Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: T6.1 Bulli edition vader & zoon 'mod' project

Bericht door dvr »

Multivan Generation schreef: 21 aug 2020, 10:11 @ DVR, heb jij de laatste jaren al eens onder je bus gelegen?

Dan weet je dat af-fabriek er veel blanke wax op de bodem zit (T6 en verder).
Daar overheen zit dan nog al het kunststof afwerkkappen..
Aan de achterzijde vanaf de achteras wordt de bodembescherming iets minder.
Maar om je bus daar nu voor weg te brengen?

De meesten die een nieuwe bus bestellen schuiven hem binnen de 5 jaar toch door..
Zie geregeld de onderkant en daar kan ik zeker zien dat de bus dagelijks op een bouw komt en ben van mening dat als ik m zou doorschuiven na 4 jaar
dat zeker naar een particulier het op de prijs invloed heeft.
Maar net als zoveel opties en toevoegingen de 1 loopt er mee weg en de andere boeit het niks en nogmaals blijft een slok op een borrel.
dvr nr 285
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: T6.1 Bulli edition vader & zoon 'mod' project

Bericht door edjeraketje »

Die klussen op de nieuwbouw zorgen idd voor een hoop modder/ophopingen. Ik haal 1 keer per jaar de modderkuipen in de spatborden even los. Aan de deurkanten zit altijd een hoop modder op gehoopt.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Fetivi
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 jun 2020, 14:59

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Fetivi »

Je zou hem kunnen laten behandelen met dinitrol. Ik heb dat met mijn Nissan Qashqai laten doen bij het Anti Roest Centre in Alphen aan den Rijn. Je bent je auto dan een week kwijt. Ze maken hem eerst helemaal schoon, dan laten drogen en daarna wordt hij met twee soorten Dinitrol behandeld. Ook de balken aan de binnenkant en de binnenzijde van de deuren worden behandeld. Spatschermen bij de wielen worden weggenomen om daarna het metaal te behandelen. Het kost wel wat (meer dan 1000,-), maar dan kan de auto er voorlopig weer tegen aan. Ik weet niet of het voor een Volkswagen ook nodig is. Volgens mij zijn die af fabriek beter behandeld dan de Nissan.
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Vandaag is begonnen aan het inbouwen van Bearlock. Nog een hele klus, OBD-slot, slot voor de versnellingsbak (aut), motorkapslot met nog een slot op een kabel onder de motorkap. Heb ook een VanLock voor de achterklep maar vanmiddag besloten deze niet te laten monteren. Waardevolle spullen liggen er nooit in en het inbouwen is toch een hele klus. Tja, had ik beter eerder kunnen bedenken (zonde van het geld want alles is afgestemd op 1 sleutel).

Het ziet er zeer solide uit. De motorkap openbreken lijkt me echt geen doen.
20200824_145318[1].jpg
20200824_145320[1].jpg
20200824_142111[1].jpg
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door hugopoley »

Mooie bus en ook een mooie kleur. En hele mooie upgrades gaan jullie toepassen!!
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: T6.1 Bulli edition vader & zoon 'mod' project

Bericht door edjeraketje »

Tricolore schreef: 18 aug 2020, 15:31 Ik heb zelf ook goede ervaringen met Powerflex. Deze zullen dan ook gemonteerd gaan worden.
Ik had juist mindere ervaring met Powerflex en ben daardoor over gestapt op Superpro. Net even iets meer oog voor detail. Zo hebben ze de binnenzijde van hun “rubber” met laser na behandeld, er zitten ruitvormige etsen in zodat het vet erin blijft zitten. Er zijn op internet wel de nodige informatieve filmpjes te vinden.
http://www.superpro.com.au/
https://www.fineline-imports.nl/onderst ... 83505.html
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Bedankt voor het delen. Ik had er nog nooit van gehoord. Ben wel tevreden met Powerflex maar die zitten onder personenwagens, verder geen idee hoe die het onder de T6.1 gaan doen. Ach, we gaan het meemaken. Mooi de link naar het filmpje voor al diegenen die erover denken en nog niets aangeschaft hebben dus nog kunnen kiezen :muur
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Vandaag weer een stapje verder. Het gecertificeerde DEFA klasse III alarm met afstandbediening zit er inmiddels in. Dus de boefjes die met een 'bestelde sleutel' denken geruisloos in te kunnen stappen wacht een verrassing, om van de mechanische beveiligingen nog maar te zwijgen. Ook de voor- en achter camera's zijn vandaag gemonteerd. Ik ben erg tevreden over de kwaliteit en functionaliteit. Werken altijd. De sirenes ; het was echt een hoop lawaai toen beide alarmen tegelijk afgingen zeg :ie waarbij het me opviel dat het originele alarm een stuk harder is dan die van DEFA, dit verbaasde me een beetje.

Volgende stap deze week is de sidebars en spiegels wrappen met carbon folie plus striping aan beide zijden en misschien ook op de achterklep. Later in de week de KW set, Powerflex en de nieuwe velgenset.
20200825_184649[1].jpg
20200825_184753[1].jpg
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Schroefset Bilstein B14 ipv KW.

Vanmorgen vroeg begonnen met het demonteren van het McPherson OEM systeem en vervangen voor een KW schroefset, echter blijkt de verkeerde geleverd te zijn :gif . Word je niet blij van want natuurlijk niet op voorraad en ook niet snel leverbaar. Echt meedenken en oplossen ho maar. Setje Bisltein B14 wél snel vind- en leverbaar. Dus, voor het eerst ga ik meemaken wat Bilstein onder een auto doet.

