Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 416
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door Timy »

Mogelijk kan je bij een forumlid langs en zien wat de heikele punten zijn?
Waar kom je vandaan?
Gebruikersavatar
andre-VW
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 jul 2020, 08:31

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door andre-VW »

Snautzer schreef: 11 jul 2020, 17:36 Ik had je een link gegeven met een bus. Is dat niets ?

http://link.marktplaats.nl/m1565695429? ... ons_seller


morge,

de eerste is van 1995, wij hebben na veel gelezen te hebben op dit forum (veelal zoek functie) besloten als wij een T4 nemen
Dan wordt het een 2000 + ivm toch wel de roest issues in de eerste modellen.

de 2de heeft een vaste hoge kap. Deze kunnen wij niet bij ons op de parkeerplaats zetten ik moet door een soort tunnel die is 207 hoog.
Waarna ik een eigen parkeer gelegheid hebt (met overkapping).

Groetjes Andre
Gebruikersavatar
andre-VW
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 jul 2020, 08:31

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door andre-VW »

Timy schreef: 11 jul 2020, 21:51 Mogelijk kan je bij een forumlid langs en zien wat de heikele punten zijn?
Waar kom je vandaan?

Goedmorgen Timy, wij wonen in Zwolle.
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 416
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door Timy »

andre-VW schreef: 12 jul 2020, 11:33
Timy schreef: 11 jul 2020, 21:51 Mogelijk kan je bij een forumlid langs en zien wat de heikele punten zijn?
Waar kom je vandaan?

Goedmorgen Timy, wij wonen in Zwolle.
Oei.. dan is Waddinxveen helaas niet om de hoek..
Gebruikersavatar
andre-VW
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 jul 2020, 08:31

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door andre-VW »

Timy schreef: 12 jul 2020, 16:22
andre-VW schreef: 12 jul 2020, 11:33
Timy schreef: 11 jul 2020, 21:51 Mogelijk kan je bij een forumlid langs en zien wat de heikele punten zijn?
Waar kom je vandaan?

Goedmorgen Timy, wij wonen in Zwolle.
Oei.. dan is Waddinxveen helaas niet om de hoek..
idd dat is een leuk stukje. Maar ook aankoop van een Camper rijden wij gewoon door geheel Nederland.
Beter een keer voor niets rijden dan iets leuk gemist te hebben...

Groet,
Andre
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door websurfer »

beverwijk dan ?
iets dichter bij
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 416
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door Timy »

Mocht je dan deze hoek komen. Por maar.. wie weet schikt het mij om mee te kijken. Garantie tot aan de deur natuurlijk :nuts
Gebruikersavatar
andre-VW
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 jul 2020, 08:31

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door andre-VW »

jan2009 schreef: 11 jul 2020, 15:54
Conclusie wij kijken nog even rustig verder en verhogen onze budget om toch wat jongere VW te kopen.
Verstandige keuze.
Daar heb je op de lange termijn in verschillende opzichten meer plezier van.
En veel lezen in de tussentijd op dit forum.
En proefrijden met verschillende motoren wellicht , ook al is het een bus die je helemaal niet wil kopen.
Een handelaar wil altijd verkopen dus een proefrit is een vereiste.
IDD,

ik heb nu ook gereden in een T4 van 2001 met een 2.5TDI naja ik moet eerlijk zeggen dat rijd echt goed.
Daarop kan ik weinig opmerkingen maken. de Camper had helaas niet het interieur wat echt handig was voor ons toen wij gingen kijken.
Maar verder was het echt een plaatje om te zien. Maar ja helaas wij kijken verder
Golf XXL
Berichten: 59
Lid geworden op: 30 apr 2017, 16:24

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door Golf XXL »

Hanz schreef: 11 jul 2020, 11:58 Inderdaad één groot flauwekul verhaal. En die vorige eigenaar die hem na zeven jaar met pijn in het hart wegdoet is volgens de RDW pas een half jaar de eigenaar.
Wekt allemaal niet veel vertrouwen.
Niet te geloven dat iemand zulke verhalen verzint...iedereen weet toch dat zulke historie te checken is.
Zelf maken , ja natuurlijk!
Gebruikersavatar
andre-VW
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 jul 2020, 08:31

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door andre-VW »

inmiddels wat VW campers verder

- jaartal 2002 (2.5TDI 102pk) indeling was zelf gemaakt maar konden niet veel aan veranderen.
- jaartal 2001 (2.5TDI 88 PK)volgens de garage 1 plekje roest. toen ik kwam was het van lak problemen tot rondom roest plekken.

morgen naar we naar een T4 van 2000 (2.5TDI 102pk) kijken (particulier) volgens de eigenaar aantoonbaar zeer goed onderhouden. zowel motorisch als uiterlijk.
Wel is het interieur eigenbouw (wat natuurlijk niet erg is) maar zou de bus goed zijn zullen we dat aanpassen veranderen naar smaakt.
maar als het klopt en het is aantoonbaar wat de huidige eigenaar zegt is het een zeer goed onderhouden T4 zowel motorisch als uiterlijk.

