2:
https://www.obelink.nl/obelink-trinity- ... oup%20%231

https://www.obelink.nl/obelink-maritime-bustent.html

De eerste is wat robuuster en heeft vast grondzeil (lijkt me fijner)
De tweede heeft geen vast grondzeil, maar is wel n stuk groter dan de eerste. Dat is misschien wel fijn om , als t slecht weer is, met z'n vieren te kunnen zitten. Tegelijk is de grootte wellicht ook een nadeel omdat t dan met camper en bustent wel een erg groot geheel wordt

Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan?
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3187
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Bustent

Bericht door J vd Pal »

Hoi Femke,

Je mag ook onze DWT Isola een lenen om uit te proberen of het wat is. Als hij bevalt dan neem je hem over voor €75,=, zo niet dan geef je hem weer terug.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1391
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: Bustent

Bericht door Gretschi »

femkeb schreef: 13 jul 2020, 13:45 Bedankt voor alle reacties
We hebben besloten t te gaan proberen met een bustent van Obelink; die prijzen vallen mee en daarmee wil ik de gok wel maken als t toch niet echt iets voor ons blijkt te zijn.

Ik twijfel tussen deze 2:
https://www.obelink.nl/obelink-trinity- ... oup%20%231

https://www.obelink.nl/obelink-maritime-bustent.html

De eerste is wat robuuster en heeft vast grondzeil (lijkt me fijner)
De tweede heeft geen vast grondzeil, maar is wel n stuk groter dan de eerste. Dat is misschien wel fijn om , als t slecht weer is, met z'n vieren te kunnen zitten. Tegelijk is de grootte wellicht ook een nadeel omdat t dan met camper en bustent wel een erg groot geheel wordt

Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan?
Wij zouden ook voor die tenten gaan, toch maar naar Obelink om te kijken. Wij vonden de opstap naar de bus te hoog, zijn voor een andere gegaan
Groetjes Peter
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Bustent

Bericht door odorf »

Wij hebben zo’n soortgelijk exemplaar met 3 stokken gehad. (Zonder vaste vloer) Alleen de hoge instaprand brak je je nek iedere keer over. Je stapt uit de bus en moet meteen de volgende stap weer 30 cm hoger maken vanwege de tent deur.

Mijn meisje heeft toen resoluut de schaar er in gezet. En zo heeft hij het een paar jaar volgehouden.

Stokken in de hoesjes krijgen was niet altijd makkelijk. En er uit halen ook niet. Ook was de kans op schade aan de bus aanzienlijk door de lange stokken.

Binnenruimte was gigantisch. Je kon de fietsen droog binnen zetten en nog steeds ruim aan tafel zitten. :bifun :bifun

Maar wij hebben hem op een gegeven moment vervangen door een kleiner compacter opblaasexemplaar.
Dit is opgerold inderdaad een fors pakket. Maar dat zijn ze eigenlijk allemaal.

Succes!
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Bas_Caravelle
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 okt 2018, 16:50
Locatie: Huizen N-H

Re: Bustent

Bericht door Bas_Caravelle »

Ik heb deze gekocht:
Kampa Travel Pod Motion Air 2019 plus aanritsbare slaaptent en extra luifel.

Metname vanwege de extra aanritsbare slaaptent. Als we ergens kort staan heb je een normale bustent. Als we ergens langer staan slapen we in de tent.

Dit is het enige merk met extra opties die aanritsbaar zijn.

Foto van snelle opzet voor de deur: zonder slaaptentje
0DBBD42D-17B4-4023-8B0E-0D7594547786.jpeg
Nu in bezit:
Vw T4 2.5 81kW Kombi, ex - :T4politie

Bezat ooit:
Vw T2 1.6 Westfalia Berlin
Vw T4 2.5 Multivan Syncro
Vw T4 2.5 Tdi LWB Caravelle
MattieBoes
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 mar 2016, 15:23

Re: Bustent

Bericht door MattieBoes »

Ik kwam deze laatst tegen, lijkt ivm oplaasbaarheid wel een handig ding, weet niet of er mensen met ervaring ermee zijn?
https://www.decathlon.nl/p/dagtent-air- ... gKKePD_BwE
Afbeelding

Afbeelding
Chris1974
Berichten: 235
Lid geworden op: 12 okt 2018, 22:39

Re: Bustent

Bericht door Chris1974 »

Dat lijkt helemaal nog niet zo gek. Ik heb ook een opblaasbare tent, maar nadeel van die is dat er geen luifel aan zit. Dus zodra de zon schijnt bak je er uit en kun je nergens meer zitten... En niet te duur ook!
Plaats reactie