Ik persoonlijk denk dat het kwalitatief elkaar niet heel veel zal ontlopen maar deze mening is gebaseerd op een aanname. Iemand een gedachte over zijn ervaring met B14 schroefset onder een bus ?
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door edjeraketje »

Ik heb de b14 onder de GP (werkbus) zitten en met belading rijdt het prima. Heb ook gereden met de B14 onder een lege bus en vond het toen zelf een beetje harder.
Maar ik was aangenaam verrast over de set, vind m sowieso beter in vergelijking met de KW V3.
Ga morgen een Lowtec Hilow 4 onder de T5 2.5 zetten, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Vandaag de set alvast in elkaar gezet en de dempers op een combinatie van sportief/ comfortabel af gesteld.
Bijlagen
311237C4-0213-464B-B6F6-232C55EF3F95.jpeg
311237C4-0213-464B-B6F6-232C55EF3F95.jpeg (29.92 KiB) 1633 keer bekeken
D77D4694-8D32-4A66-94F7-5B717F7E8C2C.jpeg
D77D4694-8D32-4A66-94F7-5B717F7E8C2C.jpeg (32.99 KiB) 1633 keer bekeken
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door edjeraketje »

Tricolore schreef: 27 aug 2020, 14:34 Schroefset Bilstein B14 ipv KW.

Vanmorgen vroeg begonnen met het demonteren van het McPherson OEM systeem en vervangen voor een KW schroefset, echter blijkt de verkeerde geleverd te zijn :gif . Word je niet blij van want natuurlijk niet op voorraad en ook niet snel leverbaar. Echt meedenken en oplossen ho maar. Setje Bisltein B14 wél snel vind- en leverbaar. Dus, voor het eerst ga ik meemaken wat Bilstein onder een auto doet.

Ik persoonlijk denk dat het kwalitatief elkaar niet heel veel zal ontlopen maar deze mening is gebaseerd op een aanname. Iemand een gedachte over zijn ervaring met B14 schroefset onder een bus ?
Wat je ook nog kunt doen is een set anders fusees halen, je hebt nu de verzwaarde fusees en de verkeerde dempers of net andersom?
Heb evt nog wel een setje fusees als dat je helpt?!
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Dat beetje harder is waar ik nu een beetje bang voor ben. We rijden vaak zonder lading en als er al geladen wordt is het vaak lichte vracht (alles bij elkaar 150-200 kg.) Hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen. Onbekend is vaak onbemind he. Nou ja, als het niet bevalt kan ik er mss binnenkort een ander WJW'er een plezier mee doen :huilen.

Bedacht net (inmiddels te laat dus) dat V-Maxx ook een optie was geweest. Hoorde dat ze op voorraad hadden liggen en als je de prijs ziet :groteogen ....koop je 2 sets voor. Ken de kwaliteit niet, heb er geen ervaring mee maar had het graag uitgeprobeerd. Hier een linkje voor diegenen die het eens willen bestuderen of uitproberen : https://www.v-maxx.com/nl/producten/schroefsets/2833856 Naar wat ik begrijp is de set t.o.v. van de gevestigde orde veel comfortabeler i.c.m. sportief. Het uitproberen meer dan waard ? Een WJWér die er ervaring mee heeft opgedaan ? Zoals gezegd Onbekend maakt onbemind, ik weet het. Wat de boer niet kent vreet die niet :lach
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door hugopoley »

Ik heb de V-maxx extreme eronder zitten, en ben daar echt verrassend tevreden over. Ik was op mijn vorige auto's toch een kwaliteit gewend van H&R, en KW sets (de laatste viel me zwaar tegen..) Maar ik ben na een 1,5 jaar rijden op de v-maxx nog steeds zeer tevreden.
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

edjeraketje schreef: 27 aug 2020, 15:13
Tricolore schreef: 27 aug 2020, 14:34 Schroefset Bilstein B14 ipv KW.

Vanmorgen vroeg begonnen met het demonteren van het McPherson OEM systeem en vervangen voor een KW schroefset, echter blijkt de verkeerde geleverd te zijn :gif . Word je niet blij van want natuurlijk niet op voorraad en ook niet snel leverbaar. Echt meedenken en oplossen ho maar. Setje Bisltein B14 wél snel vind- en leverbaar. Dus, voor het eerst ga ik meemaken wat Bilstein onder een auto doet.

Ik persoonlijk denk dat het kwalitatief elkaar niet heel veel zal ontlopen maar deze mening is gebaseerd op een aanname. Iemand een gedachte over zijn ervaring met B14 schroefset onder een bus ?
Wat je ook nog kunt doen is een set anders fusees halen, je hebt nu de verzwaarde fusees en de verkeerde dempers of net andersom?
Heb evt nog wel een setje fusees als dat je helpt?!
Ik ga er eerst maar eens mee rijden wanneer de bus klaar is en testen om te zien wat het doet ? Ik houd je optie zeker in gedachte, bedankt :toppie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Multivan Generation »

Ik zie niets meer over pushbar en rearbar?
Vond ik op een T4 nog wel kunnen maar bij een T5-GP en T6 vond en vind ik het niet meer matchen bij de styling van de bus.
Of is het al van je lijstje af?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie