Nu hebben ze de sporing en wielvlucht afgesteld op de juiste waarden dmv de spoorstangen te verstellen en de canter(of camber) te stellen(uiterst ingesteld, kon niet verder gedraaid worden(afstelplaatje bovenstefuseekogel)).
Van de askanteling(zijn de middelste bouten ergens midden onder de auto) begrepen ze niet en dat moest verder uitgezocht worden. Hier is wel aan gedraaid, maar of ze terug zijn in de oude positie weet ik niet. Is dit wel belangrijk voor een goede wegligging? ook bij het draaien aan deze moeren veranderde de waarden niet van de askanteling. Misschien dat er een handeling bij moest gebeuren?
Ik heb even het rapportje bijgevoegd en op de rapport is te zien dat de wielvlucht en sporing is bijgesteld.
De sporing en wielvlucht is nu goed, maar ik vraag mij af of de askanteling ook benodigd is om te verstellen en is dit door middel van alle de middelste moeren onder de auto of nog meer?
Of zijn er nog andere speciale handelingen voor nodig. B
![fun :driveT4](./images/smilies/t4_driving.gif)
Rapport wielvlucht en sporing nu goed. Askanteling ???
Tijdens het bijstellen van de Camber(wielvlucht) Links is goed en rechter straks
Auto op de brug
Onderstaand heb ik ergens van het forum gevonden:
Sporing: hoeveel de wielen naar elkaar toe of van elkaar af gedraait staan
Camber od wielvlucht: hoe scheef het wiel vertikaal gezien staat
Caster(askanteling??): hoe scheef de lijn door de fuseekogels tov vertikaal staat van opzij gezien
KPI (KingPin Inclination): hoe scheef de lijn door de fuseekogels tov vertikaal staat van voren gezien