Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Eerste aankoop VW T4

vragen over de T4
Gebruikersavatar
autocaravana
Berichten: 254
Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21

Re: Eerste aankoop VW T4

Bericht door autocaravana »

gewoon op rekje hoogste punt klep
Als dat zo gewoon zou zijn dan zou je het wel eens zien. Ik heb het nog nooit gezien. Foto?
Ik zie alleen maar een houder die scharniert en op de stijl rechtsachter zit geschroefd.
Een fietsenrek op chassis of trekhaak heeft als nadeel dat het erg laag hangt en met een syncro wil je nu juist geen lange en lage overhang...
Dan nog het punt dat het nooit zal lukken het reservewiel en fietsen boven elkaar te krijgen. Dan moet het reservewiel een heel stuk boven het dak uitsteken. Dus achter elkaar en dus steekt het fietsenrek extra ver naar achteren.

Ik hou mijn reservewiel wel binnen.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Ome Nigo
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 aug 2020, 22:49

Re: Eerste aankoop VW T4

Bericht door Ome Nigo »

Beste mensen,

Bedankt voor al jullie wijze adviezen! Wij hebben gister nadat we een rondje langs wat bussen hadden gemaakt besloten de bus van de eerst geplaatste advertentie te kopen! :jumpklap :proost :gekte

Volgens de techneut was hij motorisch in orde en ook al is het geen originele Westfalia o.i.d, was de bus voor ons liefde op het eerste gezicht. Hij bevatte alles wat we denken nodig te hebben op onze reis en na een stukje erin te hebben gereden zagen we onszelf er zeker voor langere tijd in verblijven.

We gaan hem vrijdag ophalen en dan hebben we tot +- 21 september om hem helemaal zo in te richten zoals wij willen. Als jullie daar nog tips voor hebben horen we deze natuurlijk graag!!

Zodra hij voor de deur staat zal ik wat foto's erop zetten als jullie dat leuk vinden! Ontzettend blij dat ik nu als waarschijnlijk grootste noob van dit forum nu ook een beetje bij de T4 club hoor! :yes
Tricolore schreef: 15 aug 2020, 16:50 Hallo Niek,

"vanaf half september voor onbepaalde tijd op reis door Europa. We hebben beide onze baan en huis opgezegd en staan te popelen om samen op avontuur te gaan."

Dit klinkt heel er goed :jumpklap ! Zag onlangs een filmpje van mensen die met een T5 IJsland helemaal rondreden, geweldig.

Wil je iets verklappen over de route of plannen ? Veel succes met de aankoop. Verstandig een techneut mee te nemen naar de bezichtiging/proefrit.

Paul

Leuk dat je zo positief op ons idee reageert! Ik ga dat filmpje zeker ook eens kijken! De route die we willen gaan doen zal om de haverklap worden aangepast waarschijnlijk.. maar dit is een eerste idee wat ik had gemaakt:

https://triphappy.com/t/2028355
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33773
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Eerste aankoop VW T4

Bericht door Multivan Generation »

Ome Nigo schreef: 17 aug 2020, 15:03 Beste mensen,

Bedankt voor al jullie wijze adviezen! Wij hebben gister nadat we een rondje langs wat bussen hadden gemaakt besloten de bus van de eerst geplaatste advertentie te kopen! :jumpklap :proost :gekte

Volgens de techneut was hij motorisch in orde en ook al is het geen originele Westfalia o.i.d, was de bus voor ons liefde op het eerste gezicht. Hij bevatte alles wat we denken nodig te hebben op onze reis en na een stukje erin te hebben gereden zagen we onszelf er zeker voor langere tijd in verblijven.

We gaan hem vrijdag ophalen en dan hebben we tot +- 21 september om hem helemaal zo in te richten zoals wij willen.

Die bus is toch al ingericht? Dus dat hoef je al niet meer te doen :zwaai
En naderhand/na een reis kom je misschien tot andere ideeën.
Veel plezier met de aankoop, en laat je goed voorlichten waarvoor de extra schakelaars in het dashboard zijn !

groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4787
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Eerste aankoop VW T4

Bericht door Hanz »

+1
In plaats van sleutelen aan de inrichting kan je hem beter heel grondig schoonmaken en alle apparatuur en voorzieningen testen. Daarmee leer je je camper goed kennen en weet je waar alles zit voordat je op reis gaat.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
zwijntje
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mei 2013, 08:08

Re: Eerste aankoop VW T4

Bericht door zwijntje »

Beste allemaal,

Ik heb een t4 california syncro uit 1998. Met reservewiel op houder voor de achterklep. Ik neem regelmatig twee fietsen mee op fietsendrager op de trekhaak. Dit betreft een fietsendrager voor drie fietsen waarbij er (door aanwezigheid van het reservewiel) maar twee fietsen op kunnen. Dit werkt gemakkelijk en prima. Fietsendragers voor drie fietsen op de trekhaak zijn er legio te koop.
VW t4 California syncro TDI 1998
peetjeadhdtje
Berichten: 1006
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: Eerste aankoop VW T4

Bericht door peetjeadhdtje »

Mooi zwijntje, overal is een oplossing voor. Autocaravana is bang dat ie met jou opstelling geen hellingen van 45% omhoog kan.
zwijntje
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mei 2013, 08:08

Re: Eerste aankoop VW T4

Bericht door zwijntje »

Peetje

Dat klopt: hellingen van 45% wordt wat lastig. Maar op plekken met dergelijke hellingen ga ik toch niet fietsen....
VW t4 California syncro TDI 1998
Gebruikersavatar
autocaravana
Berichten: 254
Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21

Re: Eerste aankoop VW T4

Bericht door autocaravana »

@Zwijntje Enkele foto's van het geheel zou heel mooi zijn. Ter inspiratie.

Het gaat mij er om dat het fietsenrek (in het terrein) niet gemakkelijk de grond raakt. De Böschungswinkel wordt verkleind om er even een Duits woord in te gooien. Blijft ook nog het punt dat je het fietsenrek neer moet klappen (of zelfs verwijderen?) om de klep te kunnen openen. En de fietsen moeten er sowieso af als je de klep wilt openen, nietwaar?
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
peetjeadhdtje
Berichten: 1006
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: Eerste aankoop VW T4

Bericht door peetjeadhdtje »

He he, eindelijk gevonden. De gevraagde foto van de drager waarop fietsen, reservewiel en zelfs reservetank op kunnen.
Wat er ook aan hangt is een mooi prijskaartje.
.
.
.
http://www.terranger.de/epages/62914780 ... 305-10-004 :groteogen
Gebruikersavatar
autocaravana
Berichten: 254
Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21

Re: Eerste aankoop VW T4

Bericht door autocaravana »

Is voor de T5...
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
freek
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Eerste aankoop VW T4

Bericht door freek »

en is gewoon de standaard fietsendrager van VW voor de T5 met een paar (dure) extra's...
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
peetjeadhdtje
Berichten: 1006
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: Eerste aankoop VW T4

Bericht door peetjeadhdtje »

autocaravana schreef: 31 aug 2020, 13:14 Is voor de T5...
bhuuuu, zo weinig fantasie/kennis /voorstellingsvermogen om dit passend te maken voor een t4?
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2022
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Eerste aankoop VW T4

Bericht door chv »

@Peetje:
Of deze laatste "oplossing" (en gekissebis er over) als heel erg zinvol door de TS wordt ervaren waag ik te betwijfelen.

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
peetjeadhdtje
Berichten: 1006
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: Eerste aankoop VW T4

Bericht door peetjeadhdtje »

Charles, wat is een TS?
peetjeadhdtje
Berichten: 1006
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: Eerste aankoop VW T4

Bericht door peetjeadhdtje »

oeps, topic starter. Ja, hij zocht een synchro :nuts
Plaats reactie