Resume morgen weer aardig wat Km's maken richting Doetinchem ...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door Multivan Generation »

Voel je al de verschillen in het rijden?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
andre-VW
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 jul 2020, 08:31

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door andre-VW »

Multivan Generation schreef: 17 jul 2020, 19:36 Voel je al de verschillen in het rijden?
Tussen de 88PK en 102 moet ik eerlijk zeggen minimaal ik heb het idee dat de 88PK wat sneller in de wat hogere toeren zit.
Maar rijd prima daarvoor zou ik ik de 2.5TDI 88pk niet voor te laten staan. wel hebben wij ons voorgenomen dat het tussen de uiterlijk 99 t/m 2003 T4 wordt.
De T5 is afgeschreven persoonlijk vindt ik de T5 een mooi ding. Maar je leest zoveel "horror" verhalen over kosten en problemen dat mijn vrouw dit niet aandurft (en zij is meestal de verstandiger :knipoog van ons 2)

Morgen een leuk stukje rijden (kleine uur en 20 min dacht ik) en hopelijk zien we mogelijk DE T4.....
al weet ik al dat 80% van het interieur eruit gehaald zal worden om het aan te passen naar gebruik gemak voor ons. Hiervoor ben ik al aan kijken of er standaard setjes te koop zijn of 2dehands op marktplaats... etc.


Groet, Andre
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door Multivan Generation »

Ik denk dat T5 te kort door de bocht is.
Vanaf 2010 zijn ze stukken beter en betrouwbaar.
Maar we noemen het dan T5-GP met zijn 2.0 tdi motor en commonrail techniek..

Dus om ze allemaal over een kam te scheren en in zijn algemeenheid te schrijven dat een T5 veel problemen heeft....?

Even terugkomende op de verschillen tussen 88 en 102 pk. Als je het kunt betalen, ga voor de 102 pk. Zoals je zelf al ervaren hebt, is die wat stiller doordat de versnellingsbak verhoudingen wat langer zijn. Onderdelen zoals verstuivers maar ook versnellingsbak steunen zijn goed te verkrijgen, bij een 88pk wordt dat al problematisch.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
andre-VW
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 jul 2020, 08:31

Re: AAB motor (1995) met ruim 4 ton op de klok

Bericht door andre-VW »

Multivan Generation schreef: 18 jul 2020, 08:41 Ik denk dat T5 te kort door de bocht is.
Vanaf 2010 zijn ze stukken beter en betrouwbaar.
Maar we noemen het dan T5-GP met zijn 2.0 tdi motor en commonrail techniek..

Dus om ze allemaal over een kam te scheren en in zijn algemeenheid te schrijven dat een T5 veel problemen heeft....?

Even terugkomende op de verschillen tussen 88 en 102 pk. Als je het kunt betalen, ga voor de 102 pk. Zoals je zelf al ervaren hebt, is die wat stiller doordat de versnellingsbak verhoudingen wat langer zijn. Onderdelen zoals verstuivers maar ook versnellingsbak steunen zijn goed te verkrijgen, bij een 88pk wordt dat al problematisch.
Daar heeft u idd een punt,

En inmiddels hebben wij ook besloten om voor nu even te stoppen met zoeken want deze zomer wordt het toch niet meer.
Wat wij gaan doen is wij doen onze auto weg doen want eerlijk gezegd rijden wij bijna niet en die staat meer stil.
Het meeste doe ik met de ouwe trouw fiets. en als ik weg moet is het nou zeg 1x per week of zeg 2 weken maar goed wij doen onze auto weg.
En willen dan een T5 kopen (2010 of later idd) dan gebruik ik hem ook zou ik een keer weg moeten als "auto".

vanaf februari of maart gaan wij weer wat rond kijken. Of er moet echt een plaatje voorbij komen
Plaats reactie