Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Telefoonhouder

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Telefoonhouder

Bericht door whizzi »

Ik weet niet of het hier het beste staat, maar het gaat om een T5gp, dus wellicht wel.

De vraag is simpel. Ik zoek een goede manier om mijn telefoon in mijn bus op te hangen. Ik heb een vrij forse telefoon (Samsung Galaxy S10+) en gebruik de telefoon vooral voor navigatie (Google Maps werkt gewoon beter dan de standaard nav van de bus).

Bij voorkeur ook met wireless lader.

Ik heb een ding voor aan het raam gehad, werkte redelijk goed. Oplader ging met enige regelmaat uit en met een beetje warm weer gaf de telefoon aan dat ie oververhit raakte (want, vol in de zon). Andere nadeel is dat deze bij het opladen rond de 80% stopte en ervoor zorgde dat de telefoon elke 5 seconden op laden sprong en daarna er weer vanaf. Heel irritant.

Ik heb ook van die klem-dingen gebruikt voor in mijn luchtrooster. Geen van allen blijft ook maar enigszins zitten. Meestal al na enkele minuten begint het ding heen en weer te schudden en laat los, inmiddels ook 1 van de plastic luchtgeleiders afgebroken hierdoor.

Dus ik ben benieuwd, hoe hebben mensen hun telefoon hier de bus of is er een alternatief door bijvoorbeeld een autoradio met Google navigatie, Spotify en Google Music. En nee, ik ben niet het type wat loopt te appen, maar ik zou het fijn vinden als het toestel wel in bereik is.

En mocht er geen beschikbaar zijn met wireless charging, dan is met kabel ook goed.
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: Telefoonhouder

Bericht door hugopoley »

Ik heb zelf de originele radio vervangen voor een Alpine Halo9, deze beschikt over Andriod auto en werkt prima. Lekker groot scherm (9") waardoor alles goed duidelijk en zichtbaar is. Mijn telefoon had ik eerst in het bakje onder de radio liggen (dat bakje onstaat doordat de Alpine een enkel din is), maar ik vond het irritant dat hij dan begon te schuiven.. (Ik stoor mezelf aan losse dingen en rammeltjes... :bonk ) Dus heb mijn wireless lader die ik nog had liggen van mijn vorige auto aangepast en bevestigd in 1 van de "lege" knoppen in het dashboard. Zit nu stevig vast en rammelt, zakt, of beweegt niet. Ook niet met een grote telefoon erin. (Galaxy note10)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Telefoonhouder

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb het zo:


Kijk anders ook eens naar oplossingen van het merk Brodit
Bijlagen
20171026_202015.jpg
20171026_170839.jpg
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Telefoonhouder

Bericht door ktmkrik »

Ik heb het zo gemaakt met een iOttie draadloos laadsysteem.
Steun gemaakt en bevestigd aan de voet van de koelbox houder, bovenin een plaatje gelast waar de steun van de ventilatie opening weer precies invalt en goed klemt.
Bijlagen
iOttie  (2).png
iOttie (2).png (218.06 KiB) 819 keer bekeken
iOttie .png
iOttie .png (210.36 KiB) 819 keer bekeken
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Telefoonhouder

Bericht door whizzi »

Dankzij de tip van Multivan Generation heb ik een Brodit kit gekocht en dat zit erg goed en precies zoals ik wilde. Helemaal blij nu! :D
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Plaats reactie