Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T5 aankoop keuring een goed idee?

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
andre-VW
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 jul 2020, 08:31

VW T5 aankoop keuring een goed idee?

Bericht door andre-VW »

Goedemiddag.

Wij hebben geruime tijd zitten kijken naar een VW T4 camper maar parkeren is nog al een probleem (stalling / garage huren etc) Waarna wij besloten hebben om onze auto weg te doen.
Waarna wij alsnog voor een T5 camper willen gaan die wij op onze eigen parkeerplaats kunnen zetten. de T5 gaan wij ook als "auto" gebruiken het meeste doe ik toch op het fietsje het is net even wat ophalen buiten de stad of dergelijke acties.

Maar omdat je nog al wat "verhalen" leest over (grote) kosten met de T5 motor en die kosten zijn niet mis wat allemaal leest. is het dan verstandig om een aankoop keuring te doen?
Of heeft dit niet veel nut ? (ik neem aan dat men ook het motor managent uitlezen ? )
Ik begrijp dat er altijd "wat" kan zijn maar ik lees verhalen van 5.000 of meer aan kosten aan wat men dan noemt "ontwerp fouten" van de motor.

Wij willen dan ook vanaf februari ongeveer kijken naar een VW T5 zeg vanaf 2007 tot 2011 en dan of dat wij een bus kopen die omgebouwd wordt of direct een volledig ingerichte camper T5.

alvast bedankt


Groet, Andre
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW T5 aankoop keuring een goed idee?

Bericht door Multivan Generation »

Ik kan je adviseren, als je budget het toelaat, om na te denken over een 2.0 TDI (excl 180 pk).
Meest toekomst zeker(euro 5 met common rail verstuivers) van de bouwjaren range die jij aangeeft en niet de 2,5 TDI (euro 4 pompverstuiver motor) waar jij over gelezen hebt.
Ook technisch onderhuids zijn die bussen ook gewoon nieuwer (T5-GP vanaf 2010)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
andre-VW
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 jul 2020, 08:31

Re: VW T5 aankoop keuring een goed idee?

Bericht door andre-VW »

Multivan Generation schreef: 26 jul 2020, 16:50 Ik kan je adviseren, als je budget het toelaat, om na te denken over een 2.0 TDI (excl 180 pk).
Meest toekomst zeker(euro 5 met common rail verstuivers) van de bouwjaren range die jij aangeeft en niet de 2,5 TDI (euro 4 pompverstuiver motor) waar jij over gelezen hebt.
Ook technisch onderhuids zijn die bussen ook gewoon nieuwer (T5-GP vanaf 2010)
Ik heb even gekeken maar de T5 als bus met de 2.0tdi moet lukken van 2010 t/m 2013 Dan moet het camper budget een stuk kleiner maar een basis camper zou moeten lukken als ik zo de prijzen zie.
wij hebben een budget in gedachten van ongeveer 15.000 euro.


mvg
Andre
Gebruikersavatar
Hielke H
Berichten: 223
Lid geworden op: 30 mar 2019, 16:02
Locatie: Apeldoorn

Re: VW T5 aankoop keuring een goed idee?

Bericht door Hielke H »

Ik zou sowieso een aankoopkeuring laten doen als je voor een dergelijk bedrag een bus gaat kopen. Kan nooit kwaad om behalve motorisch tevens naar andere aspecten te laten kijken.
En wat er gevonden wordt is weer voer voor de onderhandelingen waarbij de kans groot is dat je de aankoopkeuringskosten er weer uit hebt.
ruud vd meulen
Berichten: 99
Lid geworden op: 25 mei 2019, 19:23
Locatie: West-friesland

Re: VW T5 aankoop keuring een goed idee?

Bericht door ruud vd meulen »

en houd rekening met de eventuele BPM
Gebruikersavatar
andre-VW
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 jul 2020, 08:31

Re: VW T5 aankoop keuring een goed idee?

Bericht door andre-VW »

ruud vd meulen schreef: 26 jul 2020, 23:21 en houd rekening met de eventuele BPM
van grijs kenteken naar camper kenteken?
Gebruikersavatar
Hielke H
Berichten: 223
Lid geworden op: 30 mar 2019, 16:02
Locatie: Apeldoorn

Re: VW T5 aankoop keuring een goed idee?

Bericht door Hielke H »

Jup
Gebruikersavatar
andre-VW
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 jul 2020, 08:31

Re: VW T5 aankoop keuring een goed idee?

Bericht door andre-VW »

Hielke H schreef: 27 jul 2020, 18:06Jup
goede niet bij stil gestaan eerlijk gezegd.

Leeftijd is
tenminste, maar minder dan, dan is het
percentage plus voor iedere
maand extra
9 jaar en 6 maanden 92% 0,083%


maar dat valt opzicht nog mee.
Plaats reactie