Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Overweeg aanschaf t4 event

vragen over de T4
Plaats reactie
Zomer
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mar 2019, 13:49

Overweeg aanschaf t4 event

Bericht door Zomer »

Ik overweeg een t4 uit 2002 aan te schaffen. Dit is hem:
Volkswagen VW T4 California Event 2.5 TDI 102 PK 2002
€ 19.500,00
https://link.marktplaats.nl/m1596472163 ... ialbuttons
Zijn er zaken waar ik extra op moet letten bij deze auto? Gaat om een 2e eigenaar, heeft hem 10 jaar in bezit gehad. Dealer onderhouden, de laatste jaren bij campercentrum Amersfoort. Nu, begin herfst is er meer aanbod merk ik.
Ik waardeer tips heel erg! Vast dank..
Gebruikersavatar
autocaravana
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21

Re: Overweeg aanschaf t4 event

Bericht door autocaravana »

Wat betreft het campergedeelte zou ik goed kijken naar het hefdakdoek. De ervaring leert dat na 18 jaar ook de lader en de huishoudaccu aan de beurt kunnen zijn, maar mogelijk zijn die al een keer vervangen.
Ook moet je de koelkast en de standverwarming checken.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Overweeg aanschaf t4 event

Bericht door Hanz »

Dit ziet er in alle opzichten uit als een originele California Event. Je schrijft dat het de tweede eigenaar is, maar in 2010 is de auto in een paar maanden tijd 3 keer van eigenaar gewisseld. De huidige eigenaar is daardoor de vierde eigenaar. Maar hij heeft de auto nu al wel 10 jaar in bezit en beschikt blijkbaar over de complete onderhoudshistorie. Hier vind je informatie over de uitrusting van de Event http://www.westfaliat4.info/html/2001_v ... event.html. Daar staat ook wat de standaard extra's van deze uitvoering waren en welke opties daar bovenop nog mogelijk waren.
De vraagprijs is voor particuliere verkoop stevig maar ook weer niet extreem hoog. Kijk wel of de distributie niet vervangen moet worden, dat is altijd een flinke kostenpost. Moet elke 90.000 kilometer of bij minder kilometers na 6 jaar gedaan zijn.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Overweeg aanschaf t4 event

Bericht door J vd Pal »

Zo te zien redelijk compleet. Ik mis nog het bakje in de spoelbak en de twee kussentjes op de bank maar verder zijn alle extra's die van een gewone Coach een Event maken wel aanwezig.

Onderhoud is zoals eerder gezegd belangrijk en daar heb je bewijzen van. Test alles! ook of de lader werkt op 220V, de standkachel, de verlichting, waterpomp, enz.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Zomer
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mar 2019, 13:49

Re: Overweeg aanschaf t4 event

Bericht door Zomer »

Iedereen heel veel dank voor de tips. Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van deze t4. Hij zag er goed uit, de verkoper maakte een betrouwbare indruk een de prijs kon iets naar beneden. Hij rijdt prima. Het begin van een nieuwe manier van kamperen voor ons. Hopelijk kunnen we snel weer reizen zonder zorgen. Nogmaals dank voor jullie antwoord!
peetjeadhdtje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: Overweeg aanschaf t4 event

Bericht door peetjeadhdtje »

Die zwarte beschermstrip is dat rubber? Vindt dat icm met deze kleur super mooi uitzien en ook nog eens handig.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Overweeg aanschaf t4 event

Bericht door Multivan Generation »

Is een accessoire van brandrup..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Overweeg aanschaf t4 event

Bericht door Hanz »

Gefeliciteerd, veel plezier en veel veilige kilometers met deze mooie California.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Overweeg aanschaf t4 event

Bericht door J vd Pal »

Gefeliciteerd met de aankoop!

Mag ik je nog een advies geven, laat de lader en koelkastelektronica preventief reviseren door HenkK (forumlid). Deze beide onderdelen gaan een keer kapot, de vraag is niet of maar wanneer. Zoek op het forum maar eens naar stank/rook en dan lees je genoeg voorbeelden.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Zomer
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mar 2019, 13:49

Re: Overweeg aanschaf t4 event

Bericht door Zomer »

Dank voor je tip Jasper! Zal ik onthouden.
Plaats reactie