Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T6 Bus camper voor Mark

VW T6 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Multivan Generation »

Vandaag is Jasper met iemand langs geweest om de kant en klare bus te komen bewonderen..
Volgens mij waren ze wel onder de indruk :knipoog

Bus wordt straks afgeleverd aan de eigenaar.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Multivan Generation »



(Mocht nog niet alles zichtbaar zijn, de video is nu aan het uploaden/verwerken)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
marianne2014
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 okt 2018, 14:18

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door marianne2014 »

Ziet er supermooi uit. Heel veel plezier ermee!
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door RoelandZ »

Nice, very nice!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Multivan Generation »

Dank jullie wel voor de complimenten.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1392
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Gretschi »

Netjes, laat dat maar aan jou over :toppie, ik blijf aanpassen :nuts

Groetjes Peter
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Snautzer »

Dat filmpje was wel genieten. Prachtig project. :sjaal
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door MGA1600 »

Echt heel schitterend gemaakt, je zou er he beroep van kunnen maken......
Lekker veel praktische bergruimte ook zeker vergeleken met een onze Multivan, maar tsja dan krijg je als je persé een breed bed wilt....
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 509
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door moosev »

Mooi filmpje, leuk om te zien. Project om trots op te zijn.
Zijn het originele EVO kastjes? Zo ja, kon je daar extra plaatmateriaal bij krijgen?
Leuk dat lampje in het hefdak, hoe loopt de stroomvoorziening daarvoor, lijkt mij lastig te realiseren.
Wanneer begin je aan de volgende? :knipoog
gr
René
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Renew »

Vanaf een regenachtige dag bij het riviertje de Dinkel.
Mijn complimenten voor de afwerking van de camper!👍🏻
Daar kun je met recht trots op zijn!
Leuk filmpje ook!
En een heel mooi verslag van de bouw van de camper, daar zal Mark ook wel blij mee zijn, denk ik.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Multivan Generation »

Lade onder de bank zit geborgd en komt dus niet zomaar naar voren zetten.
Kastenwand was als basis misschien wel Evo, maar er zijn toch wel wat aanpassingen aan gedaan moeten worden.
Evo gaat namelijk, en dat verneem je dan pas later, uit van auto's met een vloer van 9 mm.
Als je dan in 9 mm een vloer én isolatie wilt realiseren, dan kom je..... zeg maar ....iets te kort.

Verder zit er 20 mm Reimo Extreme onder de houten vloer en daarop nog vinyl.
Je kunt aangeven dat je extra plaatmateriaal wilt hebben, was ook nodig ook :knipoog
De moeilijkheid zit hem ook in uit te puzzelen en uitwerken van kasten - bank - bed combinatie.

Lampje in hefdak, de bedrading daarvan loopt via een vals plafond, dan door de stof van de tent, en dan via de zijkant naar voren.

Ik zou er mijn beroep van kunnen maken ja, daar heb ik ook over nagedacht om dat te gaan doen.
Als mensen hun bus omgebouwd willen hebben, en ze willen echt iets moois, zonder op de laatste euro te kijken (en daar loopt het vaak al spaak) en zonder dat het in 3 weken net voor de vakantie af moet zijn, dan kunnen ze zich melden hoor. Ik heb van de winter ruimte om weer een project te gaan doen. :gekte

Dank jullie wel voor alle complimenten.
Mark krijgt ook veel complimenten van anderen over zijn bus.. :knipoog

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Pascal-141 »

Netjes hoor :toppie
:T5cruisin
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Tricolore »

Heel knap om zulk strak werk af te leveren :jumpklap . Vraagje over veiligheid of antidiefstal preventie. Zit een hoop geld en energie in zo te zien. Deze knappe campvan willen andere mensen ook graag hebben om mee op vakantie te gaan (zonder te betalen). Heb je voorzorgsmaatregelen genomen ?
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door MGA1600 »

Tricolore schreef: 04 sep 2020, 10:54 Heel knap om zulk strak werk af te leveren :jumpklap . Vraagje over veiligheid of antidiefstal preventie. Zit een hoop geld en energie in zo te zien. Deze knappe campvan willen andere mensen ook graag hebben om mee op vakantie te gaan (zonder te betalen). Heb je voorzorgsmaatregelen genomen ?
Da’s inderdaad een punt van zorg! Ik woon in NH en daar zijn de laatste tijd best wel wat VW campertjes gestolen lees ik in de krant. Sommige hadden (stond er bij) wel een Bearlock maar dat helpt kennelijk niet als de bus op een oplegger wordt getrokken. Een alarm met hellingshoek sensor zou er dan bij moeten aks afschrikmiddel - maar hoeveel mensen reageren nog echt aks er een auto alarm afgaat?

Ik vind het een probleem om heel veel geld uit te geven voor iets wat niet gegarandeerd werkt. Voorlopig heb Ik daarom een Bullock stuurslot (tevens maakt het de diefstal van de stuur-airbag onmogelijk) In combinatie met een pedaal slot waardoor de motor ook niet te starten is (automaat). Het stuur zet ik dan flink gedraaid zodat het met een lier op een trailer trekken een hele uitdaging wordt. Verder heb ik op advies hier het VIN plaatje afgedekt.
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: T6 Bus camper voor Mark

Bericht door Tricolore »

Heel goed dat je in ieder geval al maatregelen genomen hebt. Het schuim der aarde wil de bus makkelijk & snel zonder al te veel risico mee kunnen nemen dus als ze zien dat er goede (mechanische) beveiliging op zit gaan ze liever op zoek naar een andere (iets met pakkans verkleinen en keuze genoeg?). Tuurlijk, alles kan uiteindelijk meegepakt worden (oplegger) maar ze zoeken natuurlijk naar een 'zwakke prooi'. Bearlock heeft inmiddels meer dan afdoende bewezen dat het het tuig zó moeilijk maakt dat ze er geen zin in hebben en er van afblijven. Wij hebben in een hoop (bedrijfs)wagens Bearlocks zitten en nooit geen problemen (meer) gehad.
Plaats reactie