Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Startproblemen

vragen over de T4
Plaats reactie
Niels71
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mei 2017, 09:35

Startproblemen

Bericht door Niels71 »

Goedenavond,

M’n bus start niet meer. Eerst was het nog af en toe.
Ik heb gelezen dat het een blokje is of het contactslot
zelf. Klopt dit en wat is precies het blokje?
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Startproblemen

Bericht door Snautzer »

https://www.google.com/search?q=contact ... e&ie=UTF-8

Genoeh over te vinden. Bus start niet. Kan ook relais 109 zijn. Zou daar eerst even naar kijkwn.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Startproblemen

Bericht door Multivan Generation »

Snautzer schreef: 31 jul 2020, 08:31 https://www.google.com/search?q=contact ... e&ie=UTF-8

Genoeh over te vinden. Bus start niet. Kan ook relais 109 zijn. Zou daar eerst even naar kijkwn.
Relais 109 ga je denk ik niet aantreffen op een T4 met 2.0 benzine.. denk ik zo :knipoog :gekte
Begin inderdaad eerst met je contactblokje te vervangen, en lukt je dat niet of durf je dat niet, dan ben je welkom hoor, dan doen we het samen.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Startproblemen

Bericht door Snautzer »

Altijd handig als men noteerd wat voor bus het is vind je niet ?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Startproblemen

Bericht door Multivan Generation »

Snautzer schreef: 31 jul 2020, 09:53 Altijd handig als men noteerd wat voor bus het is vind je niet ?
Yes mee eens op een Duits forum zoals Tx-board wordt je daar best stevig op gewezen om je profiel in te vullen, om vooraf dit soort discussies al te voorkomen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Niels71
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mei 2017, 09:35

Re: Startproblemen

Bericht door Niels71 »

Oké bedankt! Ik dacht dat alle T4’s wel hetzelfde starterspatroon hadden. Zal het voortaan ff vermelden om wat voor type het gaat, sorry dat sommige hier nogal geïrriteerd door raken!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Startproblemen

Bericht door Multivan Generation »

Maak je niet druk daarover maar daarmee krijg je wel meer to the point antwoorden en geen oplossingen aangeboden die voor jou niet /minder van toepassing zijn..

Kijk in jouw geval ook nog eens naar de startaccu en of de spanning daarvan wegvalt bij starten..
Maar eerste verdachte is contactblokje wat de mechanische draaibeweging van je sleutel omzet naar het maken van een elektrische verbinding zodat er normaal gezien gestart kan worden.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Olaf
Berichten: 677
Lid geworden op: 18 aug 2013, 22:30
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Startproblemen

Bericht door Olaf »

Niels71 schreef: 31 jul 2020, 21:07 Oké bedankt! Ik dacht dat alle T4’s wel hetzelfde starterspatroon hadden. Zal het voortaan ff vermelden om wat voor type het gaat, sorry dat sommige hier nogal geïrriteerd door raken!
Maar nu weten we nog niet om wat voor motor het gaat :bonk
Kijk ook even de massa van de accu naar carrosserie na, en de aansluitingen op de startmotor.

Groeten, Olaf
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Niels71
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mei 2017, 09:35

Re: Startproblemen

Bericht door Niels71 »

Het is een 2.0 uit ‘99 wijsneus, G3. Bedankt, ik ga het allemaal ff checken!! 👍👌
Plaats reactie