Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuw hier en nieuw project!

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Bibi
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2020, 19:45

Nieuw hier en nieuw project!

Bericht door Bibi »

Dank voor accept ten eerste en ooowww :adhd we zijn begonnen met ons nieuwe project!! Hebben een T4 DC (inmiddels hebben we de DC eruit en nu bezig met de vloer.. voor mij is het de eerste keer dat we van scratch beginnen dus ik lees een hoop topics en zal hier en daar met een vraag komen als ik iets niet kan vinden!! Onwijs tof dat jullie dit forum hebben en alle ervaringen maken het een rijk geheel!
Over vloer... hoe krijgen we die er zo goed mogelijk uit zonder de bodem te beschadigen? Hij zit mega strak verlijmd!! (Laat ik gelijk maar met de deur in de bus vallen...😅.. )
Bijlagen
IMG-20200712-WA0040.jpg
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Nieuw hier en nieuw project!

Bericht door Snautzer »

Welkom op her forum. Als ik me niet vergis staan er diverse thread met mensen die ook een vloer er uit hebben gehaald.
Leuke bus.
Bibi
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2020, 19:45

Re: Nieuw hier en nieuw project!

Bericht door Bibi »

Dank je wel, Snautzer... :)
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Nieuw hier en nieuw project!

Bericht door Snautzer »

Je moet even goed kijken. Zover ik weet zitten de bedrijfs vloeren vaak en met schroeven dwars door de bodem op een aantal plekken en verlijmt vast. Ik zou eerst de bodem van onder af eens zeer goed inspecteren of je hier en daar geen schroef punten tegen komt

De aan de andere kant opzoeken en verwijderen.



Een bodem ziet er zo uit viewtopic.php?f=23&t=64667&p=466525&hilit=Bodem#p466525

Ik zou de beplanking inzagen in de richting van de ribbels en dan met voorzichtigheid wegbreken met een koevoet.

Dan de lijm resten verwijderen en eventuele gaatjes dichten. Zie link.
ruud vd meulen
Berichten: 99
Lid geworden op: 25 mei 2019, 19:23
Locatie: West-friesland

Re: Nieuw hier en nieuw project!

Bericht door ruud vd meulen »

ik lifte de vloer achter iets op, klosje er onder en met een platte schop de lijm doorsteken, uiteraard het klosje steeds verder naar voren schuiven
Bibi
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2020, 19:45

Re: Nieuw hier en nieuw project!

Bericht door Bibi »

Thnx... we zijn al gestart met deze methode!! Steeds een stukje verder! We komen er wel tussen de bedrijven door... :knipoog

-edit- Er zit zoveel rotzooi en roest onder.. :groteogen dat wordt een flinke klus!! Maaaaar... als het klaar is!! :jump
Plaats reactie