Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Opperbeun stelt zich voor.

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
opperbeun
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jan 2020, 14:41

Opperbeun stelt zich voor.

Bericht door opperbeun »

Goedemorgen beste forumleden,

Ik ben Dave Nagtegaal en al even geregistreerd maar nog niet voorgesteld dus bij deze :jumpklap
Mijn leeftijd is 29.
Na ons hele leven in Vlaardingen gewoond te hebben zijn we vorig jaar neergestreken in het mooie Stampersgat.(Brabant)
Samen met mijn vrouw (27jaar) en kind (1jaar) en 2 honden.

Ik ben werkzaam als zzper en heb al jaren een eigen bedrijfje in de loodgieterij, verwarming, airco, elektra etc..Afgelopen jaar ook nog voor een baas gewerkt wat uiteindelijk niks is geworden.
Daarnaast heb ik ook een flinke auto hobby welke door de jaren heen wel is afgezwakt van het extreme naar het normale.
Als ik mijn oude kenteken bewijzen tel zit ik ongeveer op 40 auto's in de 11jaar dat ik mijn rijbewijs bezit.

De laatste tijd vind ik het erg leuk om met bestel bussen bezig te zijn. Ook rijden ze natuurlijk gewoon heerlijk!
Zo heb ik al diverse enkele carbines omgebouwd naar dubbele met RDW goedkeuring etc.
Maar ook het ombouwen of het toevoegen van opties welke niet standaard geleverd zijn vind ik leuk.

Ook beschik ik over Vagcom wat gewoon ideaal is bij storingen en bij het activeren van opties.

Momenteel bezit ik een Volkswagen Transporter T5 van het bouwjaar 2009 2.5 TDI verlengd dubbele cabine met een kmstand van 370K.
Deze bus heb ik gekocht begin januari voor weinig centjes, de bus heeft een versleten nokkenas en liep beroerd.
(Wellicht heeft iemand hem wel op marktplaats voorbij zien komen of is hij van een bekende)

De bus heeft een hele tijd naast ons huis gestaan omdat ik er simpelweg geen tijd voor heb (Ook zijn we ons huis aan het verbouwen)
In maart begonnen met het demonteren van de cilinderkop en heel het front.

Na alles geïnspecteerd te hebben de afweging maken om het blok te vervangen of alles aan te pakken.
Ik hou erg van originele onderdelen en zie liever dat het originele blok behouden blijft.
Nou heb ik bijna alles compleet en kan hem weer opbouwen.

Het plan is verder om heel de neus een facelift te geven samen met het interieur.


In de toekomst zal ik misschien nog wel meer busjes gaan kopen om op te knappen of te verbouwen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Opperbeun stelt zich voor.

Bericht door Snautzer »

Hoi en welkom. Versleten nokken as komt wel vaker voor helaas bij de T5. Mooi dat je het aan durft om dat te repareren.
Veel plwzier met hey verbouwen van je bus. Er zijn heel wat voorbeelden te vinden hier.
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: Opperbeun stelt zich voor.

Bericht door hugopoley »

Welkom hier
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3631
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Opperbeun stelt zich voor.

Bericht door krekwakwol »

Welkom hier op het forum.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Plaats reactie