Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Generation 4

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
keverenco
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2020, 08:57

Generation 4

Bericht door keverenco »

Goedemiddag allemaal,

laat ik me even voorstellen; ik heet Stijn, en heb van een forumlid een autootje overgenomen.

Afbeelding

Afbeelding

Het betreft een zogenaamde "Generation 4", ik kende het niet, maar sommigen onder jullie wel zag ik hier (na ik hem gekocht had) verschijnen
keverenco
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2020, 08:57

Re: Generation 4

Bericht door keverenco »

De bus is zoals in de advertentie stond echt goed onderhouden, ondertussen staat er weer 1000 km meer op, en nog niets ernstigs ontdekt.

Binnenkort (binnen 8000km is er weer 90.000km voorbij) komt er weer een nieuwe distributieset op, en kan hij normaalgezien nog vele kilometers mee, nadien wordt de motorkap en een stukje zijflank (de vernis is er volledig af) herspoten.

De t4 is niet onze dagelijkse wagen maar zal vooral als werkpaard gebruikt worden (in bijberoep werk ik aan luchtgekoelde VW'tjes) dus wou ik hem toch wat lager bij de grond brengen.
Maar, aangezien er vaak een trailer zal achterliggen, en nog wat materiaal achterin zou ik graag weten wat jullie zouden aanraden?

ik heb reeds gelezen dat er verschillende soorten veren zijn ('k heb nog niet gekeken welk model er onder de mijne zitten) en was blijkbaar net te laat voor de HD set van Pascal over te nemen (dat leek me een logische keus).
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Generation 4

Bericht door Snautzer »

Mooie bus :knipoog . Ik had direct contact gelegd maar er bleek geen airco in te zitten en geen elec ramen en distributie waterpomp, koppeling etc zat erg dichtbij.
Denk dat je een goede koop hebt gedaan als je er wat TLC er tegenaan gooit.
Voor wat betreft de veren, die keuze hangt er af van wat voor belasting je mee gaat rijden. Op eldiape.nl staat een staatje met belasting/kg en kleurcode. Ook kan je bin ediape.nl leuke verlagings tips vinden.
Keuze van veren sterkte is best een dingetje:
Voorbeeld ik heb een multivan maar daar zitten de sterkste veren onder waardoor de kont omhoog gaat. Bij komend nadeel is dat deze sterke veren indien gereden onbelast vaak bij de bovenste of onderste wikkel breken.

Best even een inschatting maken met wat voor belasting je normaal rijd. Mocht je slechts af en toe zwaar belasten zou je aan hulpveren kunnen denken
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Generation 4

Bericht door Pascal-141 »

Als je wil verlagen , en toch nog wat wil kunnen laden of aanhangers trekken , dan zou ik -4 of -5cm veren steken , zeker niet meer .
Ik heb jaren verlaagd rondgereden met T4 en steeds (zware) aanhangers getrokken.
Ik had zelfs mijn trekhaak aangepast omdat ik zo laag rondreed. ( trekhaak was 6cm omhoog gebracht)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie