Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T6 Bus camper voor Mark

VW T6 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Multivan Generation »

en dan houten stroken gezaagd en die tegen elkaar aan gezet, natuurlijk weer te passend gemaakt :bonk
Dus het uittrekken van het bed ging ietwat stroef..
boor malletje gemaakt
boor malletje gemaakt
begint al wat te worden.
begint al wat te worden.
20200819_210756.jpg
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Multivan Generation »

maar goed, hout op hout glijdt niet heel lekker dus wat expertise bij Mickelmoen gevraagd.
Hij kwam niet met een pas-klare oplossing maar heeft mij met een linkje wel op een denk-proces gezet :toppie

Heb van wat rest stukjes en wat verschillende middelen proefjes gemaakt om te kijken hoe dit zou werken.
Doel was, om het ten opzichte van elkaar gladder te krijgen, minder wrijving, dus gemakkelijker uitschuifbaar,
maar ook bescherming van de kopse zijde en de grain van het hout mooi naar voren te komen.
even wat middeltjes gepakt
even wat middeltjes gepakt
20200820_111024.jpg
20200820_111038.jpg
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Multivan Generation »

en de uiteindelijke verrassende winnaar :gekte
Kroonoil PTFE oil voor derailleurs
Kroonoil PTFE oil voor derailleurs
Mooi om te zien, dat de strookjes mooi zichtbaar worden.

wordt al een bed
wordt al een bed
even testen..
20200820_172508.jpg
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Multivan Generation »

idee van het bed en hoe het zou moeten werken
20200819_220730.jpg
Gisterenavond nog wat pootjes gemaakt en een aantal mensen hebben wat video'tjes gezien daarvan en van mijn zangkunsten kunnen genieten :knipoog :bifun
Bijlagen
20200820_213209.jpg
20200820_201613.jpg
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Renew »

Goed dat de oplossing voor jouw probleem is gevonden! 😀
Voorwat betreft het schuifvraagstuk heb je ook al een goede oplossing gevonden maar zouden nylon glijdertjes en wat teflonspray (zo nu en dan) ook niet werken?
Hoe breed is het bed nu uiteindelijk geworden?
Het ziet er echt netjes uit! Het gaat echt mooi worden, ik hoop dar er dit seizoen nog veel gebruik van gemaakt gaat worden.
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door MGA1600 »

Renew schreef: 21 aug 2020, 12:47 Goed dat de oplossing voor jouw probleem is gevonden! 😀
Voorwat betreft het schuifvraagstuk heb je ook al een goede oplossing gevonden maar zouden nylon glijdertjes en wat teflonspray (zo nu en dan) ook niet werken?
Hoe breed is het bed nu uiteindelijk geworden?
Het ziet er echt netjes uit! Het gaat echt mooi worden, ik hoop dar er dit seizoen nog veel gebruik van gemaakt gaat worden.
Ik maak nogal eens houten gereedschap tbv frezen en zagen en daar heb ik ook vaak schuivende houtverbindingen. Mijn ervaring is dat ouderwetse meubelwas langdurig werkt, nadeel is alleen de ‘zware’lucht die dat spul heeft
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Multivan Generation »

Bed breedte is altijd een compromis als je met een zijkast werkt.
In dit geval hou ik 1 meter 24 qua breedte over,
Maar belangrijker met 2 gebruikers die 1,85 en 1,90 meter lang zijn is en wordt de langte van het bed.
Daarmee zit ik nu op 1,98 meter maar daar kan vrij eenvoudig 10 cm bij gemaakt worden.

Bed is gemaakt volgens het kiss-principe..
Dus geen kunstof rolletjes en andere tierelantijnen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door MGA1600 »

Het bed en de kasten zien er erg netjes uit! Hoe breed is het bed?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Multivan Generation »

MGA1600 schreef: 21 aug 2020, 14:01 Het bed en de kasten zien er erg netjes uit! Hoe breed is het bed?
Staat net hierboven beschreven maar je hebt er waarschijnlijk overheen gelezen, 1 meter 24 dus.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
ruud vd meulen
Berichten: 99
Lid geworden op: 25 mei 2019, 19:23
Locatie: West-friesland

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door ruud vd meulen »

Rottig schuivende lades, hout op hout, deed ik altijd insmeren met een kaars :toppie
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door MGA1600 »

Multivan Generation schreef: 21 aug 2020, 16:05
MGA1600 schreef: 21 aug 2020, 14:01 Het bed en de kasten zien er erg netjes uit! Hoe breed is het bed?
Staat net hierboven beschreven maar je hebt er waarschijnlijk overheen gelezen, 1 meter 24 dus.
Ja....inderdaad niet op tijd gezien.... sorry Peter!
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Renew »

Wat is het Kiss-principe??
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Renew »

Bedankt voor de link, achteraf heb ik daar vaker van gehoord en is dat een prima principe.
Wat er niet is of opzit kan ook niet kapot gaan 😀
En weer terug on topic!🥳
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Multivan Generation »

To do lijstje gemaakt met openstaande punten.

Eigenaar heeft ondertussen proefgelegen op 2 verschillende matrassen en zijn keuze gemaakt.

Gisteren zekeringen er een voor een ingestoken om 1 voor een de verschillende functies te testen en het ziet er, voor wat ik getest heb, goed uit.

Aan de achterzijde nog wat mogelijkheid gemaakt om losse zaken eenvoudig even op te bergen.. met bungee koord.

De luifel nu goed vastgezet met zelfgemaakte RVS extra beugels om meer stabiliteit te hebben.
Mooie luifel die Firma F45i.
De bedieningsstang was Italiaanse prutszooi, met speling in de haakbevestiging en ook veel te lang.
Die stang dus 45 cm ingekort en de haak goed passend vastgezet. Daar kunnen die Italianen nog wat van leren :bifun

Straks weer verder met to do lijstje..


Foto's uploaden vanaf telefoon werkt even niet status blijft grijs staan ipv dat het groen wordt.. :bonk :bonk
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie