Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen: een nieuwe t4 buschauffeur erbij

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
joerivm
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 aug 2020, 23:04
Locatie: Leerdam

Even voorstellen: een nieuwe t4 buschauffeur erbij

Bericht door joerivm »

Bij deze zal ik me even voorstellen, mijn naam is Joeri, woon vlakbij Leerdam en ben 28.
Gisteren onze eerste t4 gekocht, nu al heel blij mee!
Mijn vader reed er vroeger altijd al één waar we ook mee op vakantie gingen, meteen weer het vertrouwde gevoel terug.
Naast de bus heb ik ook een Dodge W200 uit 1976 (die veel vrije tijd vreet) en soms wel/soms geen motor. Net wat er op m'n pad komt.

De bus is een 2.5tdi origineel 65kw, gechipt tot 88kw, net geen 3 ton op de teller, met airco en cruisecontrol wat allemaal werkt. Nagenoeg geen roest, alleen wat bij de trekhaak, onder de achterbumper.
We zijn van plan hem om te bouwen tot camper, maar dit is een langetermijn plan. Heb al diverse klusjes gedaan, volgende week even de schokbrekers vóór vervangen en olie wisselen. Het is een dubbele cabine, die er dus uit moet als we er een camper van maken. Heb al wat op her forum rondgezocht, volgens mij zit hier genoeg kennis om alle (eventuele) problemen op te losse :ikrij
Bijlagen
20200802_143817.jpg
20200801_190259.jpg
T4 2.5tdi 2002 65kw > 88kw (chip)
Dodge w200 1976
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Even voorstellen: een nieuwe t4 buschauffeur erbij

Bericht door Snautzer »

:toppie welkom
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3632
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Even voorstellen: een nieuwe t4 buschauffeur erbij

Bericht door krekwakwol »

Welkom hier en succes met je ombouw, voor kennis m.b.t. ombouw zit je hier volgens mij wel goed.
Heb zelf ook net één (T5) omgebouwd tot camper.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Jaspert
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2016, 21:43

Re: Even voorstellen: een nieuwe t4 buschauffeur erbij

Bericht door Jaspert »

Welkom Joeri, Roest bij de trekhaak is vaak de binnenbumper, met demontage blijkt vaak dat er weinig van over is. Kosten nog geen €100 bij de dealer, met hulp van het forum is het vervangen een middagje werk. Meeste werk is nog het goed in de lak zetten van de nieuwe bumper om te voorkomen dat deze weer zo verrot is. Heb mijne ook vervangen, was weinig van over. Blijkt een t4 kwaal
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Even voorstellen: een nieuwe t4 buschauffeur erbij

Bericht door Multivan Generation »

Jaspert schreef: 16 sep 2020, 21:46 Welkom Joeri, Roest bij de trekhaak is vaak de binnenbumper, met demontage blijkt vaak dat er weinig van over is. Kosten nog geen €100 bij de dealer, met hulp van het forum is het vervangen een middagje werk. Meeste werk is nog het goed in de lak zetten van de nieuwe bumper om te voorkomen dat deze weer zo verrot is. Heb mijne ook vervangen, was weinig van over. Blijkt een t4 kwaal
Beste is dan om ook de binnenzijde van de bumperbalk goed in te spuiten met wax voor holle ruimtes. (geen ML)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie