Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 multivan vragen

vragen over de T5
Plaats reactie
Marcelg
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2020, 12:53

T5 multivan vragen

Bericht door Marcelg »

Hoi allemaal,

Ik heb mij zojuist geregistreerd op dit forum omdat we de overweging maken om een multivan 2.5tdi 175pk aan te schaffen.
Bus komt uit 2005 en heeft 3ton gereden.

Is deze bus eventueel geschikt om een caravan van 1500kg te trekken door de bergen zonder als slak heuvel op te gaan?

Ervaring met een gehuurde camper leert ons dat we het hefdak niet gebruiken( leven buiten en slapen alleen in de camper) echter hebben we die wel nodig om als camper te boek te staan. Zijn er goed(koop) Hefdakken zonder dat het dak verhoogd wordt( ivm parkeergarages)?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: T5 multivan vragen

Bericht door jos_br »

Voor dat dak zijn verschillende daken te koop die zeer plat zijn. Voor de motor die voorhebt te kopen is het misschien beter je vooral goed in te lezen alhier!

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Marcelg
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2020, 12:53

Re: T5 multivan vragen

Bericht door Marcelg »

Als ik de berichten lees over de 2.5tdi is het alsof iedereen problemen heeft met dit blok. Klopt dit wel aangezien er duizenden rondrijden?
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: T5 multivan vragen

Bericht door Snautzer »

Vaak zijn diegene die in de pen kruipen diegene die pech hebben. Zijn er een boel gemaakt. Maar toch zijn deze motoren vergelijkenderwijs kwetsbaar en kunnen hoge kosten daar uit voortvloeien.
Gebruikersavatar
Hielke H
Berichten: 223
Lid geworden op: 30 mar 2019, 16:02
Locatie: Apeldoorn

Re: T5 multivan vragen

Bericht door Hielke H »

Hier zie je staan wat een veel voorkomend probleem is (en wat er eventueel aan te doen is.)

https://www.lgmotorenrevisie.nl/auto-me ... en-bussen/
Gebruikersavatar
Flaterik
Berichten: 94
Lid geworden op: 21 jan 2020, 15:51
Locatie: NL & Spanje

Re: T5 multivan vragen

Bericht door Flaterik »

Vanaf 2007 is er een update gekomen. De vroegere modellen hadden wat meer kinderziekten. Maar het is een hele fijne auto als er goed onderhoud is gepleegd. Denk dat je je daarop moet focussen. En spit dit forum van voor tot achteren uit. Leer je zeer veel van, de 2.5 tdi is niet de meest betrouwbaarste. Wel de meest lekker klinkende...
Problemen;

Waterpomp
Tandempomp
Versleten nokkenas
Uitgesleten kop waar de injectoren vast zitten
Etcetcetc.
Don't follow, take the lead
veerman
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:26

Re: T5 multivan vragen

Bericht door veerman »

Ik heb n multivan van 2005 en trek hiermee n caravan van 2500 kg. De bus heeft er geen noemenswaardige problemen mee en deze heeft inmiddels 215000 km gelopen.
Mvg Frank
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: T5 multivan vragen

Bericht door jos_br »

Marcelg schreef: 27 jul 2020, 17:09 Als ik de berichten lees over de 2.5tdi is het alsof iedereen problemen heeft met dit blok. Klopt dit wel aangezien er duizenden rondrijden?
Laten we het erop houden dat je niet meteen je laatste geld in de aanschaf met proppen, houd een budget over voor noodzakelijke reparaties.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
Bazz
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 okt 2018, 12:19

Re: T5 multivan vragen

Bericht door Bazz »

Tja , wat is goedkoop , ik heb toch iets meer uitgegeven aan een hefdak van FSL . Mooi vlak en in vorm van het dak . Maar wel iets duurder dan die vlakke platen met goedkoop doek wat geen water kan hebben . . ..
:ikrij T5 GP 2012 LPG G3 Camper :ikrij :groteogen gas er op :groteogen blijf lachen :bifun
Marcelg
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2020, 12:53

Re: T5 multivan vragen

Bericht door Marcelg »

Bedankt voor alle antwoorden.

Is vw met de multivan de enige op de markt met een 7 persoons bus waarbij je kan spelen met de indeling/ slaapbanken maken?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 multivan vragen

Bericht door Multivan Generation »

Ook Renault traffic, Opel Vivaro westfalia hebben die mogelijkheid, alleen zie je die bijzonder weinig.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Frankm
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 jun 2020, 18:32

Re: T5 multivan vragen

Bericht door Frankm »

Wij hebben om deze reden een multivan uit 2011 gekocht. superplat hefdak erop en gaan. Bevalt super geen enkel probleem met de caravan erachter. Wij hebben wel de 180 pk dsg versie.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 multivan vragen

Bericht door Multivan Generation »

@topicstarter,
Nog nieuws? Kun je ons updaten?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie